AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Hvilken aldersgruppe/avdeling trives dere best med? Småbarn eller større? Gjerne begrunn også Anonymkode: c788e...68d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Det er travelt på to helt forskjellige måter. Jeg har hatt 3-4 år de siste årene men tror jeg heller ville vært på småbarn hvis jeg fikk velge. Med de store er det ofte mange "små" som kommer rett fra småbarnsavdelingen - når de da begynner på stor avdeling er de over dobbelt så mange barn på samme antall voksne. Det blir vanskelig å få hjelpe og være der for alle barna da. Det er travelt på småbarn også men det er rolige perioder ved feks soving der man virkelig får litt bedre tid til de barna som er våken. Det er større "krav" til hva man skal gjøre på stor avdeling,der skal de gjerne lage mye greier og gå på turer hit og dit og sånne ting mens ofte ser man at de bare trenger litt fred og ro til å få leke. Når det kommer til foreldresamtale feks så har man ofte flere barn å følge opp og noen skal drøftes med andre instanser og det er oppfølgingsmøter osv i større grad enn på småbarn - likevel har pedagogen samme antall timer å gjøre kontorarbeidet på og i tillegg er det forventet et større og mer avansert opplegg. Anonymkode: e82fa...c6c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Ja, takk begge deler. Støtter det hun/han over sier. Dog, selv om det er mer orging og planlegging på Storebarn, så blir også dagene mer varierte på Storebarn. Småbarn er mye rutiner. Anonymkode: 50ab4...c80
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Har alltid likt meg best på stor avdeling. Jobbet 1 år i barnehage med barn med ADHD, barnevernsbarn osv, dette var jo stor avdeling, og jeg trivdes så godt. Nå har jeg alltid vært svært aktiv, og holdt på med mye idrett, så jeg liker jo det å gjøre mye aktivt med barna. Anonymkode: 536ee...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå