AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Har akkurat flyttet til Nordstrand i Oslo og kjenner ingen her. Barnet mitt går enda hos dagmamma, så blir ikke kjent via barnehage heller. Noen tips til hvordan jeg kan bli kjent med mødre med barn i området? Anonymkode: eb317...e26
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har akkurat flyttet til Nordstrand i Oslo og kjenner ingen her. Barnet mitt går enda hos dagmamma, så blir ikke kjent via barnehage heller. Noen tips til hvordan jeg kan bli kjent med mødre med barn i området? Anonymkode: eb317...e26 Super-mandag annenhver mandag i Nordstrand kirke, der treffes mange barnefamilier og det er lett å bli kjent med folk. (Arrangementet foregår i menighetshuset, og er overhode ikke religiøst selv om det arrangeres av kirken). Ellers er det jo dessverre lite lekeplasser og andre naturlige treffpunkter for småbarnsfamilier i området (bor der selv), bortsett fra akkurat rundt Nordseter, da. Vi har stort sett blitt kjent med hele vårt nettverk på Nordstrand via bhg og skole- så det vil nok bli vesentlig bedre når barnet ditt begynner i bhg. Jeg føler generelt at folk er veldig åpne og kontaktsøkende- og det er lett å bli kjent med nye folk der hvis man først har en arena der man treffes. Men det finnes nok ikke veldig mange arenaer utenom akkurat bhg og skole, dessverre. Meld deg evt inn i FB-gruppene «Hva skjer på Nordstrand» og «Nordstrand vel», så holder du deg i det minste litt mer oppdatert på hva som skjer av tilbud i nærmiljøet! Anonymkode: cd7ab...394 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Barseltreff på helsestasjonen og babysvømming. Anonymkode: 44948...fd7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barseltreff på helsestasjonen og babysvømming. Anonymkode: 44948...fd7 Hvis barnet går hos dagmamma, er det mest sannsynlig for stort for disse aktivitetene. Det finnes heller ikke babysvømming på Nordstrand, nærmeste alternativer er Bøler eller Mortensrud. Dermed blir man ikke nødvendigvis kjent med folk på Nordstrand selv om man tar med barnet på baby-/småbarnssvømming. Anonymkode: cd7ab...394
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Barseltreff på helsestasjonen og babysvømming. Anonymkode: 44948...fd7 Babysvømming skulle jeg gjerne begynt på igjen, men hvor på Nordstrand er det? Ts Anonymkode: eb317...e26
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Super-mandag annenhver mandag i Nordstrand kirke, der treffes mange barnefamilier og det er lett å bli kjent med folk. (Arrangementet foregår i menighetshuset, og er overhode ikke religiøst selv om det arrangeres av kirken). Ellers er det jo dessverre lite lekeplasser og andre naturlige treffpunkter for småbarnsfamilier i området (bor der selv), bortsett fra akkurat rundt Nordseter, da. Vi har stort sett blitt kjent med hele vårt nettverk på Nordstrand via bhg og skole- så det vil nok bli vesentlig bedre når barnet ditt begynner i bhg. Jeg føler generelt at folk er veldig åpne og kontaktsøkende- og det er lett å bli kjent med nye folk der hvis man først har en arena der man treffes. Men det finnes nok ikke veldig mange arenaer utenom akkurat bhg og skole, dessverre. Meld deg evt inn i FB-gruppene «Hva skjer på Nordstrand» og «Nordstrand vel», så holder du deg i det minste litt mer oppdatert på hva som skjer av tilbud i nærmiljøet! Anonymkode: cd7ab...394 Super-mandag skal jeg skjekke! Takk for alle tips🙏🏻 Ja det slår meg at det er lite lekeplasser her, det er litt kjipt, men det er vel fordi det er så få borettslag kanskje... ts Anonymkode: eb317...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå