Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 29 år og kjæresten min og jeg lurer på om vi skal begynne å prøve. 
Dette er en ny verden for meg, og jeg blir veldig spent av hele opplegget.

Som sagt: 29 år, har regelmessig syklus + eggløsning (har noen mnd i forveien her), lever et stabilt og rolig liv. Tenker at jeg må spise litt sunnere (er akkurat over bmi-grensen), men ellers frisk og rask. Samboer og hans sperm vet vi ingenting om. Har aldri brukt prevensjon bortsett fra kondom.

Kan jeg bli gravid?

Har dere noen andre tips som er lurt å tenke på i prøvetiden? Jeg er av typen som blir stressa og veldig opphengt. Er litt redd for å ødelegge for meg selv pga stress og mange følelser....

Takk :) 

Anonymkode: fa2c2...003

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt eggløsningstester noen mnd i forveien her, skulle det stå ...!

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29 år og kjæresten min og jeg lurer på om vi skal begynne å prøve. 
Dette er en ny verden for meg, og jeg blir veldig spent av hele opplegget.

Som sagt: 29 år, har regelmessig syklus + eggløsning (har noen mnd i forveien her), lever et stabilt og rolig liv. Tenker at jeg må spise litt sunnere (er akkurat over bmi-grensen), men ellers frisk og rask. Samboer og hans sperm vet vi ingenting om. Har aldri brukt prevensjon bortsett fra kondom.

Kan jeg bli gravid?

Har dere noen andre tips som er lurt å tenke på i prøvetiden? Jeg er av typen som blir stressa og veldig opphengt. Er litt redd for å ødelegge for meg selv pga stress og mange følelser....

Takk :) 

Det er både skummelt og veldig spennende når man bestemmer seg for å prøve å få barn😀 Jeg er også en person som fort blir litt for opphengt og har erfaring av at når jeg ikke har stresset for mye med tankene for å bli gravid så har det skjedd. Uansett det skal nok mye stress til for at man ikke blir gravid, men jeg har tro på at det hjelper på å stresse ned! Du virker reflektert og det er bare til å fortsette å leve noe lunde sunt. Jeg anbefaler kose dere masse og ikke ha pliktsex eller snakke for mye ang babylagingen til mannen din. Ellers anbefaler jeg trening og temping. Jeg har stålkontroll på syklusen etter å ha tempet i en god del mnd. Du kan google temping så får du masse tips. Ellers innstille deg på at det kan gå min 6mnd-1 år før du bli gravid. Det at du har stabile sykluser er jo en god start. Masse lykke til😀

Endret av frk.Sanna
Skrevet
22 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Det er både skummelt og veldig spennende når man bestemmer seg for å prøve å få barn😀 Jeg er også en person som fort blir litt for opphengt og har erfaring av at når jeg ikke har stresset for mye med tankene for å bli gravid så har det skjedd. Uansett det skal nok mye stress til for at man ikke blir gravid, men jeg har tro på at det hjelper på å stresse ned! Du virker reflektert og det er bare til å fortsette å leve noe lunde sunt. Jeg anbefaler kose dere masse og ikke ha pliktsex eller snakke for mye ang babylagingen til mannen din. Ellers anbefaler jeg trening og temping. Jeg har stålkontroll på syklusen etter å ha tempet i en god del mnd. Du kan google temping så får du masse tips. Ellers innstille deg på at det kan gå min 6mnd-1 år før du bli gravid. Det at du har stabile sykluser er jo en god start. Masse lykke til😀

Tusen takk for utfyllende svar! :) 

• Liker 1
Skrevet

Ha sex annenhver dag fra sykøusdag 10-16.

Det er eneste måte å bli gravid på :) 

Anonymkode: fb54f...c78

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha sex annenhver dag fra sykøusdag 10-16.

Det er eneste måte å bli gravid på :) 

Anonymkode: fb54f...c78

Tja her har jeg eggløsning på dag 18-20☺️ 

Skrevet

Ta folat fra tre måneder før dere begynner å prøve. 

Med samleie hver 3-4 dag treffer dere fint, uansett når du har eggløsning. Spermen lever i 4-5 dager. Mange misforstår og trur at hyppighet = økt sannsynlighet. Ofte er det tvert i mot, da kvaliteten forringes. 

Nesten ingenting av tips, råd, tilskudd, beina høyt, og annet tull du finner på nettet hjelper. Er man litt overvektig som deg kan en livsstilsendring ha litt å si, men det går som regel likevel. Og mannen bør ikke ha vaner som å sitte i badstuen en time om dagen. Har man hatt samleie et år uten prevensjon uten å ha lykkes behøver man hjelp, så enkelt er det bare. 

Anonymkode: 5c83d...3bd

Skrevet

Glemte å si at jeg har trent i de periodene jeg ble gravid og holdt meg litt unna brødmat og for mye karbo.. Ellers har jeg 2 av gangene de siste årene blitt gravid når jeg har tatt meg en fest sånn som i jula 2016 og nå i okt. Jeg fester sjelden☺️😅🍾

Skrevet

Ha masse god sex 😉 To-tre ganger i uka, gjerne. Da skal det noe til å bomme. 

Spis sunt, ta folat, få nok søvn. 

Anonymkode: f925d...b55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...