Gå til innhold

Hvilken ketchup som vaskemiddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt mye om at man kan bruke ketchup som vaskemiddel for å fjerne vansklige flekker, men overalt så står det forskjellig om hvilken type man bør bruke. Så er det noen som vet hvilket merke som er best?

Anonymkode: a5f69...5e2

Skrevet

Aldri hørt, sikker på at du ikke er uttastt for en prank ?

Anonymkode: e2107...d8d

• Liker 1
Skrevet

Hahaha. Ketchup vil etse hull. Vaskemiddel du liksom.

Anonymkode: 7455b...449

• Liker 1
Skrevet

Synes du bare skal prøve deg frem jeg. Start med Idun ketchup og fyll opp såpekammeret. :) 

Anonymkode: 7c027...483

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha. Ketchup vil etse hull. Vaskemiddel du liksom.

Etse hull i hva da? Og hvorfor tror du det?

Anonymkode: 942de...f4f

Skrevet

Ketchup funker som juling, men det være Heinz, og anbefales ikke å bruke til hvitvask. :) 

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Nå skal jeg ikke være for forutinntatt eller senversynt, men i og med at ketchup setter flekker lurer jeg nesten på om det ville vært rart om det fjernet flekker. :sjokk:

Skrevet

Hva skal du vaske?

Anonymkode: 57213...824

• Liker 2
Skrevet

Du kan bruke ketsjup til å pusse og fjerne flekker på kobber- og messingting, faktisk :) Spiller egentlig ingen rolle hvilket merke, men de billigste ketsjupene er som regel så tynne og vannblandede at det fort kan bli søl. Men om du velger Idun eller Heinz, med eller uten sukker, har ingen ting å si. ;) 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott skrev:

Du kan bruke ketsjup til å pusse og fjerne flekker på kobber- og messingting, faktisk :) Spiller egentlig ingen rolle hvilket merke, men de billigste ketsjupene er som regel så tynne og vannblandede at det fort kan bli søl. Men om du velger Idun eller Heinz, med eller uten sukker, har ingen ting å si. ;) 

Sikkert klær det var snakk om.

• Liker 1
Skrevet

Og sennep som skyllemiddel? :alice:

Anonymkode: 1fce5...eb3

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert klær det var snakk om.

Jammen da anbefaler jeg Idun :fnise: 

• Liker 1
Skrevet

Litt taxomix i siste skyllevann kan sikkert fungere som stivelse, og også gi den interessante virkningen av "ubestemmelige kunstneriske nyanser" på klesplaggene :) 

Skrevet

Aldri hørt at en kan bruke ketchup som vaskemiddel, men som nevnt over her så kan det brukes som pussemiddel til kobber og messing. Har ikke prøvd det selv, for jeg har ikke noe kobber eller messing....

Anonymkode: 87359...31e

• Liker 2
Skrevet

20 timer siden, AnonymBruker skrev:
Har hørt mye om at man kan bruke ketchup som vaskemiddel for å fjerne vansklige flekker, men overalt så står det forskjellig om hvilken type man bør bruke. Så er det noen som vet hvilket merke som er best?Anonymkode: a5f69...5e2

Seriøst? Dette må være tull! 

• Liker 2
Annonse
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og sennep som skyllemiddel? :alice:

Ja, men da må det være Dijon sennep, eneste som funker. :P 

• Liker 2
Skrevet

Min mor pleide å gni inn flekken med ren Zalo og la det tørke inn. Bådde in og utsiden. Vakset tøyet dagen derpå. Det var hemmeligheten hun brukte blandt andre

Ketchup brukte hun dog aldri ;)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Rullestolbruker skrev:

Min mor pleide å gni inn flekken med ren Zalo og la det tørke inn. Bådde in og utsiden. Vakset tøyet dagen derpå. Det var hemmeligheten hun brukte blandt andre

Ketchup brukte hun dog aldri ;)

Det med Zalo har jeg brukt. Fjernet flekken, men fjernet fargen og.

Anonymkode: 3059e...41a

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det med Zalo har jeg brukt. Fjernet flekken, men fjernet fargen og.

Anonymkode: 3059e...41a

Har brukt det selv også. Ingen farge er borte her. Bruker bare vanlig Zalo ikke de andre typene.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt mye om at man kan bruke ketchup som vaskemiddel for å fjerne vansklige flekker, men overalt så står det forskjellig om hvilken type man bør bruke. Så er det noen som vet hvilket merke som er best?

Anonymkode: a5f69...5e2

Også på flekker på tennene? :tanpuss:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...