AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 For snart to år siden byttet jeg jobb, men fant fort ut at gresset ikke er grønnere på den andre siden. For en liten stund siden tok gamlesjefen kontakt, og tipset om at de snart skulle lyse ut en stilling og oppfordret meg til å søke. Nå er annonsen ute, og jeg tenker selvfølgelig å søke. Det er den gamle jobben min, men en seniorstilling med mer ansvar. Men så har jeg begynt å tenke på - hvem skal jeg ha som referanse når jeg søker på jobben jeg hadde sist? Dette er en stilling i det offentlige. Ønsker helst ikke å bruke nåværende sjef om jeg ikke må, det blir så kjipt om jeg ikke skulle få jobben. Men hvem ellers? Anonymkode: 88a6d...20c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #2 Skrevet 7. november 2018 Bruk gamlesjefen og en god kollega i din nåværende jobb. Oppgi referanser etter intervju og si hvorfor du ikke vil bruke sjefen. De skjønner det Anonymkode: 832cd...109
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Jeg kan jo ikke bruke gamlesjefen når det er han jeg søker hos... og jeg trenger tre referanser😬 Anonymkode: 88a6d...20c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Er det den som ansetter som ber om dette eller er det slik skjema er satt opp? Ingen MÅ ha tre referanser, det finnes folk som ikke har tre referanser. Mtp at du har hatt denne jobben før så hadde jeg spurt gamlesjefen, som skal ansette etter hva jeg kan forstå hvor nødvendig det er med referanser. Det er jo spesielle omstendigheter mtp at de kjenner deg og du har jobbet der før. Når jeg søkte jobb i kommunen, samme arbeidsplass men bedre stilling så var søknaden bare en formalitet for å få meg inn i systemet og de la ikke vekt på den under prosessen. Anonymkode: 46b33...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå