Mrs-LA Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Er det normalt å la ungene løpe/leke inne hele dagen og kvelden? Jeg har gitt beskjed til dem at det er plagsomt med voldsom tramping. Hele taket rister når ungene leker og det høres ut som at de hiver ting i gulvet og hopper på det. Svaret jeg får er at det ikke er så lett med 2 små unger. Det fins lekeplass RETT utenfor huset i en koselig park. Ungene går heller ikke i barnehage virker det som for de holder på midt på dagen også. Noen med lignende erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Når man har barn så er det selvsagt at barna får løpe og leke hjemme hvor man bor... Vi plasserer da ikke barna i bur når vi kommer hjem og forventer at de skal holde tett. At barna ikke går i barnehage har ikke du noe med, hvis hun vil underholde barna hjemme så er jo det bare flott. De går nok ofte på lekeplasser og er ute og men da rekker du jo ikke å irritere deg over de så det legger du jo ikke merke til. Er det slitsomt med lyd så finnes det ørepropper og er ikke det nok så er det jo bare å flytte. Alltid noe til salgs/leie. Anonymkode: 687cb...164 1
Mrs-LA Skrevet 7. november 2018 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man har barn så er det selvsagt at barna får løpe og leke hjemme hvor man bor... Vi plasserer da ikke barna i bur når vi kommer hjem og forventer at de skal holde tett. At barna ikke går i barnehage har ikke du noe med, hvis hun vil underholde barna hjemme så er jo det bare flott. De går nok ofte på lekeplasser og er ute og men da rekker du jo ikke å irritere deg over de så det legger du jo ikke merke til. Er det slitsomt med lyd så finnes det ørepropper og er ikke det nok så er det jo bare å flytte. Alltid noe til salgs/leie. Anonymkode: 687cb...164 Selvfølgelig har alle rett til å bevege seg inne i sitt eget hjem, men det er å ta vanlig hensyn til dine naboer å ikke la barn holde på over et visst nivå hver dag og kveld. Jeg har selv bodd over noen som barn og mine foreldre slo hardt ned på det å løpe og hoppe inne, av hensyn til naboene. De kalte dette folkeskikk. 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Samme problemstilling her. Tramping i gulvet ,klinkekuller i gulvet ,sprettballer ,skriking ,løping ... you name it. Og vi har 2 barn selv men de over tar kaka som bare det. Lørdag og søndag trenger vi ikke vekkeklokke liksom. Alltid mellom 8:30 og 9 så starter det ,dum dum dum dum ........ Så jeg har ikke noen løsning å komme med desverre .... prøvd alt mullig men ingenting ,blir rolig og stille i ett par dager så starter det igjen. Det verste er at når vi signaliserer til de over med banking i taket så banker de tilbake !!! Tullinger ... Vi har nå kjøpt enebolig og hadetbra. Klarte å holde ut litt over 2 år og går ikke lenger ..... Lykke til til deg da ! Anonymkode: 125af...fbb 1
Mrs-LA Skrevet 7. november 2018 Forfatter #5 Skrevet 7. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme problemstilling her. Tramping i gulvet ,klinkekuller i gulvet ,sprettballer ,skriking ,løping ... you name it. Og vi har 2 barn selv men de over tar kaka som bare det. Lørdag og søndag trenger vi ikke vekkeklokke liksom. Alltid mellom 8:30 og 9 så starter det ,dum dum dum dum ........ Så jeg har ikke noen løsning å komme med desverre .... prøvd alt mullig men ingenting ,blir rolig og stille i ett par dager så starter det igjen. Det verste er at når vi signaliserer til de over med banking i taket så banker de tilbake !!! Tullinger ... Vi har nå kjøpt enebolig og hadetbra. Klarte å holde ut litt over 2 år og går ikke lenger ..... Lykke til til deg da ! Anonymkode: 125af...fbb Takk for svar. Trist at folk må flytte ut av hjemmene sine av slike grunner. Kom som forslag litt lenger oppe at jeg skulle benytte ørepropper. Det er fair med andre ord at en del av huset skal boltre seg så mye at den andre delen må sitte inne med ørepropper for å kunne få litt ro, også i sitt eget hjem. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Jeg forstår deg godt ! Har en mor med to barn boende over meg, og til tider har det holdt på å klikke for meg når særlig sønnen har løpt, rullet, hoppet, ropt. Gjerne med et par jevngamle venner på besøk med samme lydnivå. Har gitt beskjed et par ganger,men blir tatt lite godt imot. Så nå tar jeg å dunker grundig i taket når det går helt for langt, og da stopper det faktisk.Så virker til at de forstår at nok er nok, men altså ikke tilstrekkelig til å ta hensyn uten beskjed. Selvsagt skal man tåle lyder når man velger å bo en en eldre blokk. Men man skal ikke trenge å tolerere alt mulig ! Å svare at man "ikke setter ungene i bur" blir ganske så usaklig. Normalt oppdradde barn trenger ikke å plasseres i bur for å kunne ha det kjekt også inne. Som mor, tenker jeg at det er forskjell på ute og innelek. Og det er min oppgave som forelder å lære barna mine å ta hensyn til andre mennesker, ved å ha ulik form for lek avhengig av hvor de er. Anonymkode: 0e0f2...fae 4
Mrs-LA Skrevet 9. november 2018 Forfatter #7 Skrevet 9. november 2018 På 7.11.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev: Jeg forstår deg godt ! Har en mor med to barn boende over meg, og til tider har det holdt på å klikke for meg når særlig sønnen har løpt, rullet, hoppet, ropt. Gjerne med et par jevngamle venner på besøk med samme lydnivå. Har gitt beskjed et par ganger,men blir tatt lite godt imot. Så nå tar jeg å dunker grundig i taket når det går helt for langt, og da stopper det faktisk.Så virker til at de forstår at nok er nok, men altså ikke tilstrekkelig til å ta hensyn uten beskjed. Selvsagt skal man tåle lyder når man velger å bo en en eldre blokk. Men man skal ikke trenge å tolerere alt mulig ! Å svare at man "ikke setter ungene i bur" blir ganske så usaklig. Normalt oppdradde barn trenger ikke å plasseres i bur for å kunne ha det kjekt også inne. Som mor, tenker jeg at det er forskjell på ute og innelek. Og det er min oppgave som forelder å lære barna mine å ta hensyn til andre mennesker, ved å ha ulik form for lek avhengig av hvor de er. Anonymkode: 0e0f2...fae Helt enig i det du skriver her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå