AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Hva kan skje om man ikke har levert sykemelding til arbeidsgiver angående 3 dager man var borte fra jobb? Man trekkes i lønn for de 2 dagene i tillegg så blir man kalt inn på møte for å gjennomgå fraværrutiner med bedriften og det blir registrert som ugyldig fravær. Kan man få skriftlig advarsel hvis dette her har skjedd kun 1-2 ganger? Anonymkode: 7434d...e37
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Kun 1-2 ganger? Man skulker ikke jobb, enkelt og greit. Anonymkode: daeac...05a 17
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Hvis sjefen din ikke liker deg og ønsker å skvise deg ut av bedriften så kan det hende du får en advarsel ja, du følger jo ikke retningslinjene på arbeidsplassen. Hos oss skjer det ingenting annet enn at vi ikke får lønn for dagene vi er borte Anonymkode: 6d8e8...9dd
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Kun 1-2 ganger? Skjer det mer enn 1 gang er det vel grunnlag for oppsigelse. Anonymkode: 4ff01...bc7 13
slutt Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Hvorfor lar man være å levere sykemelding i utgangspunktet? 4
boblevann Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Selvfølgelig kan du få advarsel når man skulker jobb flere ganger. Å ikke levere sykemelding = udokumentert fravær. Det er det samme som om du skulle våknet en dag og bare ikke giddet å dratt på jobb. Altså skulk. Du er heldig som ikke fikk advarsel alt etter første gangen. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Hvorfor leverer du ikke sykmelding? Det burde være en smal sak... Anonymkode: bc2eb...9cb
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 Du har plikter som arbeidstaker, dette er en av dem. Konsekvensen av å unnlate å utføre plikten får du ta på egen kappe. Anonymkode: 4b559...d14 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kun 1-2 ganger? Man skulker ikke jobb, enkelt og greit. Anonymkode: daeac...05a Jeg ringte inn og leverte egenmelding, men hadde ikke opptjent nok dager for det, siden jeg leverte en sykemelding for 10 dager. Man må vente i 16 kalenderdager før en EGM. Så kan ikke legen min ikke kan tilbakedatering av sykmelding. Anonymkode: 7434d...e37
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 Det kan bli ansett som skoft, dvs. ugyldig fravær. Er sjefen grei, så kan det hende du får tatt det på evt. opparbeidede fleksitidstimer, ferie du har til gode, evt. gjennom lønnstrekk men det er ikke noe du har krav på. I ytterste konsekvens kan man få en advarsel for det. Anonymkode: 7b424...117 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor leverer du ikke sykmelding? Det burde være en smal sak... Anonymkode: bc2eb...9cb Jeg ringte inn og leverte egenmelding, men hadde ikke opptjent nok dager for det, siden jeg leverte en sykemelding for 10 dager. Man må vente i 16 kalenderdager før en ny EGM. Så vanseklig å få tilbakedatering av sykmeldingen nå. Men jeg prøver med fastlegen min uansett. Anonymkode: 7434d...e37
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 Har dette skjedd med deg mange ganger? Anonymkode: 9227c...656
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dette skjedd med deg mange ganger? Anonymkode: 9227c...656 Ja. 1 gang=Ringte inn litt 20 min sent, jeg hadde rett på å bruke egenmelding, men fikk ikke det gyldig fordi jeg ringte inn litt sent. Da ble det ansett som ugyldig fravær. Gjaldt 1 dag. Ikke noe lønn. 2 gang= Leverte egenmelding etter fristen, så den ble ikke gyldig heller. = Ikke noe lønn. Gjaldt 2 dager. 3 gang= Brukte opp alt egenmeldingene. Men var nye regler som hadde kommet. Fikk heller ingen info på at jeg brukte egenmeldingene. Så jeg fikk heller ikke noe lønn for den dagen. Gjaldt 1 dag. 4. Også var det dette her. Dette her er i løpet av 2 år. Men dette her ser man kun i en app vi bruker, på kontoret så ser dem på det litt annerledes. Og jeg har aldri vært lang syk, er ofte på jobb. Anonymkode: 7434d...e37
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 Da skjønner jeg at du får advarsel. Dette er utrolig kritikkverdig! Du bør faktisk klare å holde orden på hvor mye du er borte slik at du ikke havner i situasjon 3. Anonymkode: 258d9...e31 9
Filifjonkamor Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva kan skje om man ikke har levert sykemelding til arbeidsgiver angående 3 dager man var borte fra jobb? Man trekkes i lønn for de 2 dagene i tillegg så blir man kalt inn på møte for å gjennomgå fraværrutiner med bedriften og det blir registrert som ugyldig fravær. Kan man få skriftlig advarsel hvis dette her har skjedd kun 1-2 ganger? Anonymkode: 7434d...e37 Går ikke alt elektronisk nå?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #16 Skrevet 7. november 2018 Der jeg jobber sier vi opp ansatte på dette. Mulig det gis advarsel gang nummer 1, men gang nummer to er for sløft. Det er skoft! Det er ditt eget ansvar å holde styr på om du kan bruke egenmelding eller ikke. Jeg vil anbefalle seg å legge deg helt flat ovenfor sjefen. Og så lese deg opp på hvilke plikter du må følge opp. Anonymkode: 4d601...bd2 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. 1 gang=Ringte inn litt 20 min sent, jeg hadde rett på å bruke egenmelding, men fikk ikke det gyldig fordi jeg ringte inn litt sent. Da ble det ansett som ugyldig fravær. Gjaldt 1 dag. Ikke noe lønn. 2 gang= Leverte egenmelding etter fristen, så den ble ikke gyldig heller. = Ikke noe lønn. Gjaldt 2 dager. 3 gang= Brukte opp alt egenmeldingene. Men var nye regler som hadde kommet. Fikk heller ingen info på at jeg brukte egenmeldingene. Så jeg fikk heller ikke noe lønn for den dagen. Gjaldt 1 dag. 4. Også var det dette her. Dette her er i løpet av 2 år. Men dette her ser man kun i en app vi bruker, på kontoret så ser dem på det litt annerledes. Og jeg har aldri vært lang syk, er ofte på jobb. Anonymkode: 7434d...e37 Dette var faktisk utrolig mye slendrian (og egenmeldinger!) ila 2 år og jeg skjønner godt at du får advarsel. Her må du ta deg sammen. Og vurder en tur til legen dersom du såpass ofte er for syk til å dra på jobben. Anonymkode: 29215...c24 7
Traktor Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. 1 gang=Ringte inn litt 20 min sent, jeg hadde rett på å bruke egenmelding, men fikk ikke det gyldig fordi jeg ringte inn litt sent. Da ble det ansett som ugyldig fravær. Gjaldt 1 dag. Ikke noe lønn. 2 gang= Leverte egenmelding etter fristen, så den ble ikke gyldig heller. = Ikke noe lønn. Gjaldt 2 dager. 3 gang= Brukte opp alt egenmeldingene. Men var nye regler som hadde kommet. Fikk heller ingen info på at jeg brukte egenmeldingene. Så jeg fikk heller ikke noe lønn for den dagen. Gjaldt 1 dag. 4. Også var det dette her. Dette her er i løpet av 2 år. Men dette her ser man kun i en app vi bruker, på kontoret så ser dem på det litt annerledes. Og jeg har aldri vært lang syk, er ofte på jobb. Anonymkode: 7434d...e37 Dette sier vel sitt... 6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #19 Skrevet 7. november 2018 Oi. Rart du ikke har fått advarsel eller sparken. Mener ikke å være slem, men virker ikke som du har helt kontroll 😕 Anonymkode: bccd3...6ff
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 Hvordan rekker du å ofte være på jobb når du lander ut egenmeldingsdagene dine + skulker i tillegg ? I det landet jeg bor i må man inn til sjefen for en prat hvis man er borte med egenmelding mer enn 4 ganger i året. Anonymkode: 7723c...45d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå