Gjest TomKrus Skrevet 29. mars 2005 #81 Del Skrevet 29. mars 2005 Årsakssammenhengen i dette tilfellet er klar; Fete mennesker handler usunn og fetende mat! Så klart er det det, men hvem var ikke klar over dette? Fant trådstarteren dette som noe nytt? Eller har jeg ikke fått med meg at alle tror at vi har blitt utstyrt med et sett nye gener som plutselig gjør oss feite av ingenting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizzi Skrevet 29. mars 2005 #82 Del Skrevet 29. mars 2005 Så klart er det det, men hvem var ikke klar over dette? Fant trådstarteren dette som noe nytt? Eller har jeg ikke fått med meg at alle tror at vi har blitt utstyrt med et sett nye gener som plutselig gjør oss feite av ingenting? At fete mennesker handler usunn og fetende mat har vært diskutert på KG mange ganger før såvidt jeg husker. Det er blitt nektet for at fete mennesker handler spesielt usunt, og de som har påstått å ha observert det er blitt beskylt for bl.a ikke å ha noe liv, legge seg bort i ting de ikke har noe med osv. Her er en som står frem og sier at hun har gjort ett eget lite "studie" - og kommet frem til at slik er det. Flott!!! Ikke for å generalisere (eller for ), sånn er det bare Angående de nye genene du spør etter så kan jeg nevne at de er på vei. De gjør deg feit av ingenting. Av ingenting mosjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 29. mars 2005 #83 Del Skrevet 29. mars 2005 Angående de nye genene du spør etter så kan jeg nevne at de er på vei. De gjør deg feit av ingenting. Av ingenting mosjon. Jeg får forsøke å få i meg færrest mulig av dem, da. Bra jeg spiser sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #84 Del Skrevet 29. mars 2005 En god venninne av meg som var tynn som en strek før, studerte i england i noen år. Der tilsa student"lønnen" hennes at det ble mye junk food og masse cola. Hun var ikke til å kjenne igjen da hun kom hjem. Nå snart 5 år senere har hun fremdeles ikke klart å ta av disse kiloene som hun irriterer seg så mye over. OG hver gang spør jeg henne om hvorfor hun fortsetter å bøtte nedpå cola. Neida, er ikke colaens feil, mener hun. Og hun skal alltid begynne på en mirakelkur snart..... samme med min kjære mann. Hver eneste sommer, på stranden, begynner han å klage over sin økende pondus. Hver sommer/vinter/vår/høst sier jeg til han at han spiser for mye usunn mat. Skal aldri har lett produkter, sjekker aldri fett innholdet, sjokolademelk, cola, chips, og masse digg i ukedagene og i helgene. så har vi det gående,klage, klage, klage Men vil han forandre kostholdet? Nope...... Folk må få veie hva de vil. Men om de klager over en vekt som er som den er pga et elendig kosthold så vær så snill: Hold kjeft!!! Er så lei av folk som leker struts :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 29. mars 2005 #85 Del Skrevet 29. mars 2005 Jeg vil bare si at folk kan handle hva de vil for min del, jeg fortrekker å holde på med mitt. Hvis man ikke har bedre ting å gjøre, så synes jeg heller det sier mer om personene som gjør det, enn folk som handler. Om jeg har lyst på en sjokolade eller 50 - så kjøper jeg det. Hvordan kan dere som titter vite at jeg ikke skal ha et selskap? Og hvordan kan dere vite at de som kjøper varene faktisk er tykke fordi medisiner gjør dem oppblåst og tilfeldigvis fikk lyst påen sjokolade? Ikke rart folk blir mistenksomme. Selv er jeg hverken tynn eller tykk, jeg trener og relativt sunn, men spiser som regel det jeg selv har lyst på. Får jeg lyst sjokolade på mandag, så gid, da kjøper jeg den. Får jeg lyst på et eple så kjøper jeg det. Så lenge jeg holder meg frisk og rask, og er fonøyd med meg selv, så er jeg fornøyd. Klart mange har livsstilsproblemer, men det er ikke alltid maten har skylde, som oftest er det mer komplekst enn det, og derfor har jeg ikke noe ønske om å dømme andre. Det er jeg forsiktig med, etter å ha sett tanta mi på 1.70 veie 18 kilo. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 30. mars 2005 #86 Del Skrevet 30. mars 2005 Vet du hva, dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest. Jeg er selv overvektig og ja det havner brus, potetgull og snacks ned i min handlevogn og, men det er til lørdagskos/bursdagsselskap/vennebesøk. Skal folk tenke sånn, så har de ikke så mye å tenke med altså. Du vet ingenting om disse personene, men likevel så danner du deg et bilde av dem og dømmer dem på grunnlag av hva de har i handlevognen sin. Jeg kan ikke fordra folk som fordømmer andre nedenom og hjem og særlig når de ikke kjenner personene en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #87 Del Skrevet 30. mars 2005 Vet du hva, dette er noe av det mest idiotiske jeg har lest. Jeg er selv overvektig og ja det havner brus, potetgull og snacks ned i min handlevogn og, men det er til lørdagskos/bursdagsselskap/vennebesøk. Skal folk tenke sånn, så har de ikke så mye å tenke med altså. Du vet ingenting om disse personene, men likevel så danner du deg et bilde av dem og dømmer dem på grunnlag av hva de har i handlevognen sin. Jeg kan ikke fordra folk som fordømmer andre nedenom og hjem og særlig når de ikke kjenner personene en gang. Er det noen som er dømt nedenom og hjem her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 30. mars 2005 #88 Del Skrevet 30. mars 2005 Er det noen som er dømt nedenom og hjem her? Ut i fra ditt innlegg så tolker jeg det sånn ja. Feite/overvektige handler bare snop, brus, pizza og annen feit mat. I tillegg går de i utslitte og utvaskete klær og ser skitten på håret. De normalvektige kjøper 50/50 og ser akseptabel ut. De elegante kjøper masse sunn mat og drikke og bare bittelitt usunt. Man kan uansett ikke dømme en person ut ifra innholdet på handlevognen. Vår handlevogn består hovedsaklig av: 4-5 pk bleier 2 h melk 2 lettmelk witten langebrød kneipbrød norvegia hvitost epler bananer agurk tomat skinke servelat skinkesteik grandiosa big one 2-3 brus lørdagsgodt lørdagskos ( taco, lasagne, pizza o.l. ) Våtservietter leverpostei middagspølser brun saus potetmos osv osv. Hva sier det om meg da, siden du sier det du sier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 3. april 2005 #89 Del Skrevet 3. april 2005 Folk må da få kjøpe hva de vil. Jeg visste ikke at jeg ble observert av sånne som deg når jeg er ute og handler...Synes det er koselig jeg at folk kjøper seg litt snacks og brus og nyter livet litt...jeg har ingen problemer med at folk gjør det iallefall..og det behøver ike være noen sammenheng mellom kroppsvekt og hvor sunn/usunn man er.. Min ex er slank, ,men han elsker cola og kjøper dette ofte.. .. så dette du sier stemmer bare ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 3. april 2005 #90 Del Skrevet 3. april 2005 :o så jeg blir observert av kikkere når jeg handler??? scary shit! Hmm, selv om jeg ikke er overvektig(tror jeg iallefall) så føler jeg meg skamfull over å kjøpe en eneste liten sjokolade i butikker, for jeg føler folk tenker "ååå, hun har ikke godt av den der nei", og nå fikk jeg det faktisk bekreftet,, folk gjør slikt.. hmm... artig det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #91 Del Skrevet 4. april 2005 Ta med dere et fotoapperat eller filmkamera neste gang dere er i butikken slik at dere får det dokumentert. Å generalisere og putte mennesker i båser gjør vi som oftest for å føle oss selv bedre. Denne psykologiske effekten er interresant. Jeg kjenner godt et menneske som handler bare usunn mat, men som likevel er sylslank. Det er nemlig min samboer. Men for all del, underholdende tråd så lenge folk ikke tar dette alt for seriøst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. april 2005 #92 Del Skrevet 6. april 2005 Men seriøst du er det når du tror du er ei slik bolle, ta og skjerp deg BOLLA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 6. april 2005 #93 Del Skrevet 6. april 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 6. april 2005 #94 Del Skrevet 6. april 2005 Men seriøst du er det når du tror du er ei slik bolle' date=' ta og skjerp deg BOLLA[/quote'] jeg sier ikke jeg er BOLLA, men jeg føler meg bolle når jeg kjøper en sjokolade, vet du jo:D Kjærring;P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 7. april 2005 #95 Del Skrevet 7. april 2005 Skal vi se...Jeg handlet i dag følgende: 1/2 l Biola naturell yoghurt 1 l Biola lettmelk 1 l skummet melk 1.5 l Farris sitron 1.5 l Tab Extra 1 flaske Rød solhatt 1 pk hamburgerrygg 1 stk vakuumpakket ustekt flerkornbrød 4 Heineken øl Hva sier det om meg ? At du i alle fall har god smak i øl! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 7. april 2005 #96 Del Skrevet 7. april 2005 At du i alle fall har god smak i øl! At hun er veldig tørst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2005 #97 Del Skrevet 7. april 2005 Slutt nå! :o Du er kjæææring det sier jo alle ;D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mockinbird Skrevet 7. april 2005 #98 Del Skrevet 7. april 2005 De feite/overvektige vralter bort (...) Du ser det tydelig på de. folk og kurg er helt like. hår er ikke gjort noe med. Sprent på seg en altfor trang dongribukse og en utvasket T-shirt. Det her treng vel egentlig ikke å kommenteres..... MEN, man må jo få komme med et lite råd til forfatteren av innlegget?: "Det er berdre å holde kjeft og la alle TRO du er dum, enn å åpne kljeften og fjerne ALL TVIL" ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2005 #99 Del Skrevet 10. april 2005 så du mener da altså at feite mennesker stort sett har kort utdannelse, lavstatus-yrker eller er trygda og derfor ikke har kunnskap om helse og kosthold? :o de fleste med høg utdanning og gode jobber er da også ant slanke, sunne og lever lenge? Tar med meg dette poenget fra side 2. Til trådstarter: Du sier du er arbeidsledig. Hører ikke du til de feite menneskene da, de udugelige slaskene? De tynne og vellykkede er jo de som har jobb! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 10. april 2005 #100 Del Skrevet 10. april 2005 Slik jeg leser det første innlegget her så "observerer" jeg at et menneske som akkurat har blitt arbeidsledig tydeligvis har for mye tid til gode, blandet med et behov for å rakke ned på noen andre. Og det er jo en kjent forsvarsmekanisme, når man ikke er så vellykket selv. (Og det er man jo ikke når man er arbeidsledig) Forresten så handler de fleste av oss til flere enn oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå