AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Vet dere hvordan det fungerer med jobb intervju om jeg søker jobb i for eksempel Stavanger og bor i Bergen, vil da et eventuelt jobb intervju bli tatt over skype eller telefon ? Eller gjøres det på andre måter ? Anonymkode: 03cda...edc
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Ingen som vet ? Anonymkode: 03cda...edc
Million Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Det er vel normalt at man må innfinne seg der intervjuet finner sted, så de kan snakke med deg ansikt til ansikt. Den kostnaden må man selv ta, men de fleste ser det da som en investering i egen fremtid, hvis de får jobben og den er bra betalt. Jeg ville ikke reist fra Bergen til Stavanger for en jobb i kassen på Rema, for å si det sånn.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Jeg driver selv og søker jobb i en annen by enn den jeg bor i, og for de jobbene jeg søker på er det som regel 2-3 intervjurunder. Da er det ofte slik at første og eventuelt andre runde tas over tlf/skype, mens man må møte opp personlig til siste intervjurunde. I de fleste tilfeller må jeg betale reisen selv, men noen (få) bedrifter dekker reiseutgifter. Anonymkode: acb04...d27
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Har selv alltid fått dekt reiseutgifter i forbindelse med jobbintervju. Anonymkode: 8ae69...38a
Kontorotta Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Jeg har selv søkt jobber på andre kanter av landet og hatt jobbsøkere fra andre kanter av landet. Arbeidsgiver har der jeg har søkt jobber i andre byer, dekket reise, kost og opphold, samt dekket utgiftene for tapt arbeidsinntekt. Jeg har også tatt inn søkere til intervju, hvor vi som arbeidsgiver har dekket reise og opphold. I et litt mindre firma, hadde vi først et skypeintervju, før vi valgte å gå videre i prosessen. Ser nå at flere og flere firma ber søker om å dekke reise selv. Spesielt en del mindre firma innenfor oljesektoren har praktisert dette, da det har vært mange søkere om jobbene.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Takker for svar Anonymkode: 03cda...edc
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #8 Skrevet 8. november 2018 Har opplevd litt forskjellig. Noen foreslår skype, noen vil at jeg skal møte opp personlig. Anonymkode: 82a13...8c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå