Maestro Skrevet 8. november 2018 #21 Skrevet 8. november 2018 Poteter, fett og grønnsaker. En kompis nevnte ost oppå gratengen🤔 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #22 Skrevet 8. november 2018 13 timer siden, multe skrev: Er oppvokst med kun fiskegrateng og smeltet smør. For meg er det unaturlig å ha poteter og gulrøtter ved siden av Jeg bruker heller ikke poteter til fiskegrateng, siden jeg har alltid har makaroni i den. Men masse kokte gulrøtter og smeltet smør må jeg ha Anonymkode: 899fc...99d 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #23 Skrevet 8. november 2018 Jeg liker best poteter (gjerne mandel), kokte gulrøtter og smeltet smør med gressløk og sitron til fiskegrateng. Fiskegratengen må ellers være hjemmelaget, ellers er det ingen vits å spise i det hele tatt - grateng fra frysedisken er etter mitt syn ikke god uansett tilbehør. Om jeg har rester til lunsj neste dag har jeg imidlertid gjerne en enkel grønn salat til, med sennepsvinaigrette på. Og feks en rømmeklatt. Fungerer også utmerket for å gjøre det til lettere lunsjmat, og variere litt. Anonymkode: 16592...deb 3
Puny Skrevet 8. november 2018 #24 Skrevet 8. november 2018 8 timer siden, Jerry Lee skrev: Men denne tråden handler om hva som kan være godt til fiskegrateng. Det dere prater om hører hjemme i Kropp&Helse tydeligvis. Nei ikke i det hele tatt, jeg syntes ikke poteter og pasta er noe godt sammen. For mye karbohydrater SMAKER ikke godt. Det blir rett og slett litt kjedelig. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #25 Skrevet 8. november 2018 9 timer siden, Dolce skrev: Enig. Jeg serverer aldri karbohydrater til karbohydrater. Altså: Aldri brød til pastaretter. Aldri poteter til fiskegrateng. Osv. Det er noe jeg har lært fra middelhavskostholdet. Til fiskegrateng serverer jeg en god råkost-salat. Enkelt og greit. Vi har alltid poteter til fiskegrateng eller pølsegrateng. For meg blir uten det samme som pizza uten ost. Brød til lasagne har vi også.. Folk er litt karbohysterisk, men sannheten er at karbo er ikke farlig, så lenge man passer mengden - som med all mat. Ellers har jeg av og til wok-grønnsaker til fiskegrateng, men som regel gulrøtter. Anonymkode: 3812c...8d1 2
Dolce Skrevet 8. november 2018 #26 Skrevet 8. november 2018 9 timer siden, Jerry Lee skrev: Men denne tråden handler om hva som kan være godt til fiskegrateng. Det dere prater om hører hjemme i Kropp&Helse tydeligvis. Helt feil. Jeg er overhodet ingen helsefreak, og spiser det jeg har lyst på. Men for meg er altså det å servere karbohydrater til karbohydrater, helt feil. Det blir nesten som å spise poteter med ris til. 2
Puny Skrevet 8. november 2018 #27 Skrevet 8. november 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har alltid poteter til fiskegrateng eller pølsegrateng. For meg blir uten det samme som pizza uten ost. Brød til lasagne har vi også.. Folk er litt karbohysterisk, men sannheten er at karbo er ikke farlig, så lenge man passer mengden - som med all mat. Ellers har jeg av og til wok-grønnsaker til fiskegrateng, men som regel gulrøtter. Anonymkode: 3812c...8d1 Karbohysterisk? Det SMAKER jo ikke godt med så mye karbohydrater. Brød, pasta og potet sammen blir bare en hvit kjedelig grøt. Karbohydrater komplimenterer de andre ingrediensene. 2
Puny Skrevet 8. november 2018 #28 Skrevet 8. november 2018 6 minutter siden, Dolce skrev: Helt feil. Jeg er overhodet ingen helsefreak, og spiser det jeg har lyst på. Men for meg er altså det å servere karbohydrater til karbohydrater, helt feil. Det blir nesten som å spise poteter med ris til. Nettopp!
kaleidoskop Skrevet 8. november 2018 #29 Skrevet 8. november 2018 Raspa gulrøtter med brokolitopper og rosiner 😄 Det er godt til 3
Puff Skrevet 11. november 2018 #30 Skrevet 11. november 2018 Dropp potetene. Vi har råkost og smelta smør til, that is it! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå