Gå til innhold

enslig forsørger, og lange jobbdager, svikter jeg som mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal endelig få jobb, men det er over dn times kjøring en vei. det betyr at jeg må dra i god tid før 10 åringen går til skolen, skolen er ferdig 13.45 på de lengste dagene, mens ikke er hjemme før ca. kl 18.00. 

usikker på om dette blir for mye fravær som mor i barnets fritid? 

Anonymkode: 2e092...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, dette høres ut som travle dager, er ille mange timene igjen for dere å være sammen, gjøre lekser etc. Og fritidsaktiviteter blir vanskelig å få til vil jeg tro. 

Men på en annen side så har du vel allerede sjekket ut evt jobbmuligheter nærmere hjemmet, og dersom en time unna er din eneste mulighet så er det sånn. 

Personlig hadde jeg ikke gjort det, jeg hadde faktisk heller gått på nav noen måneder lenger til jeg fant en jobb nærmere hjemmet. Ingen jobb er verdt å gå glipp av barnet mitt sin hverdag. 

Anonymkode: d1582...110

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hva slags jobb det er.

Anonymkode: 8e52a...1c1

Gjest Dævendøtte
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg skal endelig få jobb, men det er over dn times kjøring en vei. det betyr at jeg må dra i god tid før 10 åringen går til skolen, skolen er ferdig 13.45 på de lengste dagene, mens ikke er hjemme før ca. kl 18.00. 

usikker på om dette blir for mye fravær som mor i barnets fritid? 

Anonymkode: 2e092...56e

Har barnet ditt hyggelig selskap i disse timene, får spist og gjort lekser, synes jeg du skal prøve og se hvordan det går. Men det blir nok lange dager for dere begge i lengden. 

Gjest BearMama
Skrevet

Har du ikke mulighet til å flytte nærmere jobb om det er eneste jobbmulighet? 

Skrevet

Oi, det hørtes lenge ut... Vi er på det lengste borte til ca 1715,jeg jobber ulike tider. Men da er jeg som regel hjemme før barnet går på skolen. 

Skjønner at du gjerne vil jobbe, men jeg er usikker på om jeg ville gjort det... Ikke at du svikter som mor, men rett og slett logistikk og det å se hverandre i hverdagen... Men selvfølgelig er det en avveining.... 

Skrevet

Jeg har vært der selv. Hvor jenta mi og jeg gikk hjemmefra kl 07 om morgningen, og var hjemme igjen ca 1730. Alt går hvis man må😊

En annen her skrev at hun heller ville gå på nav litt, men jeg er uenig.  

Anonymkode: 3f29e...5f4

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Ulrikke skrev:

Oi, det hørtes lenge ut... Vi er på det lengste borte til ca 1715,jeg jobber ulike tider. Men da er jeg som regel hjemme før barnet går på skolen. 

Skjønner at du gjerne vil jobbe, men jeg er usikker på om jeg ville gjort det... Ikke at du svikter som mor, men rett og slett logistikk og det å se hverandre i hverdagen... Men selvfølgelig er det en avveining.... 

"Vi er"... dvs du og mannen? Det er jo hele poenget her, hun er enslig forsørger. 
Dersom barnet ditt er trygt og rolig og klarer seg alene så prøver du. Dersom det ikke går så går det ikke. Ilø av kort tid blir barnet ditt eldre og mer selvstendig. Dersom det tilrettelegges for en god stund med mat og lekser og div så går det helt fint!
Det er tøft å være mye borte, men det er jaggu tøft å ha dårlig råd også! 

Anonymkode: c004b...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...