AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #1 Skrevet 7. november 2018 Man skal ikke velge hunderase etter utseende heter det. Det gjør jeg. Jeg vil ha en perfekt hunderase som passer til mitt bruk og behov. Pelsstell og størrelse har mest å si. Jeg klarer ikke tanken på å nappe pels så napperaser utgår. Jeg orker ikke små pels overalt så korthåret røyter utgår. Jeg er redd for å klippe pels og å barbere hunden fordi er redd for å skade hunden med saksa eller barbermaskina så alle dem utgår. Spesielt de som må ha kort hår i ansiktet og rundt snute og øynene. Så jeg går etter langhårete hunder som jeg kan børste vekk døde hår og som samler seg i børsten og jeg liker å børste og å dille med pels. Er det flere som velger hunderase etter utseende her? Jeg driver også med utstilling så pelsstell og utseende har mye å si for mine valg av hunderaser. Nå møter jeg vell mye pepper her men la det stå til. Anonymkode: a763e...355
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Ja. Velger etter helsefremmed utseende. Lang snute, stor nok munn, fin og rett kropp uten rart knekk i krysset bak. Og pelsstell og hår blir det uansett rase Anonymkode: 08311...be1 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Faktisk 0 pelsstell på min med mindre fjerning av pels fra møbler er pelsstell. Anonymkode: ab1d9...fbf
Tabris Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 De fleste velger vel hunderase etter utseendet til en viss grad. Man peiler seg jo inn på de rasene man synes ser fine ut, det er helt naturlig. Men derifra er det absolutt lurt å begynne å tenke på gemytt, helse og om hundens behov matcher dine. For det hjelper deg lite om du har en hund du synes er aldeles er nydelig hvis den sliter med redsler, allergier, for mye/lite energibehov i forhold til ditt osv. Jeg sitter selv med en hund som jeg synes er utrolig vakker, en rase som er valgt først og fremst pga utseende, men som sliter med stor utrygghet mot folk og hunder. Det preger hundeholdet hver dag og har gitt meg enormt mye ekstraarbeid. Så neste gang er rase for meg mindre viktig (selv om jeg selvsagt også har mine preferanser jeg går utfra), og en trygg og stødig valp definitivt det viktigste. 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #5 Skrevet 8. november 2018 Valgte hund på grunn av utseende, syntes det var noe av det vakreste som fantes. Ja, hunden trenger litt mer tur enn det jeg egentlig skulle ønske, men jeg biter sammen tenna og går de timene i skogen hver dag. Ser på det som god mosjon for meg selv. Anonymkode: de02f...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå