AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Skal tegne forsikring på katten jeg venter på, og kontaktet Gjensidige der jeg er totalkunde. 293 kr i mnd, takk! Og da er ikke livsforsikring tatt med. Hos Agria kan jeg få til 157 kr/mnd med livsforsikring, inntil 30.000 på veterinær. Lurer på å gå for høy egenandel og lav prosent. Rragerer også på at Gjensidige kun spør om kjønn, ikke om de inne/utekatt, om de er kastrert osv. En kastrert innekatt blir jo ikke påkjørt, angrepet av andre, får livmorbetennelse, etc. Det er rasekatt jeg skal forsikre. Hvor, hvor mye og hva har dere forsikret? Anonymkode: cf3f7...16c
evelynn Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Jeg har ikke forsikring men har en subkonto og der sparer jeg 250 kr per mnd, og det er forsikring til katten min. Sånn råd fikk jeg på facebook gruppa til katteeiere. Flere "forsikrer" dyrene sine på den måten i stedet for å betale til selskapet. Blir katten syk - har jeg litt penger på katten sin kontoen og betaler "egenandel" fra lønna mi. Blir hun ikke syk - er pengene mine Også de fleste "små" utgifter dekker jeg fra lønn - feks. hun skal kastreres snart, men jeg ikke tar penger fra kontoen hennes, men jeg betaler, samme med vaksinering. Jeg har en vanlig huskat, så regner med at hun ikke blir alvorlig syk så ofte. 2
blåtimen Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, evelynn skrev: Jeg har ikke forsikring men har en subkonto og der sparer jeg 250 kr per mnd, og det er forsikring til katten min. Sånn råd fikk jeg på facebook gruppa til katteeiere. Flere "forsikrer" dyrene sine på den måten i stedet for å betale til selskapet. Blir katten syk - har jeg litt penger på katten sin kontoen og betaler "egenandel" fra lønna mi. Blir hun ikke syk - er pengene mine Også de fleste "små" utgifter dekker jeg fra lønn - feks. hun skal kastreres snart, men jeg ikke tar penger fra kontoen hennes, men jeg betaler, samme med vaksinering. Jeg har en vanlig huskat, så regner med at hun ikke blir alvorlig syk så ofte. Dette rådet ga også Hallgeir Kvadsheim i episoden av Pengerådet om forsikringer. Ville heller satt pengene inn på egen konto.
Rullestolbruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 250 per mnd. er jo lurt til små utgifter, intil det skjer noe virkelig gale og man opdager hvor store beløp som genereres ved veterinær kostnader ved operasjoner. Spessielt om det er noe alvorlig. Da kommer det også kanksje noe etterbeløp ved medisiner, treningh osv. Nå tenker jeg ikke bare katt, men hund også. Vi stusser ikke ved å ha forsikring på oss selv, gjør vi vel?
evelynn Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Just now, Rullestolbruker said: 250 per mnd. er jo lurt til små utgifter, intil det skjer noe virkelig gale og man opdager hvor store beløp som genereres ved veterinær kostnader ved operasjoner. Spessielt om det er noe alvorlig. Da kommer det også kanksje noe etterbeløp ved medisiner, treningh osv. Nå tenker jeg ikke bare katt, men hund også. Vi stusser ikke ved å ha forsikring på oss selv, gjør vi vel? Ja, men forsikring dekker opptil 30 000 - hvis det skjer noe og du må dekke egenandel også, så jeg mener at in total er det nesten det samme. Også - det kommer na på din filosofi, for å si det sånn. De enkelte vil bli extra trygge og velger forsikring, og andre sparer litt og er klare til å betale resten ad hoc, hvis det skjer noe, og kanskje ta opp et banklån i tilleg - og jeg er klar for det. Og livsforsikring på katten trenger jeg absolutt ikke. Forsikring på meg selv er noe annet, for jeg har små barn som må forsorges om noe skjer med meg og jeg klarer ikke å jobbe, passe på dem, eller er død. Om katten dør - det er jo veldig trist selvfølgelig, men gjør ikke noe til familiens økonomi. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Har også vurdert å drite i hele forsikringen. Om katten trenger operasjon til 30.000 har jeg penger til det, men en annen ting er at kanskje det er bedre av dyrevernsmessige hensyn å avlive fremfor en lang rekonvalesens. Anonymkode: cf3f7...16c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Forsikring lønner seg. Katten kan bli skadet uten at det er livstruende. F.eks øyeskader. Skjer dette i en helg, og du må oppsøke veterinæren da så er du glad du har forsikret katten din for 30.000......det går fint å sette inn litt ekstra på en egen konto i tillegg. Anonymkode: 734ac...60c 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 Katten vår ble skadet og måtte opereres. Med operasjonen, medisiner og mange konsultasjoner etterpå så endte det opp på 40 000 kr. Glad vi hadde forsikring da ja. Anonymkode: 7c3bd...13d
_popcorn_ Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 Jeg reagerte også på gjensidige sine priser, dem var kjempehøy, selv om man er totalkunde og har foreningsrabatt... Jeg har selv droppet forsikring foreløbig, men har økonomi til å klare en regning på 40 000,- om det skulle skje noe. Men mener å huske at hos Nemi forsikring fikk jeg tilbud om under 100kr pr mnd for katteforsikring...
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 Jeg bruker Agria og er fornøyd med det. Med forrige pus måtte vi inn på en søndag, ta flere undersøkelser og til slutt dessverre avlive. Det kom på 13000, og såpass med penger har ikke jeg på dagen nå, og det tar jo litt tid å spare opp også, så forsikrer heller. Anonymkode: 416d6...302
Green Lady Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 Jeg har forsikret alle tre kattene mine, og bruker forsikringen hyppig, dessverre. Han ene har blitt påkjørt to ganger, og første gangen kom totalsummen på 55.000 kr (over en lengre tidsperiode, riktignok, men første regningen var på rundt 28.000 kr), mens andre gangen endte det på "bare" 14.000 kr. Siste gangen var det ikke verre enn en hjernerystelse og noen tenner som måtte trekkes. Jeg har også en annen katt som har nyreproblemer, og følges grundig opp av NMBU. Hun er jevnlig inne for å ta blod- og urinprøver. I vinter ble hun plutselig veldig dårlig, så vi måtte inn med henne lørdag kveld. Vi hentet henne påfølgende tirsdag. Regningen kom på 20.000 kr. Den følelsen når du står der, lørdag kveld, veterinæren finner ikke ut hva det er og vil beholde katten, og forsiktig spør om vi har råd til behandling, er det helt utrolig deilig å si at katten er forsikret sånn at de bare kan kjøre på. Man skal spare noen år for å komme opp i sånne beløp. Det er også en deilig følelse å bare sende alt til direkteoppgjør, og ikke tenke på om man har nok penger på kortet der og da. Av ulike årsaker har jeg én katt i Gjensidige, og de to andre i Agria. Med den egenandelen Agria har (fast+bevegelig (jeg har vel 1.500 + 15 %)), skal man opp i rundt 13.000 totalt før det lønner seg kontra Gjensidiges faste 25 % egenandel. For alt under dette, er Gjensidige billigere.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 Min skal som nevnt være innekatt, så den blir ikke påkjørt, bitt av andre dyr osv. Familiekatten vi hadde til hun ble 19 år hadde epilepsi og fikk kreft pga p-piller, da ble hun operert og sterilisert og hadde mange fine år etter det. Det var de gangene hun var til veterinær, uten at det veltet familieøkonomien Kanskje vi var uvitende, dårlige katteeiere siden vi ikke gikk på årlig helsesjekk? Ikke var hun vaksinert heller... Ser det er veldig fokus på tenner og sykdom i munnhulen som ikke dekkes, pusser dere tennene på kattene deres for å forebygge? Anonymkode: cf3f7...16c
SPOCA Skrevet 8. november 2018 #13 Skrevet 8. november 2018 (endret) 16 timer siden, evelynn skrev: Ja, men forsikring dekker opptil 30 000 - hvis det skjer noe og du må dekke egenandel også, så jeg mener at in total er det nesten det samme. Også - det kommer na på din filosofi, for å si det sånn. De enkelte vil bli extra trygge og velger forsikring, og andre sparer litt og er klare til å betale resten ad hoc, hvis det skjer noe, og kanskje ta opp et banklån i tilleg - og jeg er klar for det. Og livsforsikring på katten trenger jeg absolutt ikke. Forsikring på meg selv er noe annet, for jeg har små barn som må forsorges om noe skjer med meg og jeg klarer ikke å jobbe, passe på dem, eller er død. Om katten dør - det er jo veldig trist selvfølgelig, men gjør ikke noe til familiens økonomi. Mine forsikinger hos Agria dekker opp til 60 000 kr. Og da begynner det å komme seg. Har kun 1000 kr og 1500 kr i egenandel + bevegelig andel på 15%. Den dekker også alt av medisinutgifter, samt livsforsikring, slik at vi får tilbake det som er betalt for kattene hvis og når de dør. Uansett, har også innekatter, men fin å ha fordi ting kan jo skje. Som f.eks da vi oppdaget at pus utviklet sykdom vi ikke visste om fra før, men ble dekket av forsikingen (kom på bortimot 50 000 kr), eller da den ene katta vår spiste en løkplante ved et uhell (meget dyr affære!). Jeg ville aldri i verden latt være å ha forsikinger, men det er meg. Endret 8. november 2018 av SPOCA
evelynn Skrevet 8. november 2018 #14 Skrevet 8. november 2018 Vel... kommer an på katten også. Katten min kostet... 200 NOK, og til slutt fikk jeg henne gratis egentlig fordi hun ikke fikk ormekur før jeg tok henne, så damen jeg tok katten min fra sa, at jeg trenger ikke å betale, men heller bruke disse pengene på ormekur Da er det egentlig ikke noe jeg ville ha tilbake om katten min dør. Det hjelper ikke uanset for sorg man og barna får når man mister katten. Hun er ikke investering som skal betales tilbake, men vennen til min eldste datter - derfor trenger jeg absolut ikke livsforsikring. Skjønner at en annen sak er når man har en dyr, fancy katt, som kanskje vises på utstillinger og brukes til reproduksjon - da er det business også, men med vanlig huskatt er det ikke vits, synes jeg. Men heldigvis er det ikke tvang her, så alle kan velge det som passer dem best 1
SPOCA Skrevet 8. november 2018 #15 Skrevet 8. november 2018 Nå er det ikke akkurat livsforsikringen som for meg er viktig, har én vanlig huskatt og en rasekatt. Det som dog er viktig er i de tilfellene hvor man får dyre operasjons- og medisinutgifter, og det kan skje innekatter også, ikke bare utekatter.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2018 #16 Skrevet 16. november 2018 Har forsikring Agria. 248kr i måneden 1600 i egenandel og 15% av beløpet. Katten min er 9 år og da er det bare Agria som kan brukes. Har veterinær og medisin forsikring. Men har ikke livsforsikring siden har ikke rasekatt. Anonymkode: 777b7...98e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå