AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Når noen gang på gang blir manipulert, så fortjener de det synes jeg. De har jo ingen egne meninger, de har liksom ingenting de står for. Ikke sterkt nok når noen klarer å påvirke dem til å tro på noe annet hele tiden. Anonymkode: ca087...298
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Mennesker som er lett utnyttbare har ofte en grunn til det; de har ofte blitt brukt og dårlig behandlet, og føler at de ikke fortjener bedre. Så nei, de fortjener det ikke. Ingen fortjener å bli lurt og manipulert.
Gjest theTitanic Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Hvem som helst kan da bli manipulert. Rett tid og rett person så kan det komme snikende på deg også. Bare vent å se.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 7 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev: Mennesker som er lett utnyttbare har ofte en grunn til det; de har ofte blitt brukt og dårlig behandlet, og føler at de ikke fortjener bedre. Så nei, de fortjener det ikke. Ingen fortjener å bli lurt og manipulert. "det du ikke vet har du ikke vondt av" heter det seg. Selvfølgelig stemmer ikke dette sånn svart/hvitt. Men den som har blitt dårlig behandlet lenge, og brukt, havnet jo der for en grunn! jeg ser enkelte som gang etter gang havner slik. kanskje de egentlig liker det? så hvorofr skal andre drive å leke "reddende engel" og fraråde personen den eller den, eller be folk komme seg vekk? 2 minutter siden, theTitanic skrev: Hvem som helst kan da bli manipulert. Rett tid og rett person så kan det komme snikende på deg også. Bare vent å se. Ja jeg vet det, og jeg har da vært det! herregud! ALLE er vi jo manipulert på en eller annen måte. "Bare vent å se" , dette skrives BARE når det er noe negativt. Hvorfor skriver dere ikke "bare vent å se" når det ønskes noe også?? Anonymkode: ca087...298
SoWhat? Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: "det du ikke vet har du ikke vondt av" heter det seg. Selvfølgelig stemmer ikke dette sånn svart/hvitt. Men den som har blitt dårlig behandlet lenge, og brukt, havnet jo der for en grunn! jeg ser enkelte som gang etter gang havner slik. kanskje de egentlig liker det? så hvorofr skal andre drive å leke "reddende engel" og fraråde personen den eller den, eller be folk komme seg vekk? Ja jeg vet det, og jeg har da vært det! herregud! ALLE er vi jo manipulert på en eller annen måte. "Bare vent å se" , dette skrives BARE når det er noe negativt. Hvorfor skriver dere ikke "bare vent å se" når det ønskes noe også?? Anonymkode: ca087...298 Liker det? Nei, de gjør nok ikke det. Det skal litt psykologi til å skjønne hvorfor noen gjentatte ganger følger et mønster. En av grunnene er trygghet. Ikke en god trygget, men den hvor de vet hva de kan forvente, og hva de har å forholde seg til. Noen ganger er det veldig vanskelig å bryte mønsteret, og det har ingenting med at en liker det å gjøre. Men nå vet jeg ikke helt konkret hva du skriver om, så svarer ut fra hvordan jeg tolket det. 1
Gjest theTitanic Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: "det du ikke vet har du ikke vondt av" heter det seg. Selvfølgelig stemmer ikke dette sånn svart/hvitt. Men den som har blitt dårlig behandlet lenge, og brukt, havnet jo der for en grunn! jeg ser enkelte som gang etter gang havner slik. kanskje de egentlig liker det? så hvorofr skal andre drive å leke "reddende engel" og fraråde personen den eller den, eller be folk komme seg vekk? Ja jeg vet det, og jeg har da vært det! herregud! ALLE er vi jo manipulert på en eller annen måte. "Bare vent å se" , dette skrives BARE når det er noe negativt. Hvorfor skriver dere ikke "bare vent å se" når det ønskes noe også?? Anonymkode: ca087...298 Du virker litt frustrert og kavende.. Men ja, det er en grunn til at de samme blir offer gang på gang. Man tiltrekkes ubevisst av kjente følelser og trekk ved andre mennesker selv om disse følelsene er negative. Men ingen VIL det. Det er også ofte at samme menneskene blir missbrukt, banket eller voldtatt flere ganger. Og det er heller ikke fordi de VIL det. De er fungerer som trekkplaster på drittsekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå