AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Hei, Jeg har forsøkt å selge brudekjolen min i et år nå. Ligger på finn, får noen som er interessert av og til, men de vil at jeg skal kjøre omtrent halve landet rundt for at de skal prøve den. Den ligger ute til bare 4000,-, så å kjøre langt i tillegg og bruke tid og penger for å selge den er uaktuelt. Har tilbudt meg å kjøre et stykke, men aldri hele veien - er helt uaktuelt å kjøre i totalt 8-9 timer en dag for å bli kvitt kjolen. Jeg vurderer å bare levere den gratis på Fretex nå, jeg vil ha den ut av hus (er skilt, den gir dårlige minner). Jeg vil helst ha pengene, men jeg vil enda mer ha den ut av hus. Jeg kommer uansett til å kvitte meg med den før jul, den tar mye plass rett og slett. Er det noen som har alternative idéer til hva jeg kan gjøre med den, annet enn å selge på finn (vil ikke legge ut på FB) eller gi gratis til Fretex? Jeg bor på Sørlandet, sånn i tilfelle det har noe å si. Anonymkode: b9ff6...532
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Jeg er på jakt etter brudekjole. Synd vi er anonyme Anonymkode: e1aae...750 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Hvorfor setter du ikke bare ned prisen, da? Må jo være bedre å få f.eks en 1000-lapp for den (og attpåtil at noen kommer og henter den hos deg), enn at du selv må drasse den med deg til Fretex og få 0 kr igjen for den?! Bare prisen er bra nok, er det omtrent alltid mulig å få solgt ting 😉 Anonymkode: 4b63a...a31 12
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Enig. Sett ned prisen. Forsøk 3000,- først, så 2000,-, så 1000,-. Anonymkode: 9ad67...8ec 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Har du prøvd diverse kjøp/salg-sider i nærområdet på facebook? Tror ikke det er like mange som bruker finn lenger som det var før. Anonymkode: 952cb...928 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Til deg rett over - som sagt vil jeg ikke bruke FB til dette, rett og slett fordi da vil en hel del venner og familie se det. Vil gjøre dette i "stillhet" Jeg har allerede satt ned prisen flere ganger, men kan gjøre det igjen. Den kostet nesten 19.000 ny, men er enig i at en 1000-lapp er bedre enn ingenting. Kan også skrive at den må hentes Anonymkode: b9ff6...532 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Sett ned prisen eller gi den til en sånn type butikk som tar inn brukte brudekjoler. Anonymkode: f5fd7...c35 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 Sett ned prisen. Folk har ofte for høye forventninger til prisen på brukt brudekjole. Anonymkode: dc85f...615 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Til deg rett over - som sagt vil jeg ikke bruke FB til dette, rett og slett fordi da vil en hel del venner og familie se det. Vil gjøre dette i "stillhet" Jeg har allerede satt ned prisen flere ganger, men kan gjøre det igjen. Den kostet nesten 19.000 ny, men er enig i at en 1000-lapp er bedre enn ingenting. Kan også skrive at den må hentes Anonymkode: b9ff6...532 I noen byer er det firma som leier ut klær for folk Kunne det vært noe for deg? Anonymkode: 679e2...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: I noen byer er det firma som leier ut klær for folk Kunne det vært noe for deg? Anonymkode: 679e2...fe7 se her https://www.kk.no/mote/her-er-jentene-som-vil-leie-ut-klaerne-dine-69966758 Anonymkode: 679e2...fe7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 https://stellamagasinet.no/mote/lan-en-kjole-for-en-kveld Anonymkode: 679e2...fe7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 Sett opp lapper på nærbutikkene og på oppslagstavler på kjøpesenter i byen der du bor. Anonymkode: 679e2...fe7 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 Sett ned prisen til 3000,- og tilføy at pris kan diskuteres Anonymkode: 679e2...fe7 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sett ned prisen til 3000,- og tilføy at pris kan diskuteres Anonymkode: 679e2...fe7 Hvis hun skriver at «pris kan diskuteres» så får hun jo ikke solgt den for 3000,- og hun risikerer også å få masse henvendelser av folk som vil prute (av typen «stakkars meg, jeg har lite penger og vil så gjerne ha drømmebryllupet men kan kun bruke 500 kr. på kjole») Det beste er å være fast på at prisen er 3000,- og at hun ikke godtar pruting. Går ikke det kan hun sette ned prisen. Dersom prisen blir lav nok får hun nok solgt den, selv om det ikke blir til Prute-Martha. Anonymkode: 9ad67...8ec 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun skriver at «pris kan diskuteres» så får hun jo ikke solgt den for 3000,- og hun risikerer også å få masse henvendelser av folk som vil prute (av typen «stakkars meg, jeg har lite penger og vil så gjerne ha drømmebryllupet men kan kun bruke 500 kr. på kjole») Det beste er å være fast på at prisen er 3000,- og at hun ikke godtar pruting. Går ikke det kan hun sette ned prisen. Dersom prisen blir lav nok får hun nok solgt den, selv om det ikke blir til Prute-Martha. Anonymkode: 9ad67...8ec Du har muligens rett. Men jeg tenkte på at prisen kunne diskuteres etter at de har møtt opp hos ts og prøvd kjolen Anonymkode: 679e2...fe7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #16 Skrevet 7. november 2018 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: I noen byer er det firma som leier ut klær for folk Kunne det vært noe for deg? Anonymkode: 679e2...fe7 Absolutt, takk for linker Tror ikke det finnes her enda, men skal helt klart undersøke. Kommer ikke til å skrive at pruting er ok, da får de som er seriøse ta kontakt og prute på melding Jeg tror ikke jeg kan henge opp på kjøpesentre heller, eksen og venner frekventerer der, og da får jeg det problemer med å ikke få gjort det i stillhet igjen. Tusen takk for masse gode forslag dere! Anonymkode: b9ff6...532 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 Hvis du tar detaljerte mål, vil kanskje noen ta sjansen på å få den sendt, uten prøving. Anonymkode: b0fec...337 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #18 Skrevet 8. november 2018 Anbefalingen min. Skriv at du kan prute på pris, og sett opp original prisen. Skriv også må hentes. Noen ganger er marked vanskelig. Om du ønsker 5000, så setter du prisen til 8000. Det tar noe tid, men vil anbefale å gjøre denne taktikken. Salgsmessig får du mest ut av det. Om du virkelig vil gi bort en 19 000 kr dyr brudekjole, så er det din sak, men ville aldri gitt den så lett. Om den er i god stand, uten skade, så ville jeg hatt den hengende til jeg fant en kjøper. Man må jo få litt igjen på en så dyr kjole. Anonymkode: ee97d...6fd 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #19 Skrevet 8. november 2018 Original prisen i beskrivelse altså, sånn at folk vet hvilken verdi de kjøper. Anonymkode: ee97d...6fd
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #20 Skrevet 8. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefalingen min. Skriv at du kan prute på pris, og sett opp original prisen. Skriv også må hentes. Noen ganger er marked vanskelig. Om du ønsker 5000, så setter du prisen til 8000. Det tar noe tid, men vil anbefale å gjøre denne taktikken. Salgsmessig får du mest ut av det. Om du virkelig vil gi bort en 19 000 kr dyr brudekjole, så er det din sak, men ville aldri gitt den så lett. Om den er i god stand, uten skade, så ville jeg hatt den hengende til jeg fant en kjøper. Man må jo få litt igjen på en så dyr kjole. Anonymkode: ee97d...6fd Hadde nok vært en taktikk om det ikke var for at jeg vil kvitte meg med den fortest mulig. Jeg skal flytte om under et halvt år (og skrev i HI at jeg helst vil kvitte meg med den før jul), og det er uaktuelt at den blir med på flyttelasset, både emosjonelt og plassmessig Ja, det kostet mye med ny kjole, men pengene er brukt og borte uansett. Vil gjerne ha noe igjen for den, men får ikke 10.000 uansett tror jeg, så da kan jeg like godt ha en lav pris siden jeg vil få den vekk Har satt ned prisen litt og skrevet at den må hentes, så håper jeg på napp snart Anonymkode: b9ff6...532
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå