AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Er kanskje ikke så hett tema her til lands, siden vi aldrig starter en krig osv. Mest til andre land som usa og saudi kanskje. Burde være som i gamle dager, at den som går til krig også går til krigen selv. Ville nok hindre en del konflikter. Men det burde gjelde her til lands også, skrevet i lov. Da vil de som faktisk sender folk ut for å drepe og dø, se hva som skjer på nært hold og føre politikk etter hva som skjer. Anonymkode: 4a49a...427 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 De gamle dagene der kongen var med på slagmarken er nokk heldigvis over ja. Noen må lede og vi må kunne stole på at dem besitter såpass med kunnskap at dem skjønner hva dem holder på med(nesten en utopi i dag) Men jeg er med på ideen om at politikere som skal sende soldater i strid må ha erfaring fra felt tidligere eller rådgivere med den erfaringen. Anonymkode: 66105...ae2
Gjest Lily_88 Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Helt enig med at politikerne burde selv gå ut i krig hvis de ønsker krig. Ikke sende soldater. Skal de ha krig, får de faen meg gjøre drittjobben på slagmarken selv.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Tror ikke det hjelper så mye å sende utrente /ukvalifiserte folk ut i krig. Anonymkode: 2fd18...02f 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Jeg synes i alle fall at de bør være konsekvente. Skal de bombe Libya tilbake til steinalderen, bør de også bombe Kina tilbake til steinalderen. Her bør moralen og etikken være styrende, ikke motstanderens muskler. Anonymkode: 3c415...cbe
Gjest Overrasket Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Jeg har vel egentlig ikke lyst til at Siv Jensen, Erna Solberg og Trine Skei Grande skal fly ned til langvekkistan og fyre løs med gevær på Norges vegne.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det hjelper så mye å sende utrente /ukvalifiserte folk ut i krig. Anonymkode: 2fd18...02f De trenger jo ikke ha rolle som stridende soldat. Men heller som moral bygger og være en som ser hva soldater trenger osv. Er lettere for politikere å ikke gi midler til det ene og andre, når de ikke fysisk selv ser hva som er praktisk. Ser egentlig bare fordeler med å sende dem ut. Anonymkode: 4a49a...427
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 7 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg har vel egentlig ikke lyst til at Siv Jensen, Erna Solberg og Trine Skei Grande skal fly ned til langvekkistan og fyre løs med gevær på Norges vegne. Tror ikke siv erna og trine hadde sendt noen som helst hvis de selv hadde måtte dratt. Eller, kanskje siv. Ikke at jeg liker henne eller politikken, men tror kanskje hun har litt baller. De måtte jo hatt helt andre roller en å være lagførere på oppdrag ja. Anonymkode: 4a49a...427
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: De gamle dagene der kongen var med på slagmarken er nokk heldigvis over ja. Noen må lede og vi må kunne stole på at dem besitter såpass med kunnskap at dem skjønner hva dem holder på med(nesten en utopi i dag) Men jeg er med på ideen om at politikere som skal sende soldater i strid må ha erfaring fra felt tidligere eller rådgivere med den erfaringen. Anonymkode: 66105...ae2 Men det blir kanskje litt for enkelt å sitte i godstolen og lede 1000 mil unna? Vi er såpass pinglette rent militært at det er ingen fare for at våre politikere går til krig mot en annen nasjon, så vi slipper å finne ut om de har kunnskap til å finne ut om de vet hva de driver i norge. Men du ser jo i andre land, at de ikke har peiling på hva de driver med. Eller ikke bryr seg, så lenge seg og sine ikke blir en del av krigføring. Anonymkode: 4a49a...427
SoWhat? Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 30 minutter siden, Overrasket skrev: Jeg har vel egentlig ikke lyst til at Siv Jensen, Erna Solberg og Trine Skei Grande skal fly ned til langvekkistan og fyre løs med gevær på Norges vegne. Akkurat det bildet i hodet ble litt komisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå