AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Var syk i 2 døgn, brukte egenmelding, men glemte at jeg hadde vært syk for 10 dager siden der jeg brukte sykemelding. For bruk av egenmelding etter sykemelding så må man vente i 16 kalenderdager. Da ringte eg fastlegen, men dem ville ikke tilbakedatere sykemelding, så hva gjør jeg nå? Anonymkode: d1c49...10c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Innser at du har drete på draget og mister to dager med lønn, og husker regelverket til neste gang. Anonymkode: 620cd...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innser at du har drete på draget og mister to dager med lønn, og husker regelverket til neste gang. Anonymkode: 620cd...9ce Nå har ikke jeg noe særlig mye fravær da, men kan man miste jobben pga noe sånt som skjedde 1 gang? Anonymkode: d1c49...10c
novacane Skrevet 8. november 2018 #4 Skrevet 8. november 2018 Miste jobben gjør du ikke. Det er veldig sterkt oppsigelsesvern i Norge. Har du blitt konfrontert av arbeidsgiver vedr. dette? Jeg ville i så fall vært ærlig og forklart hva som skjedde. I værste fall kan arbeidsgiver nekte deg lønn de to dagene du var borte da det kan regnes som ugyldig fravær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå