Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert over at dagligvare og andre butikker starter jula så tidlig. Det at butikkene bugner av julepynt, pepperkaker og julegodter så tidlig som i september er trist. Dette føler jeg setter en demper på den julestemningen som bør/skal komme i Desember... Hva tenker dere? Når starter jula?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker akkurat det samme som deg, men jeg blir ikke provosert av det. Har til og med kjøpt både julekaker og -marsipan i oktober. Av og til hører jeg på julesanger når jeg føler for det, enten det er mars eller desember. Så når jeg tenker over det må jeg ta litt av ansvaret. Men ellers er jeg enig med deg.

• Liker 1
Skrevet

Tenker som deg, og blir så provosert at det ikke kommer til å bli kjøpt en eneste pepperkake til mitt hus før det er blitt desember!  Derfor kjøper jeg heller ikke julegaver før i desember :)

• Liker 2
Gjest Lily_88
Skrevet

Butikker har en misjon; tjene penger. Jula er ikke lang, så butikker må maksimere tiden for å selge mest mulig og faktisk tjene penger på dette. 

Folk velger selv om når de vil kjøpe. 

Jeg er heldig, jeg har ekstra lagringsplass i kjeller, så det at de reklamerer tidlig for julemat og slikt er positivt, jeg kan kjøpe litt etter litt. 

Skrevet

Dersom INGEN kunder gidder å kjøpe noe som helst i september eller oktober, så gidder ikke butikkene å ta inn slike julete produkter heller.    

Anonymkode: e0f05...88a

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er greit om jula starter litt inn i november. 
Oktober og september, hadde boikotta butikkene som gjorde det. 

• Liker 2
Skrevet

Neineinei. Jeg nekter å forholde meg til det. Ignorerer julebrus, og ser forbi pepperkakene - jeg nekter å delta 😅 Boikotter også overveldende juledekorerte butikker før tidligst midten av november.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Drakan skrev:

Jeg synes det er greit om jula starter litt inn i november. 
Oktober og september, hadde boikotta butikkene som gjorde det. 

Jeg boikotter de fleste butikkene som starter for tidlig, men det er litt vanskelig å boikotte alle matbutikkene.. Gjør liksom hverdagen litt mer komplisert 😅

• Liker 3
Skrevet

Her i huset er det ikke jul før første desember. Verken pepperkaker eller julebrus står på handlelista før det. Men når det først er desember, da er det JUL. Skulle ønske butikkene kunne kjøre samme prinsipp, men de vil jo tjene så mye som mulig...

Anonymkode: d2955...077

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, boblevann skrev:

Jeg boikotter de fleste butikkene som starter for tidlig, men det er litt vanskelig å boikotte alle matbutikkene.. Gjør liksom hverdagen litt mer komplisert 😅

Jau. 😕 
Matbutikkene kan man ikke gjøre så mye med, da omtrent alle har startet 🤪

Skrevet
2 minutter siden, Drakan skrev:

Jau. 😕 
Matbutikkene kan man ikke gjøre så mye med, da omtrent alle har startet 🤪

Nettopp 😩 Men jeg gjør mitt beste! Jeg rappa julebrusflaska fra lillebroren min i helga med beskjed om at jeg nektet å se julebrus på bordet før desember :fnise:

• Liker 2
Skrevet
24 minutter siden, boblevann skrev:

Nettopp 😩 Men jeg gjør mitt beste! Jeg rappa julebrusflaska fra lillebroren min i helga med beskjed om at jeg nektet å se julebrus på bordet før desember :fnise:

Eneste problemet med at de har startet så tidlig, er at varer som produseres i begrenset opplag forsvinner med en gang. 😕 
Måtte ta meg en smell for å sikre jula. 100 kr har jeg hatt i en uke alt. En uke til så kan jeg handle normalt igjen :sukk:

Skrevet

Hjemme hos oss begynner vi å pynte til jul 1. november. Det er heller ikke uvanlig at juleradioen står på i tide og utide! Men jeg er enig i at september er litt tidlig. Bør hvertfall vente til Halloween er over!

Anonymkode: 82b26...a33

• Liker 2
Skrevet

det er bare å la vær å kjøpe. Da sender du ditt signal.

Anonymkode: d01c9...e42

• Liker 2
Skrevet

Elsker jul!! Men ikke før Halloween ;)

Anonymkode: eea87...999

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at det uansett er opp til forbrukerne om de vil kjøpe eller ikke. Man trenger ikke kjøpe selv om det er der. Og så er det mange som liker å fordele innkjøp og forberedelser over litt lengre tid enn bare desember. Jeg kan heller ikke med beste vilje se hvorfor det påvirker din julestemning at andre kjøper pepperkaker og julebrus i oktober.

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes absolutt at det er for tidlig å begynne med juleting i september, som noen allerede har nevnt så er det greit å bli ferdig med Halloween først. :) 

Skrevet
14 timer siden, SigneElise76 skrev:

Kjenner jeg blir provosert over at dagligvare og andre butikker starter jula så tidlig. Det at butikkene bugner av julepynt, pepperkaker og julegodter så tidlig som i september er trist. Dette føler jeg setter en demper på den julestemningen som bør/skal komme i Desember... Hva tenker dere? Når starter jula?

September? Jeg har først nylig begynt å se julevarer i butikkene og vi skriver da vitterlig november. Jeg husker da julemarsipanen kom 1. oktober (eller tidligere) og da fikk produsentene og butikkene massiv kritikk.

Julestemningen lager jeg uansett selv når jeg pynter boligen min i begynnelsen av desember.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, EdwardKenway skrev:

September? Jeg har først nylig begynt å se julevarer i butikkene og vi skriver da vitterlig november. Jeg husker da julemarsipanen kom 1. oktober (eller tidligere) og da fikk produsentene og butikkene massiv kritikk.

Jeg har heller ikke sett noe til julevarer i september. De første begynte sent i oktober, rett før Halloween. Da er det to måneder til julaften og på ingen måte for tidlig å begynne å handle og planlegge.

For min del er det behagelig å kunne gjøre julehandelen nå og så kan alle som absolutt skal vente få ha de stappfulle butikkene og kjøpesentrene i desember for seg selv mens vi som begynner tidlig koser oss hjemme med hyggeligere og roligere aktiviteter. :) 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Arkana skrev:

Jeg har heller ikke sett noe til julevarer i september. De første begynte sent i oktober, rett før Halloween. Da er det to måneder til julaften og på ingen måte for tidlig å begynne å handle og planlegge.

For min del er det behagelig å kunne gjøre julehandelen nå og så kan alle som absolutt skal vente få ha de stappfulle butikkene og kjøpesentrene i desember for seg selv mens vi som begynner tidlig koser oss hjemme med hyggeligere og roligere aktiviteter. :) 

Dette!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...