AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Hva ville dere ha valgt, og hvorfor? Anonymkode: d9894...4e1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Barnevernspedagog. Da har du flere jobbmuligheter. Anonymkode: bb054...c63 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Barnevernspedagog, jeg hadde ikke taklet å jobbe i barnehage. Anonymkode: 66792...b79 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnevernspedagog, jeg hadde ikke taklet å jobbe i barnehage. Anonymkode: 66792...b79 Men du hadde taklet å sette seg inn i grusomme beskrivelser av overgrep på bittesmå barn, hente en nyfødt baby med abstinenser og grove utviklingsskader fra sykehuset fordi moren var tung misbruker eller overvåke samvær hvor den lille gutten ble voldtatt av far over flere år men fremdeles får se ungen sin uten at du kan gjøre noe til eller fra pga barnas udugelige rettsvern? Heller det enn å jobbe i barnehage? Tror ikke du vet hva du snakker om. Godt de som faktisk blir barnevernspedagoger takler dette - ekte hverdagshelter i mine øyne! PS: Barnehagelærer er også fantastiske og vi trenger flere av de, «misforstå» meg rett. Anonymkode: 4618f...37a 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du hadde taklet å sette seg inn i grusomme beskrivelser av overgrep på bittesmå barn, hente en nyfødt baby med abstinenser og grove utviklingsskader fra sykehuset fordi moren var tung misbruker eller overvåke samvær hvor den lille gutten ble voldtatt av far over flere år men fremdeles får se ungen sin uten at du kan gjøre noe til eller fra pga barnas udugelige rettsvern? Heller det enn å jobbe i barnehage? Tror ikke du vet hva du snakker om. Godt de som faktisk blir barnevernspedagoger takler dette - ekte hverdagshelter i mine øyne! PS: Barnehagelærer er også fantastiske og vi trenger flere av de, «misforstå» meg rett. Anonymkode: 4618f...37a Ja, jeg tror at jeg hadde trivdes bedre som barnevernspedagog. All respekt til dem som jobber i barnehage, de gjør en utrolig viktig jobb. Jeg mener ikke at det er "lettere" å jobbe i barnevernet, men å jobbe med barn på den måten hadde ikke vært noe for meg. Som barnevernspedagog er mulighetene flere og jeg hadde sannsynligvis jobbet på en institusjon for tenåringer eller noe lignende. Man ser mye fælt som barnevernspedagog, men det er nok også en veldig givende jobb. Anonymkode: 66792...b79 3
hjärterdam Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Barnevernpedagog, er selv sosionom som jobber i barneverntjenesten, og synes jeg har en fantastisk fin jobb. Den er en god blanding av utfordrende, spennende, krevende, givende og variert. AB...37a gir et svært unyansert bilde av å jobbe i barneverntjenesten. Ja, det finnes mye grusomt der ute, men ikke alle sakene man kommer borti som saksbehandler handler om misbruk eller neglisjering. Ofte handler det om manglende foreldreferdigheter, avlastning, dårlig økonomi osv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Jeg er utdannet barnehagelærer og jobber i barnevernet. Jeg kan også, med litt videreutdanning, jobbe i skolen, ppt eller andre steder. Ville sett på hvilke andre muligheter du har ved det andre studiet også, utenom barnevernet. Jeg har tatt videreutdanning og har direkte erfaring fra barnevernet fra før av, så derfor fikk jeg jobb her, men dette er ikke en jobb jeg ønsker å bli i lenge, da dette for meg ikke er en jobb jeg klarer å «legge fra meg» når jeg kommer hjem. Slik var det ikke i barnehagen, da var jeg ferdig når dagen var over. Du skal være ganske sterk psykisk for å kunne jobbe i barnevernet. Anonymkode: 19bb8...955 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 Jeg stusser en del over at de som jobber i barnevernet kaller det "spennende". Hvis noen av dere kan forklare akkurat det ? Anonymkode: eeafc...cf8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 Jeg har selv gått begge linjene, men fullførte ingen av de. Skulle jeg valgt på nytt i dag ville jeg valgt sosionom. Rett og slett fordi da har man flere jobbmuligheter. Anonymkode: 928ef...9e2 1
Carrot Skrevet 9. november 2018 #10 Skrevet 9. november 2018 Vanskelig valg da begge har fordeler og ulemper. Men for meg ville det blitt barnehage fordi jeg kan i større grad "gå hjem" etter jobb selv i forhold til barn som har det vanskelig, mens om du er ansatt i barenvernet er det mye tyngre ansvar i forhold til jobben og barna som trenger at du gjør en god jobb - jeg tror presset på barnevernsansatte er til tider umenneskelig og for en i barnehage mer levelig (selv om det høres veldig dramatisk når det skrives slik) Ellers tror jeg nok barnevernspedagog er et meget givende og spennende yrke med mange muligheter videre, men å jobbe tett på barn er helt fantastisk i seg selv..
hjärterdam Skrevet 9. november 2018 #11 Skrevet 9. november 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg stusser en del over at de som jobber i barnevernet kaller det "spennende". Hvis noen av dere kan forklare akkurat det ? Anonymkode: eeafc...cf8 Hvorfor er det noe å stusse over? Det beskriver vel heller at du vet lite om hva jobben innebærer? Jeg kan kun snakke for meg selv. Jeg synes mennesker er spennende og interessante generelt. Jeg liker folk, og det var aldri tvil om at jeg skulle jobbe med folk på en eller annen måte da jeg ble voksen. Når jeg beskriver jobben min som blant annet spennende handler det oftest om endringene som skjer i folk når man sammen med dem går inn i ulike tiltak. Hvordan mennesker klarer å se situasjonen sin på nytt, legge planer og gjennomføre endringer til det bedre for deg selv og barna sine. Dette er det jeg synes er spennende og interessant, fordi - som sagt - mennesker interesserer meg. Så nei, det er ikke det at det å bli vekt på natta av vakttelefonen og måtte rykke ut for å se hva som foregår i hjem der politiet har ringt etter oss er spennende, eller at det er spennende å stå i fylkesnemnda og beskrive hvorfor man mener barnet bør bo et annet sted enn i hjemmet. De situasjonene er krevende, og utfordrende, fordi det er en ekstremt stor inngripen i folks liv, men de er også nødvendige for å kunne utføre jobben min etter lovgivningen vi forholder oss til. 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #12 Skrevet 9. november 2018 Hadde valgt bort begge yrkene m, og gått for vernepleien i stedet. Du har langt flere jobbmuligheter, særlig siden du ønsker å jobbe på institusjon. Da er du særlig ettertraktet grunnet medisinkompetansen ettersom svært mange ungdommer på institusjon ofte går på medisiner. Hilsen bvped Anonymkode: edcf9...aca 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #13 Skrevet 9. november 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde valgt bort begge yrkene m, og gått for vernepleien i stedet. Du har langt flere jobbmuligheter, særlig siden du ønsker å jobbe på institusjon. Da er du særlig ettertraktet grunnet medisinkompetansen ettersom svært mange ungdommer på institusjon ofte går på medisiner. Hilsen bvped Anonymkode: edcf9...aca Vet du om sykepleiere også kan jobbe på institusjon for ungdom? Anonymkode: d3044...17d
Vegetarian Skrevet 9. november 2018 #14 Skrevet 9. november 2018 Så man trenger ikke og være så smart for og gå barnehagelærer?
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #15 Skrevet 9. november 2018 22 minutter siden, Vegetarian skrev: Så man trenger ikke og være så smart for og gå barnehagelærer? Man må være emosjonelt intelligent. Men man trenger ikke å være intelligent på et mensa nivå. Anonymkode: d3044...17d
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #16 Skrevet 9. november 2018 Barnevernpedagog. De fleste barneverntjenester ansetter ikke barnehagelærere, bare så det er sagt som en kommentar til en lengre opp her. Barnevernspedagoger har definitivt flere jobbmuligheter. Langt i fra bare barneverntjenesten. Mange bv-pedagoger jobber i barnehage. Man kan jobbe som miljøterapeut på skoler, på institusjoner, eller i tjenester som f.eks utekontakten etc. Anonymkode: e9301...42f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #17 Skrevet 9. november 2018 På 8.11.2018 den 13.01, AnonymBruker skrev: Jeg stusser en del over at de som jobber i barnevernet kaller det "spennende". Hvis noen av dere kan forklare akkurat det ? Anonymkode: eeafc...cf8 Jeg tipper dette er nokså unge folk, eller folk som ikke har barn selv. Må ærlig innrømme at før jeg ble mor, så hadde jeg ikke den største empatien el forståelsen for barn. Jeg var glad i dem, men kunne ikke sette meg inn i deres situasjon. Nå som mor til to små hadde jeg aldri orket å jobbe i barnevernet og se alt det triste barn utsettes for. Anonymkode: c1dc3...f56
hjärterdam Skrevet 9. november 2018 #18 Skrevet 9. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tipper dette er nokså unge folk, eller folk som ikke har barn selv. Må ærlig innrømme at før jeg ble mor, så hadde jeg ikke den største empatien el forståelsen for barn. Jeg var glad i dem, men kunne ikke sette meg inn i deres situasjon. Nå som mor til to små hadde jeg aldri orket å jobbe i barnevernet og se alt det triste barn utsettes for. Anonymkode: c1dc3...f56 Jeg har fire barn og klarer godt å jobbe i barneverntjenesten. Faktisk så har alle mine 20 kolleger i alderen 25-60 egne barn, til og med studenten vi har akkurat nå har barn. Personlig tror jeg at jeg gjør en bedre jobb nå som jeg har barn enn jeg ville gjort før jeg fikk barn, men folk er så ulike på hvordan man reagerer, hva man klarer å "stenge av" etter arbeidstid osv. Det er ikke for alle å jobbe overtalt. Selv hadde jeg ikke klart å jobbe i barnehage for eksempel, og setter utrolig stor pris på de som gjør det 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå