AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Var sjenert siden jeg var barn, og ble selvfølgelig et lett mobbeoffer for det. Opplevde absolutt ikke den verste mobbingen og jeg er ikke noe bitter på det. Det var enkelt og greit at jeg var annerledes enn de andre og krevde ikke den respekten. Men jeg er 27 år gammel nå, og trives IKKE med meg selv. Jeg går til psykolog, fordi jeg har mistenkt aspergers lenge. Og de mistenker også dette sterkt. Jeg synes det er litt dårlig gjort av folk å drive å si "det ordner seg til slutt" "det dukker opp noe annet" osv, fordi dette har jeg hørt sånn 10.000 ganger før! Og når det går så mange ganger før noe skjer så er det noe som er litt feil. Så er det hvordan jeg føler meg nå. Jeg kan se bilder av meg selv, og HATER det 😢 Og jeg vet at jeg ikke har et stygt utseende, det er bare det at jeg ikke liker det jeg ser. Jeg har hatt tilbud fra 3 forskjellige modellbyråer, folk sier at jeg må prøve meg som modell. Jeg har prøvd "på tull" altså , vært modell en gang for noe man ikke blir kjendis av 😛 og jeg HATET bildene Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ta selfies, bli modeller, skuespillere og tiltrekke seg oppmerksomhet fordi de er så fantastiske ?!?!?! Det må være godt å ha det sånn! Jeg derimot, får komplimenter, men jeg tror ikke på de. Jeg liker ikke personligheten min, jeg har tvangstanker og jeg liker ikke hvordan jeg ser ut. Jeg liker en fyr, og han er ikke den første... har samme problemet hele tiden. Jeg føler meg ikke bra nok. Jeg sørger jo litt over min nåværende utkårede, men jeg tenker at det er egoistisk å prøve noe som helst, så lenge jeg ikke liker meg selv. Jeg blir mest sannsnylig vitne til at han blir sammen med en annen, men jeg er vant med dette. Jeg blir dårlig av meg selv. Livet er virkelig ikke bra med slik selvhat Anonymkode: 24844...10c
Gjest SayWhat Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Kanskje du skulle slutte å prøve så hardt å like utseendet ditt? Og heller akseptere at du ikke liker det? Så får du frigitt litt tid til andre tanker, andre interesser?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 26 minutter siden, SayWhat skrev: Kanskje du skulle slutte å prøve så hardt å like utseendet ditt? Og heller akseptere at du ikke liker det? Så får du frigitt litt tid til andre tanker, andre interesser? men jeg har det! men det er vondt å ikke like seg selv! jeg liker ikke stemmen min heller, for å si det slik. Anonymkode: 24844...10c
Chablis Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Hva liker du med deg selv da? Er du snill, omtenksom, hyggelig å være sammen med? Dette er ting som er langt mer viktig enn hva du ser i speilet. Skjønnheten kommer innenfra og det er der du må starte. Du må finne noe positivt og fokusere på det, om så bare en liten ting. Og hver gang du skal psykisk mishandle deg selv (for det er psykisk mishandling du driver med!) så tvinger du deg selv til å tenke på denne ene positive tingen, om så det "bare" er at du forteller gode vitser eller er flink til å snakke for deg selv. Etter hvert vil du sakte men sikkert omprogrammere hjernen og du finner flere positive ting. Du har blitt vant til et negativt tankemønster og for å bryte dette må du jobbe, hardt. Det er ikke gjort på en dag, og det er ikke enkelt men det er derfor det heter å jobbe med seg selv. Du får det du sender ut, og dersom du flere ganger daglig forteller deg selv disse negative tingene så er det også det som blir resultatet. Du må ta jobben selv for ingen andre kan fikse dette for deg og du må være konsekvent i arbeidet. Det er i hvertfall mitt råd. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 12 minutter siden, Tipptoppi skrev: Hva liker du med deg selv da? Er du snill, omtenksom, hyggelig å være sammen med? Dette er ting som er langt mer viktig enn hva du ser i speilet. Skjønnheten kommer innenfra og det er der du må starte. Du må finne noe positivt og fokusere på det, om så bare en liten ting. Og hver gang du skal psykisk mishandle deg selv (for det er psykisk mishandling du driver med!) så tvinger du deg selv til å tenke på denne ene positive tingen, om så det "bare" er at du forteller gode vitser eller er flink til å snakke for deg selv. Etter hvert vil du sakte men sikkert omprogrammere hjernen og du finner flere positive ting. Du har blitt vant til et negativt tankemønster og for å bryte dette må du jobbe, hardt. Det er ikke gjort på en dag, og det er ikke enkelt men det er derfor det heter å jobbe med seg selv. Du får det du sender ut, og dersom du flere ganger daglig forteller deg selv disse negative tingene så er det også det som blir resultatet. Du må ta jobben selv for ingen andre kan fikse dette for deg og du må være konsekvent i arbeidet. Det er i hvertfall mitt råd. Men hvorfor kan jeg ikke få sette pris på utseendet? Ja, jeg vet at det er noe vi er født med og at utseendet absolutt ikke er alt. Det er ikke slik at er man pen så kan man oppføre seg som en drittkjerring, det vet jeg jo. Nei, jeg lider av depresjon og oppsøkte psykolog for det. Vi må finne ut hva det er. Men jeg er ikke spesielt hyggelig. Jeg tar meg jo sammen ute blandt folk da ingen skal måtte stille opp for meg. Folk har sitt å bry seg med de og og til og med verre ting. Jeg vil ikke komme her som om jeg har verdens største problemer. Men jeg er tung. Har liksom noen få ting jeg tenker på og som betyr noe for meg. Men dette er ting jeg ikke kan kontrollere. Anonymkode: 24844...10c
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #6 Skrevet 8. november 2018 Merkelig det der med selvhat. Disse tankene du har tenkt så mange ganger - hvorfor skal du tenke dem igjen og igjen og igjen? Det har ingen hensikt, men likevel gjør vi det. De menneskene som er rundt deg og faktisk velger å være sammen med deg enten som venner, kjærester, familie. De gjør det jo fordi de liker deg og setter pris på deg. Men forstår det er vanskelig å tenke sånn når man i utgangspunktet ikke liker seg selv. Jeg synes rådet litt lengre opp her er viktig. Aksepter at du er den du er og at du er annerledes enn resten. De fleste har ting de hater med seg selv i perioder. Det viktige er å akseptere situasjonen og heller frigi tid og tanker til andre interesser. Når jeg kjenner de vonde tankene kommer fokuserer jeg på pusten min og et bestemt minne fra barndommen som jeg husker krystallklart, eller jeg gjør en aktivitet jeg liker. Anonymkode: 02040...522 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2018 #7 Skrevet 8. november 2018 Ingen vits å gi deg råd. Du får gode råd men avfeier dem. Klassisk tegn på at du har bestemt at ting er sånn og du må ha profesjonell hjelp. Anonymkode: 50c96...097 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #8 Skrevet 9. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen vits å gi deg råd. Du får gode råd men avfeier dem. Klassisk tegn på at du har bestemt at ting er sånn og du må ha profesjonell hjelp. Anonymkode: 50c96...097 Hun har antageligvis Aspergers syndrom. Et kjennetegn er rigide tankemønstre. Anonymkode: d2354...be3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2018 #9 Skrevet 9. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har antageligvis Aspergers syndrom. Et kjennetegn er rigide tankemønstre. Anonymkode: d2354...be3 Hvorfor blander du inn as? Anonymkode: 24844...10c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #10 Skrevet 10. november 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor blander du inn as? Anonymkode: 24844...10c Fordi ts skriver i hovedinnlegget at hun tror hun har det. Anonymkode: d2354...be3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #11 Skrevet 10. november 2018 On 11/7/2018 at 12:24 AM, AnonymBruker said: Så er det hvordan jeg føler meg nå. Jeg kan se bilder av meg selv, og HATER det 😢 Og jeg vet at jeg ikke har et stygt utseende, det er bare det at jeg ikke liker det jeg ser. Jeg har hatt tilbud fra 3 forskjellige modellbyråer, folk sier at jeg må prøve meg som modell. Jeg blir dårlig av meg selv. Livet er virkelig ikke bra med slik selvhat Anonymkode: 24844...10c Ja selvhat er ikke noe særlig. Forsøk nå å forestill deg hvordan det er for folk som er stygge, og hvordan de opplever selvhatet. Kanskje du lærer deg å bli takknemlig over at du har vunnet i det genetiske lotteriet så du kan slutte å kaste bort tiden på selvhat. Anonymkode: ae739...9eb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #12 Skrevet 10. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja selvhat er ikke noe særlig. Forsøk nå å forestill deg hvordan det er for folk som er stygge, og hvordan de opplever selvhatet. Kanskje du lærer deg å bli takknemlig over at du har vunnet i det genetiske lotteriet så du kan slutte å kaste bort tiden på selvhat. Anonymkode: ae739...9eb Stygge? hva er stygg? Jeg føler at dette med utseende blir tabubelagt. Jeg vet jo at noen er mer ettertraktet enn andre, men jeg vet også om folk som ikke har så veldig med seg utseendet men som vinner på utstrålingen. Mitt ytre en pent, men det er bare det at jeg ikke føler meg noe fin, dermed selvhat. Jeg bare føler meg rar og annerledes. Anonymkode: 24844...10c
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #13 Skrevet 10. november 2018 På 7.11.2018 den 1.06, Tipptoppi skrev: Hva liker du med deg selv da? Er du snill, omtenksom, hyggelig å være sammen med? Dette er ting som er langt mer viktig enn hva du ser i speilet. Skjønnheten kommer innenfra og det er der du må starte. Du må finne noe positivt og fokusere på det, om så bare en liten ting. Og hver gang du skal psykisk mishandle deg selv (for det er psykisk mishandling du driver med!) så tvinger du deg selv til å tenke på denne ene positive tingen, om så det "bare" er at du forteller gode vitser eller er flink til å snakke for deg selv. Etter hvert vil du sakte men sikkert omprogrammere hjernen og du finner flere positive ting. Du har blitt vant til et negativt tankemønster og for å bryte dette må du jobbe, hardt. Det er ikke gjort på en dag, og det er ikke enkelt men det er derfor det heter å jobbe med seg selv. Du får det du sender ut, og dersom du flere ganger daglig forteller deg selv disse negative tingene så er det også det som blir resultatet. Du må ta jobben selv for ingen andre kan fikse dette for deg og du må være konsekvent i arbeidet. Det er i hvertfall mitt råd. Det er bullshit, man får ikke alltid det man sender ut. Her er det visst mange feil. Gå ut å lev og erfar før du gir andre råd er mitt tips. Anonymkode: a50b2...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #14 Skrevet 10. november 2018 På 8.11.2018 den 16.34, AnonymBruker skrev: Merkelig det der med selvhat. Disse tankene du har tenkt så mange ganger - hvorfor skal du tenke dem igjen og igjen og igjen? Det har ingen hensikt, men likevel gjør vi det. De menneskene som er rundt deg og faktisk velger å være sammen med deg enten som venner, kjærester, familie. De gjør det jo fordi de liker deg og setter pris på deg. Men forstår det er vanskelig å tenke sånn når man i utgangspunktet ikke liker seg selv. Jeg synes rådet litt lengre opp her er viktig. Aksepter at du er den du er og at du er annerledes enn resten. De fleste har ting de hater med seg selv i perioder. Det viktige er å akseptere situasjonen og heller frigi tid og tanker til andre interesser. Når jeg kjenner de vonde tankene kommer fokuserer jeg på pusten min og et bestemt minne fra barndommen som jeg husker krystallklart, eller jeg gjør en aktivitet jeg liker. Anonymkode: 02040...522 Det stemmer ikke alltid. Folk kan være kjæreste og venn med deg enda de ikke liker deg. Det finner man ut etterhvert når relasjonene skranter og masken og falskheten falmer. Sånn er mennesker, vi utnytter andre, manipulerer osv pga egoet som styrer for å overleve. Anonymkode: a50b2...2cd
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #15 Skrevet 10. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bullshit, man får ikke alltid det man sender ut. Her er det visst mange feil. Gå ut å lev og erfar før du gir andre råd er mitt tips. Anonymkode: a50b2...2cd Jeg har levd og erfart i 40 år. 10 av dem med diagnosert depresjon inkludert 6 innleggelser på psykiatrisk. Og jeg er helt enig med henne. Kan jeg gi råd eller må jeg også leve og erfare litt først? Anonymkode: 50c96...097 1
Chablis Skrevet 10. november 2018 #16 Skrevet 10. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bullshit, man får ikke alltid det man sender ut. Her er det visst mange feil. Gå ut å lev og erfar før du gir andre råd er mitt tips. Anonymkode: a50b2...2cd 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke alltid. Folk kan være kjæreste og venn med deg enda de ikke liker deg. Det finner man ut etterhvert når relasjonene skranter og masken og falskheten falmer. Sånn er mennesker, vi utnytter andre, manipulerer osv pga egoet som styrer for å overleve. Anonymkode: a50b2...2cd Her var det mye bitterhet og sinne! Kan ikke være godt å ha det sånn, sender deg en klem
jabx Skrevet 10. november 2018 #17 Skrevet 10. november 2018 Ang. utseende, hva tenker du om at andre tydeligvis mener du ser bra ut?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2018 #18 Skrevet 10. november 2018 4 minutter siden, jabx skrev: Ang. utseende, hva tenker du om at andre tydeligvis mener du ser bra ut? jeg tenker at det er positivt, men det gir gjerne mindre forståelse for at jeg kan være deprimert. Virker som mange tror at selvtilliten ligger i utseendet. Anonymkode: 24844...10c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå