Gå til innhold

Lengde på staver (langrenn)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har tenkt til å ha med barna på skitur i påsken. Men lurer på om jeg bør kjøpe meg nye staver før vi legger ut på tur.

Vi skal gå på langrennsski. Også lurer jeg på hvor lange staver bør jeg ha? Jeg er 170 høy. Har ski som er 190.

Skal de gå til under armene, eller til skuldrene? Eller skal de rett og slett være kortere enn det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

145 evt 140 cm syns jeg virker som en god ide. Er selv 165 cm lang og benytter meg av skistaver i lengde 145 cm for tiden, men de er nok noe lange (ok, ganske så lange) og er på vei for å kjøpe noen kortere.

Husk at alt sånn "under armene" osv er ca mål alt sammen og at hva du "liker" også har en del å si. Noen liker lange og noen liker korte staver, og det har jo også innvirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du skøyte på ski må du ha lange sataver, ellers så holder det med opp til armhulen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å prøvde mitt flunkende nye langrennsutstyr her om dagen. Stavene når meg til under armen, og det var det jeg trodde var fasiten.

Men det viste seg å være irriterende kort, ble veldig sliten i arma av å måtte bøye meg litt for å få kraft.

Så jeg skal ut å kjøpe nye og lengre staver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte ski før påske og stavene mine skulel være opp til kulen på skulderen - over armhulen...

Trådstarter: har du ikke veldig korte ski? Jeg er 167 og har 200 cm ski, mens du er 170 og har bare 190 ski...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: har du ikke veldig korte ski? Jeg er 167 og har 200 cm ski, mens du er 170 og har bare 190 ski...

Det tenkte jeg også - jeg er 156 og har 189 cm ski... Mener at skiene skal være slik at når man strekker armen så langt opp som går, skal man akkurat nå tak i skituppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...