Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vrikket ankelen noe inni h.... i går på vei hjem fra jobb. Jeg tråkket nedi i et hull i veien, føltes liksom som det knaste..men det kan også hende det kun var i mitt hode.

I all forlegenhet.. som er kjent for oss nordmenn.... fikk jeg stammet frem at alt er fint, til de sjokkerte tilskuerne, før jeg haltet meg videre til bussen.

Med tårer i øynene og en sinnsyk vond ankel kom jeg meg omsider hjem.

Trodde jo da selvfølgelig at foten ville være omtrent dobbel størrelse og både gul og blå... vel det var den ikke.

Oki tenkte jeg, da går det vel over raskt.... tok det rolig i går ettermiddag/kveld... og opp optimistisk i dag morges. Litt stiv og ubehag var det, men ikke verre enn at jeg føyk avgårde til jobb. 

Vel...nå gjør det kjempevondt å gå/stå på foten, bitte liten hevelse på innside ankel ellers ingen synlige skader.

Er jo ingen vits å gå til legen hvis det bare er en forstuing.

Så hva tenker dere er best.....sitte med benet rolig og høyt? eller belaste det forsiktig?

Og noen som har erfaring om hvor lenge smertene sitter i?...jeg er midt i en kjempe travel periode på jobb, så passer ekstremt dårlig og være hjemme...., men har ca 20 min gange til/fra jobb hver dag.

Tar i mot sympati også... på forhånd takk:roser:

Skrevet

Her er det nå 5 uker siden jeg forstuet min ankel, og det gjør fortsatt litt vondt. Så det kan ta lang tid. Jeg hovnet opp og ble gul og blå, har faktisk et lite rødt merke der fortsatt. 

Men det skader ikke å ta en tur til legen.

Anonymkode: 64ff6...9b9

Skrevet

Kan godt være fraktur. Like greit å oppsøke lege og evt få henvisning til røntgen.

Anonymkode: c60ae...220

Skrevet

En grunn til å oppsøke lege er å få vite om det er brudd eller ikke. Du sier det knaste, da hadde jeg hatt lyst på et lite røntgenbilde for å vite om beinet er brukket, om det er et fint eller stygt brudd... etc...

Anonymkode: 334a8...6c6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan godt være fraktur. Like greit å oppsøke lege og evt få henvisning til røntgen.

Anonymkode: c60ae...220

Håper for guds skyld ikke det.....:ohmy:

Drøyer lege litt, må liksom sette av en hel dag til det.... og det passer jo aldri å være borte fra jobb...

Takk for svar :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...