AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Vi bor i skikkelig ålreit sokkelleilighet og vi trives kjempegodt. Men inne på vaskerommet kommer det jevnlig rotter og mus opp gjennom sluket i gulvet, gjennom hull i vegger og/eller ventilen. Jeg synes vi har hatt nok utgifter med rotte- og musefeller nå. Kan jeg be utleier skaffe oss dette eller er det meningen at vi skal betale den kostnaden selv? Anonymkode: 37953...126
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Uff, hvordan kan dere trives med å bo slik?? Hvorfor har ikke utleier fikset ting så dere ikke for skadedyr inn i huset hvor dere bor og lever. Anonymkode: e7aba...109 2
Chablis Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 Vil påstå at dette er huseier sitt ansvar. Men hvorfor ber dere ikke om at han utbedrer dette? Det er ikke holdbart å bo slik og attpåtil betale for å bo slik! 2
Kontormus Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 😱😱😱 Trives når det kommer rotter opp sluket!? Skaffe katt? En stor en?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i skikkelig ålreit sokkelleilighet og vi trives kjempegodt. Men inne på vaskerommet kommer det jevnlig rotter og mus opp gjennom sluket i gulvet, gjennom hull i vegger og/eller ventilen. Jeg synes vi har hatt nok utgifter med rotte- og musefeller nå. Kan jeg be utleier skaffe oss dette eller er det meningen at vi skal betale den kostnaden selv? Anonymkode: 37953...126 Huseier skal sørge for at skadedyr ikke kommer inn i boligen, og heller ikke har forhold på utsiden av eiers eiendom som gir skadedyr gode forhold både for liv og formering. Leier skal og må melde fra til eier om forholdene fremfor å ta saken i egne hender. Rotter og mus innendørs er uheldig av hensyn til wmitte. Anonymkode: 4e935...197 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #7 Skrevet 7. november 2018 TS her Takk for svar! Jeg kom ikke på å presisere det, men huseier har satt i gang utbedringer som skal hindre nye skadedyr, altså. Det har allerede vært gjort tiltak, men i et gammelt hus har det vært problematisk å se nøyaktig hvordan rottene har kommet seg inn. I tillegg trodde vi problemet var over nå. Så huseier ordner opp. Jeg lurte kun på dette med kostnader, da vi allerede har lagt ut en del for feller (mange blir ødelagt uten at noen blir fanget), men nå har jeg fått svar på det. Så tusen takk. Anonymkode: 37953...126
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #8 Skrevet 7. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huseier skal sørge for at skadedyr ikke kommer inn i boligen, og heller ikke har forhold på utsiden av eiers eiendom som gir skadedyr gode forhold både for liv og formering. Leier skal og må melde fra til eier om forholdene fremfor å ta saken i egne hender. Rotter og mus innendørs er uheldig av hensyn til wmitte. Anonymkode: 4e935...197 Huseier har selvfølgelig vært informert hele veien og har prøvd tidligere å få bukt med problemet. Han skal nå gå litt hardere til verks, virker det som. Takk for svar! Skal snakke med ham og forsikre meg om at han virkelig får ødelagt alle mulighetene rotter har hatt til å komme seg inn. Anonymkode: 37953...126
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #9 Skrevet 7. november 2018 7 timer siden, Kontormus skrev: 😱😱😱 Trives når det kommer rotter opp sluket!? Skaffe katt? En stor en? Sykt, men sant. Leiligheten er jo helt perfekt på alle måter og huseier er en pålitelig, trygg type. Men vi har lagt ut litt for mye for feller uten å sjekke om ikke dette er huseiers oppgave å skaffe. Men nå har jeg fått svar på det. TS Anonymkode: 37953...126
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #10 Skrevet 7. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huseier har selvfølgelig vært informert hele veien og har prøvd tidligere å få bukt med problemet. Han skal nå gå litt hardere til verks, virker det som. Takk for svar! Skal snakke med ham og forsikre meg om at han virkelig får ødelagt alle mulighetene rotter har hatt til å komme seg inn. Anonymkode: 37953...126 Lær deg en ting, når du skriver første innlegg så gir du info som gjør at selv den største og mest uvitende "tomsingen" kan svare deg etter å ha fått nødvendig info alt i hi, fremfo4 å komme med mer og mer relevant info utover i tråden. Ingen er synske og vet eller forstår av seg selv hva ts vet og kan om trådens og ts sine fakta. Ta saken din i tillegg opp med huseier. Når du selv har kjøpt feller ol. Uten først å ha skaffet deg avtale med huseier, så blir dette ditt private problem. Anonymkode: 4e935...197
Chablis Skrevet 7. november 2018 #11 Skrevet 7. november 2018 Men du vet at slike feller ikke er engangsfeller? Du kan bruke de flere ganger. Jeg skjønner ikke hvordan dett er en løpende utgift for deg og ikke en engangsutgift? Du kan ikke forvente at utleier skal kjøpe nye feller hele veien fordi du ikke orker å fjerne gnageren og sette opp fellen på nytt.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 14 minutter siden, Tipptoppi skrev: Men du vet at slike feller ikke er engangsfeller? Du kan bruke de flere ganger. Jeg skjønner ikke hvordan dett er en løpende utgift for deg og ikke en engangsutgift? Du kan ikke forvente at utleier skal kjøpe nye feller hele veien fordi du ikke orker å fjerne gnageren og sette opp fellen på nytt. Om du leser hva det står blir mange av fellene ødelagt. Anonymkode: 54373...f4f
Chablis Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du leser hva det står blir mange av fellene ødelagt. Anonymkode: 54373...f4f Jeg leser hovedinnlegget (som strengt tatt burde holde) og der står det ingenting om dette. Dersom fellene blir ofte ødelagt så ville jeg kjøpt mer solide feller. Vi har musefeller i plast i garasje og utebod og har sjeldent ødelagte feller.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 TS igjen Det vr ikke meningen å utelate info. Jeg lurte kun på dette med kostnad. Det er jo for eksempel sånn at huseier er ansvarlig for røykvarslere, mens leietakere er ansvarlige for batterier til disse. Derfor jeg lure. Men jeg tar tilbake det jeg sa i går. Huseier tar visst lettere på dette problemet enn hva det er gitt uttrykk for. En boks til å dekke over et sluk i gulvet hjelper lite om rotter kommer inn gjennom hull i veggen. Har jeg rett til å kreve at huseier hyrer et skadedyrfirma for å ordne opp i dette? Blir det regnet som en mangel? Gikk fort fra optimistisk til oppgitt nå. Jeg bor i et strøk i byen hvor flere er plaget med rotter i kjelleren (et helt vanlig boligstrøk) og har derfor tenkt at sånt skjer. Men nå er det nok. Anonymkode: 37953...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå