Gå til innhold

Å selv melde seg til politiet for voldtekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken gjelder to tilfeller av voldtekt mellom samboere. Én søvnvoldtekt og én av litt mer alvorlig karakter. Mannen ønsker å ta ansvar og melde seg til politiet. Hva vil så skje? Hva er sannsynlig straff, og vil barna dette paret har bli rammet? De er ikke per nå sammen, men jeg tror han vil ta konsekvensen av sine handlinger for igjen å kunne bli en familie - på sikt i alle fall. 

Jeg er i hennes nærmeste familie og spør her i samråd med henne. Hun har mange spørsmål, men orker ikke helt å ta tak i dette selv. 

Anonymkode: eb555...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er minstestraff 3 år, men hvis det ene tilfellet var av mer alvorlig karakter øker jo strafferammen. Hvis han melder seg vil han nok bli avhørt, men siden det ikke foreligger noen anmeldelse er det politiet som bestemmer om saken skal tas videre eller ikke

Anonymkode: b493a...3b5

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

men jeg tror han vil ta konsekvensen av sine handlinger for igjen å kunne bli en familie - på sikt i alle fall. 

Mor: har jeg fortalt dere barna om den gangen jeg og pappa var separert fordi han voldtok meg flere ganger?

Anonymkode: 0f8c8...5d4

• Liker 3
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Saken gjelder to tilfeller av voldtekt mellom samboere. Én søvnvoldtekt og én av litt mer alvorlig karakter. Mannen ønsker å ta ansvar og melde seg til politiet. Hva vil så skje? Hva er sannsynlig straff, og vil barna dette paret har bli rammet? De er ikke per nå sammen, men jeg tror han vil ta konsekvensen av sine handlinger for igjen å kunne bli en familie - på sikt i alle fall. 

Jeg er i hennes nærmeste familie og spør her i samråd med henne. Hun har mange spørsmål, men orker ikke helt å ta tak i dette selv. 

Er dette forsøk på en spøk?

Er det en alvorlig voldtekt, er den naturligvis ikke tilgivelig. Da er det opp til den fornærmede om hun vil anmelde.

Anonymkode: eac9a...bfe

Skrevet

Jeg vil tro det blir en større belastning enn nytte... desverre.

Anonymkode: 54d00...cc7

Skrevet

Det er svært uvanlig at noen anmelder seg selv. Kona vil bli avhørt fordi de må ha avhør av henne. Kan jeg spørre hvorfor hun ikke anmelder? Han kan da tilstå.

Anonymkode: f50f9...9af

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mor: har jeg fortalt dere barna om den gangen jeg og pappa var separert fordi han voldtok meg flere ganger?

Anonymkode: 0f8c8...5d4

Hvorfor skulle hun fortelle det til barna? 

Anonymkode: f50f9...9af

Skrevet

Er det noen sjanse for at hun vil ha han tilbake etterpå da? 
Ønsker hun å bli dratt igjennom avhør og sånt? 

Det er jo bra at han innser at han har gjort noe galt, og vil ta ansvar. Men å melde seg selv er ikke nødvendigvis det som løser alt. 
Barna vil nok i liten grad bli rammet, med mindre dem har mye kontakt med faren. Han risikerer flere år i fengsel. Men hun derimot må nok igjennom avhør og forklaringer hos politiet. Er hun klar for det? 

Anonymkode: 02100...8a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...