AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Har avtalt møte med barnevernet nå snart. Jeg ringte dem selv. Jeg mener at barna har det vondt pga farens måte å være på. Men også delvis pga at jeg synes det er vanskelig å takle alt som har med ham å gjøre. Jeg klarer ikke å være en så god mor som jeg ønsker å være akkurat nå pga dette. Jeg har hovedomsorgen for dem. Jeg ønsker noen tips om hva jeg sier, hvordan jeg legger det frem osv. Jeg kommer ikke til å gi så mye detaljer om situasjonen, men kan si at her hos meg får de det de trenger av omsorg, mat, klær, utstyr osv men jeg klarer ikke å gi noe særlig mer akkurat nå. Jeg mener at far bedriver en slags emosjonell vold mot dem, og det er for å skade meg. Ellers gir han også dem det de trenger. Vær så snill: ikke masse dritt om barnevernet og andre usaklige kommentarer Anonymkode: 5ef31...a11
EvaLena Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Bare vær åpen og ærlig. Fortell kun sannheten og ikke hverken legg til eller trekk fra på sannheten. 7
mortilen Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Du sier det som der er? Er ikke noe verre enn det..
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Kanskje du kan snakke litt med helsesøster først? Bare en tanke som slo meg,sånn at du får ut litt frustrasjon på forhånd.. Så trist at du ikke har det bra nå,men det blir bedre.Jeg syns det står stor respekt av deg i måten du håndterer dette,du høres ut som et klokt og godt menneske.Barnevernet har sikkert gode råd og veiledning /hjelp videre.👍varm klem.og husk ;DETTE ORDNER SEG 💜 Anonymkode: 9a58f...cde 6
Horten Market Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Du sier det som det er. Troverdigheten din maksimeres av ærlighet og åpenhet. Du har startet bra ved å kontakte dem selv. Dette gjør at de vil møte deg med tillit. Du har sikkert tanker om hva barnevernet kan gjøre for deg? Åpenbart ønsker du ikke å miste omsorgen, heller ikke at far skal miste kontakten med ungene? 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Vær helt ærlig. Jeg synes du er tøff og sterk som tok kontakt, jeg synes det vitner om at du er en god mor som ser at du trenger hjelp i stedet for de som lar det skure og gå på barnas bekostning. Jeg har selv vært i en situasjon hvor jeg så at barnet ikke hadde det optimalt hos meg så jeg tok kontakt med barnevernet. Heldigvis hadde barnet en oppegående far som da overtok daglig omsorg et år slik at jeg kunne bli frisk. Det var helt jævlig tøft å ta den beslutningen men en god mor setter barnets behov for sitt eget. Mitt mammahjerte verket og bristet, men ungen måtte komme først. Barnevernet er ute etter barnas beste, og en forelder som selv tar kontakt viser at hen også er ute etter barnas beste, dette er et godt grunnlag for samarbeid. Vær deg selv og vær enig. Sett deg gjerne ned på forhånd og skriv ned punkter du vil ta opp, ha denne listen lett tilgjengelig (feks på mobilen din) slik at du fort kan notere når du kommer på ting. Lykke til! Anonymkode: 90fe5...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Jeg har vært i akkurat den situasjonen du er i nå, og jeg vil ikke gi tips. Det viktigste er at barna eller barnet har det bra. BV fikk høre både min og fars historie jeg de tok min side i skepsisen til far. Med rette. MEN de hjalp oss alle til en oppbyggingsfase der barnet kunne ha begge foreldre. Jeg er ufattelig glad for at jeg og far møtte BV, for da hadde jeg min rygg dekket og far fikk hjelp til å bli den gode faren han er idag, og det er det beste. Har stått i dine sko og fryktet for livet til ungen, men tillat dere å få hjelp! Det er alltid hjelp for de som søker hjelp. Anonymkode: 79437...34c 4
Zienna Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 Jeg er ikke sikker på at Barnevernet er riktig instans slik som du beskriver situasjonen. Du skriver at barna har det vondt fordi verken du eller far klarer å beskytte barna for deres egne voksenproblemer. At barna ikke lider materielt, men pga. konflikt mellom dere foreldre. Etter min mening er det Familievernkontoret som best kunne hjulpet dere på rett spor. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 Mente ærlig, ikke enig. Anonymkode: 90fe5...1ca
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har vært i akkurat den situasjonen du er i nå, og jeg vil ikke gi tips. Det viktigste er at barna eller barnet har det bra. BV fikk høre både min og fars historie jeg de tok min side i skepsisen til far. Med rette. MEN de hjalp oss alle til en oppbyggingsfase der barnet kunne ha begge foreldre. Jeg er ufattelig glad for at jeg og far møtte BV, for da hadde jeg min rygg dekket og far fikk hjelp til å bli den gode faren han er idag, og det er det beste. Har stått i dine sko og fryktet for livet til ungen, men tillat dere å få hjelp! Det er alltid hjelp for de som søker hjelp. Anonymkode: 79437...34c Må legge til at ALLE fryktet far. Både fastlege, helsestasjon, FK, bhg og ikke minst meg selv. BV hjalp far(og meg) og involverte hans foreldre i samværsordning. Anonymkode: 79437...34c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 2 minutter siden, Zienna skrev: Jeg er ikke sikker på at Barnevernet er riktig instans slik som du beskriver situasjonen. Du skriver at barna har det vondt fordi verken du eller far klarer å beskytte barna for deres egne voksenproblemer. At barna ikke lider materielt, men pga. konflikt mellom dere foreldre. Etter min mening er det Familievernkontoret som best kunne hjulpet dere på rett spor. BV er langt dyktigere en FK på dette punktet. Det heter i dag Familiekontoret, ikke FamilieVERNkontoret til info. FK er vel siste årene blitt kjent for å skape flere konflikter enn å løse konflikter. Anonymkode: 79437...34c 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 38 minutter siden, Zienna skrev: Jeg er ikke sikker på at Barnevernet er riktig instans slik som du beskriver situasjonen. Du skriver at barna har det vondt fordi verken du eller far klarer å beskytte barna for deres egne voksenproblemer. At barna ikke lider materielt, men pga. konflikt mellom dere foreldre. Etter min mening er det Familievernkontoret som best kunne hjulpet dere på rett spor. Har vært i kontakt med familievernkontoret over lengre tid. De kunne ikke hjelpe med dette. Anonymkode: 5ef31...a11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 47 minutter siden, EvaLena skrev: Bare vær åpen og ærlig. Fortell kun sannheten og ikke hverken legg til eller trekk fra på sannheten. Kanskje det ble misforstått. Når jeg sa at jeg ikke kom til å gi alle detaljer så mente jeg her i forumet. Anonymkode: 5ef31...a11
TheGirlWhoWaited Skrevet 6. november 2018 #14 Skrevet 6. november 2018 Du skal være ærlig, selvfølgelig. Så må du selv tenke gjennom hva som er problemer hos/for deg, og hva som faktisk er ille fra fars side overfor barna. Det er veldig lett å overdrive en ekspartners oppførsel fordi man selv har et anstrengt forhold til vedkommende. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #15 Skrevet 6. november 2018 Akkurat nå, TheGirlWhoWaited skrev: Du skal være ærlig, selvfølgelig. Så må du selv tenke gjennom hva som er problemer hos/for deg, og hva som faktisk er ille fra fars side overfor barna. Det er veldig lett å overdrive en ekspartners oppførsel fordi man selv har et anstrengt forhold til vedkommende. Ja har ikke tenkt å være noe annet enn ærlig. Men jeg tror faktisk at det er motsatt, at jeg har underdrevet hans oppførsel. For alle rundt meg har bedt meg om å ta tak, uten at jeg har gjort det. Før nå Anonymkode: 5ef31...a11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #16 Skrevet 6. november 2018 4 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev: Du skal være ærlig, selvfølgelig. Så må du selv tenke gjennom hva som er problemer hos/for deg, og hva som faktisk er ille fra fars side overfor barna. Det er veldig lett å overdrive en ekspartners oppførsel fordi man selv har et anstrengt forhold til vedkommende. Det er også lett å tilgi for mye... Hun trenger hjelp i å finne ut hva som er hva. Anonymkode: 79437...34c 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 6. november 2018 #17 Skrevet 6. november 2018 Just now, AnonymBruker said: Det er også lett å tilgi for mye... Hun trenger hjelp i å finne ut hva som er hva. Anonymkode: 79437...34c Ja - og jeg mener da ikke noe annet - poenget er at hun må sortere uansett hva som er hva.
Zienna Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har vært i kontakt med familievernkontoret over lengre tid. De kunne ikke hjelpe med dette. Anonymkode: 5ef31...a11 Mitt råd er uansett at du fokuserer på barnets beste, og kun på dèt. Hold dine personlige følelser for far borte, og snakk kun om barnet. Er barnet heldig har noen gitt barnefaren det samme rådet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå