Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Eg lurte på ja plikter en 11 åring burde ha? Å rydde inn og ut oppvaskmaskinen fra man til fre syns eg er passelig. Også er det 50 kr ukepenger på fredager når jobben blei gjort kver dag. 

Videoannonse
Annonse
Gjest BearMama
Skrevet

Holde rommet ryddig.

Vaske badet.

Ta søppel.

Rydde og dekke på på bord. Sette i oppvaskmaskinen/rydde på plass.

Støvsuge

3 åringen min vasker allerede klær. Tar hele vaskekurven inn på badet, putter i maskinen, får hjelp med såpe, setter på maskinen med litt hjelp. En 11 åring burde klare å delta mye mer i hjemmet. 

Skrevet

oj, så flinke barn dere har.. Har stebarn på 14 og 18 jeg, som ikke gjør en dritt.. Blir de bedt om å ta ut av oppvaskmaskinen får jeg mordblikket... 

Anonymkode: 47bd5...bc4

Skrevet

jeg får for øvrig høre av samboeren min, hver gang jeg tar dette opp, at barn må få være barn 🤣 

Skrevet

Vaske opp

rydde gang

og ta ut søppelet

De får 60 kr hver i ukepenger!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg får for øvrig høre av samboeren min, hver gang jeg tar dette opp, at barn må få være barn 🤣 

Samme her 😫

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oj, så flinke barn dere har.. Har stebarn på 14 og 18 jeg, som ikke gjør en dritt.. Blir de bedt om å ta ut av oppvaskmaskinen får jeg mordblikket... 

Bortskjemte drittunger som burde vært strammet opp for lenge siden!  ...av far.

• Liker 1
Skrevet

Her gjør 11 åringen forskjellige ting fordelt på uka. Han har 2-3 ting hver dag.

Holde rommet ryddig

Ut og inn av oppvaskmaskinen

Støvsuge

Lage middag

Dekke bord/ ta av bordet

Gå ut med søppel

Anonymkode: b412d...1ac

Skrevet

Nå har vi fire som "må" jobbe så det skal vær litt jobb for alle 😊 

Men må deres unger gjør en oppgave hver dag? Det må våre her. En har ansvar for oppvaskmaskin (Eg gjør det sjøl når det må gjøres 2 ganger om dagen) en gå ut med søppel hver dag og ta tomme bossdunker opp og en dekke på bordet.

Skrevet

Syns "plikter" er så ekkelt ord Sammen med respekt, og konsekvens (=straff). Barnet mitt på 10 har ingen plikter, men hun må oppføre seg, rydde etter seg, hjelpe til når vi ber om det, være grei og snill, noe som innebærer å putte klærne sine i skittentøyskorgen for eksempel, eller legge rene egne klær på plass. Faste oppgaver utover de åpenbare (ta ut av oppvaskmaskinen når vi ber om det, rydde eget rom ved behov, henge opp jakka, gjøre lekser og pakke egen sekk) har hun ikke, og det ser jeg ikke trengs.

Men vi har aldri sett behovet for noe avkrysnings- og belønningssystem heller, hver gang vi har forsøkt oss på noe slikt, glemmer vi det etter to dager. Jeg ønsker ikke noe system som krever oppfølging av meg :) Ukepenger glemmer vi alltid alle sammen, hun får litt ved behov eller et blad eller noe når hun en sjelden gang spør.

Anonymkode: e6548...e7c

• Liker 2
Skrevet

Det er akkurat det samme her at vi glemmer å følge det opp 🤨 men eg ser at det trengs. Hvis vi forventer ting må ungene og kunne stole på at vi holder vår del av avtalen.

Problemet mitt er jo kun hu som er 11 år som syns jobben hennes er for vanskelig i forhold til det som de andre skal gjør. Men hun får jo mer penger og. Og hun vil ikke bytte jobben med noen andre for da får de mer penger enn henne. 😒

Skrevet

Min 12 åring rydder rommet sitt, legger tøy i skittentøykurven,  lager matpakke, sorterer sine egne klær når jeg skal vaske, går med søppla, dekker på bordet, rydder håndkler, sengetøy og kluter på plass. 

Anonymkode: 37855...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...