Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er snart ferdig med en bachelorgrad, og lurer på hva jeg skal gjøre videre.

Jeg ønsker gjerne videreutdanning eller mastergrad, men er fryktelig skolelei. Jeg hater byen jeg bor i, og forsåvidt alle typer by. Jeg har null, niks nada interesse av å bli her etter fullført utdannelse, og å måtte bo og jobbe i en by gir meg bokstavelig talt frysninger. Stedene jeg kunne tenke meg å bo, har ikke tilbud på høyskole- og universitetsnivå, og avstanden er så lang at pendling ikke er mulig. Problemet er bare at hvis jeg først flytter bort her i fra for å jobbe, kommer jeg antageligvis aldri til å flytte tilbake. Å jobbe noen år før jeg starter på mer utdanning er derfor et svært urealistisk alternativ. 

Men, jeg har så lyst! Jeg vet likevel ikke om jeg orker å starte rett på mer skole, for jeg er som sagt veldig lei. I tillegg vet jeg jo at erfaring er viktig og lurt i forhold til den videreutdannelsen eller masteren som jeg tenker, men jeg aner ikke hvordan jeg skal få denne erfaringen og samtidig flytte til et sted hvor jeg kan ta master. Videreutdannelsene jeg kunne tenkt meg tilbys heller ikke som deltidsstudier noen steder, så jeg må faktisk flytte for å få tatt dem. 

Jeg er så fortvilet, jeg føler jeg må velge mellom ett yrke/utdannelse jeg liker på et sted jeg virkelig hater, eller et yrke jeg ikke liker på et sted jeg trives. Hva skal jeg gjøre? :( 

Anonymkode: 2e779...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Hadde jeg vært deg, ville jeg kommet meg fort ut av byen du hater, søkt på en deltid/ heltids jobb, og fått litt andre tanker mens du søker på de jobbene du mest har lyst på. Du kommer det aldri videre liksom hvis du ikke liker byen du bor i! Trust me😀👌🏻 

Anonymkode: 8296c...9a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville begynt å jobbe, uten tvil

Anonymkode: 0fe9c...dbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...