AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Jente 6år. Jeg pleier å være med henne fast i svømmehallen. Nå er det en gang jeg ikke kan,og pappa synes det er ubehagelig å ha henne i herregarderoben. Kan jeg be personalet om hjelp,eller må jeg droppe å dra siden hun ikke er selvstendig i garderoben ? Anonymkode: 8d41c...78c
atropos Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 I svømmehallen vi bruker er det tillatt med barn under 8 år i «feil» garderobe. Hvorfor synes faren det er ubehagelig å ha henne med i sin garderobe? Tror ikke det finnes personale som kan hjelpe med slikt. De som er der har andre arbeidsoppgaver... 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Hva er det som er ubehagelig? Du må lære henne å bli selvstendig da. Å vaske og kle på seg klarer en seksåring. Anonymkode: 1a97c...419 2
Chablis Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Personalet kommer ikke til å hjelpe, de har ikke lov. I hvertfall ikke her vi bor. Finnes det ikke noen egne omkledningsrom de kan bruke? En 6åring burde klare seg selv i garderoben, gjør jo det på skolen ved gym men jeg skjønner det er ubehagelig å sende henne alene i en garderobe med ukjente. Det går an å spørre en mor i køen om hun kan holde et øye med jenta den lille tiden det tar å skifte, dersom noen hadde spurt meg om det så hadde jeg forstått det godt og det hadde ikke vært noe problem. Dersom hun ikke klarer å kle av og på seg så er det på tide å øve på dette hjemme. 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Jeg lurer litt på hvordan hun klarer seg på skolen ? Anonymkode: e57ba...396 1
Ulrikke Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 Er hun ikke selvstendig nok til å bare skylle seg i dusjen, tørke seg sånn passe og kle på seg? Så tar dere dusjen hjemme? Det gjorde vi da datteren min gikk på svømmekurs i den alderen og pappa fulgte. Grensa der var på skolestart, ingen skolebarn i "feil" garderobe. Men hun klarte fint som nesten 6-åring å få av seg badedrakta og få på klær og putte det våte i bagen. Hun så ut som et troll på hodet, men vi skulle jo bare hjem og dusje der. Ellers ville jeg droppet det den gangen om det ikke er noen du kjenner der. Skolebarn kan fort bli flaue av å møte andre i motsatt garderobe. Personalet kan ikke hjelpe til! 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 Så folk synes virkelig en jente på 6 år skal i «feil» garderobe? Alle her vet vel at svømmehall er en favorittplass for pedofile og i tillegg sende henne med der de er nakne og der hvor hun selv skal kle seg naken? WHAT THE FUCK!!! Anonymkode: 3d810...c67 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 Er ikkje der familiegarderober eller HC-garderober dei kan låne? Anonymkode: 62ad3...681
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 Min sønn sluttet å bli med i damegarderoben når han begynte på skolen, mest fordi det ble litt panikk hos han for å treffe klassebenninner i damegarderoben. Første gangen snakket jeg med personalet, og en av de ansatte var med han inn i herregarderoben, viste han til eget bytteavlukke og dusj. Litt stresset mor, men det gikk helt fint. Etter vi var ferdig tok samme mann fra personalet en tur inn i herregarderoben for å passe på at alt gikk bra. Anonymkode: db2dc...cc1 2
Thyra Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så folk synes virkelig en jente på 6 år skal i «feil» garderobe? Alle her vet vel at svømmehall er en favorittplass for pedofile og i tillegg sende henne med der de er nakne og der hvor hun selv skal kle seg naken? WHAT THE FUCK!!! Anonymkode: 3d810...c67 Så lenge jenta selv ikke er ubekvem med det, er det vel ikke noe problem? Regner med at jentas far passer på såpass at hun ikke blir utsatt for overgrep i garderoben? At pedofile kan se på henne og tenke sitt, kan jo like gjerne skje mens hun er i bassenget, eller på stranda for den del. Mange småbarn er jo helt nakne på stranda. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 Hva slags overgrep skal liksom skje mens pappa er der og passer på? Anonymkode: 1d6ef...fde
Chablis Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 Jeg er mor til ei jente, og jeg kan si med en gang at hun hadde blitt svært ubekvem dersom hun var i jentegarderoben og en gutt hadde kommet inn. Så jeg er helt enig i at denne jenta ikke skal i guttegarderoben. Handler også om å respektere de som allerede er i garderoben. 3
Arkana Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 Datteren vår som blir 6 i januar er ofte med pappa'n på svømming og er da selvfølgelig med i herregarderoben som den største selvfølge. Hva i all verden skulle være rart eller ubehagelig med det? Jeg synes det er helt merkelig å skulle la være å gjøre helt normale aktiviteter fordi man er redd for at det kanskje muligens er en pedofil i akkurat den garderoben akkurat da. Datteren din har langt større sjanse for å treffe på pedofile på internett enn i herregarderoben i svømmehallen. 1
Chablis Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 (endret) 4 minutter siden, Arkana skrev: Datteren vår som blir 6 i januar er ofte med pappa'n på svømming og er da selvfølgelig med i herregarderoben som den største selvfølge. Hva i all verden skulle være rart eller ubehagelig med det? Jeg synes det er helt merkelig å skulle la være å gjøre helt normale aktiviteter fordi man er redd for at det kanskje muligens er en pedofil i akkurat den garderoben akkurat da. Datteren din har langt større sjanse for å treffe på pedofile på internett enn i herregarderoben i svømmehallen. Hva med de som allerede er i herregarderoben som synes det er ubehagelig å ha din datter der? Ikke bare voksne menn men også små gutter som er i ferd med å utvikle sin egen form for privatliv? Er det ikke så nøye med dem så lenge det er praktisk for deg? Nå er ikke ditt barn skolebarn før neste år, så jeg håper dere endrer denne holdningen innen den tid. Endret 7. november 2018 av Tipptoppi 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 5 minutter siden, Arkana skrev: Datteren vår som blir 6 i januar er ofte med pappa'n på svømming og er da selvfølgelig med i herregarderoben som den største selvfølge. Hva i all verden skulle være rart eller ubehagelig med det? Jeg synes det er helt merkelig å skulle la være å gjøre helt normale aktiviteter fordi man er redd for at det kanskje muligens er en pedofil i akkurat den garderoben akkurat da. Datteren din har langt større sjanse for å treffe på pedofile på internett enn i herregarderoben i svømmehallen. Håper virkelig dere kutter ut dette før hun begynner på skolen. Det er ikke ditt barn man tenker på når man sier slikt, det er de andre som er i sin riktige garderobe. Barn skal slippe å møte skolekamerater av motsatt kjønn nakne. Anonymkode: 2c7ce...fa2 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #16 Skrevet 7. november 2018 Jeg opplevde en gang da jeg gikk på barneskolen, imellom 3-5 klassen, at en av mine klassekamerater var med moren sin inn i damegarderoben. Oppdaget de i dusjen da jeg var ferdig med svømmetrening. Jeg synes det var latterlig ubehagelig mtp at jeg var tidlig i puberteten og skulle gå i samme klasse som han en del år til. Jeg sa ifra til badevaktene om dette og at alderen nå var såpass høy at dette føltes ubehagelig. Etter dette var grensa satt til 6 år der jeg brukte å være. Kan ikke skjønne helt hvorfor pappa synes det er ubehagelig, har du snakket med han om det? kan jo være med tanke på at andre menn kanskje kikker på henne, uten å generalisere. Tror det skal gå helt fint at en 6 åring klarer seg selv i garderoben. øv på å kle på badedrakt eller klær hjemme! og om hun tar på genseren feil vei går det helt fint når dere skal rett hjem etterpå. Eventuelt ta dusjingen hjemme. Anonymkode: 5a9b8...331
tussi84 Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 Ser ikke problemet. De fleste svømmehaller opererer med en grense på 6 til 8 år for å kunne ha med seg barn av det motsatte kjønn i garderoben. 8 år vel litt sent, men en 6 åring ser jeg ikke helt problemet med. En seks åring kan mest sannsynlig kle seg selv, men det er ikke helt sikkert at seks åringen er helt sikker på hva man skal gjøre helt i garderoben. Pedofile.. tja de finnes vel overalt, men sjansen for å treffe på noen er liten. Det kan like godt være en kvinne som er pedofil.. og om barnet er fem eller syv vil ikke alderen spille noen rolle mest sannsynlig. Når skal grensen gå mener dere? Eller må det være sånn at absolutt det samme kjønn i voksen figur må være med hver gang?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 Jeg var som 10 åring med i herregarderoben.. Husker at det var ubehagelig og vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke brukte damegarderoben. Anonymkode: 3f08a...5e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå