Gå til innhold

Hvorfor ønsker folk flere enn to barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må innrømme at jeg aldri helt har skjønt hvorfor folk i dagens samfunn får mange barn.

Jeg kan forstå at folk får to barn, slik at barna har søsken. Men hva er det som er så trivelig med tre-fire unger? Ser bare for meg at hverdagen blir et sabla kjør i mange år, alltid tidsklemme med kabalen jobb/familie som skal gå opp, grinete unger som krangler, lite tid til voksne interesser og hobbyer, lite kjærestetid.. 

Kanskje jeg tar feil. Hvorfor ville du ha mer enn to barn?

Anonymkode: 9ac30...e51

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok med ett barn.

Anonymkode: 2f540...094

• Liker 6
Skrevet

Jeg elsker barn! Er hjemmeværende, og Norge trenger flere barn.

Anonymkode: ae00a...920

• Liker 5
Skrevet

Ey alle sammen 2 barn er nok

Anonymkode: cfc67...d0c

Skrevet

Fordi det ikke er du som bestemmer hva som er riktig antall barn.

Anonymkode: 4f9cb...a71

• Liker 8
Skrevet

Fordi to unger er kjedelig. Det er bare de to liksom, når vi foreldre dør. Dessuten ville vi(mannen og jeg) ha mange barn, vi synes det et koselig med mange barn som alltid fyller huset med leker, latter og gode minner❤️❤️ 

Anonymkode: c161a...716

• Liker 7
Skrevet (endret)

Får folk mange barn? Slik jeg har forstått det får nordmenn gjennomsnittlig for få barn. Folk fikk flere barn før i tiden.

Endret av Chiyo
  • Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi to unger er kjedelig. Det er bare de to liksom, når vi foreldre dør. Dessuten ville vi(mannen og jeg) ha mange barn, vi synes det et koselig med mange barn som alltid fyller huset med leker, latter og gode minner❤️❤️ 

Sier mye om hvor kjedelig dere to har det sammen, som må ha en flokk for å underholde dere.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har vokst opp som enebarn, og følte at ett søsken var lite, så ville at barna mine skulle hvertfall ha to søsken. Tenker det er fint å ha noen å spille på. Jeg vil ha liv og røre i huset! 

Klart at det er slitsomt i perioder, men det hadde det vært med en og to barn og. Har fortsatt alenetid og kjærestetid. Det blir nok hva du gjør det til selv. 

Anonymkode: b1046...776

• Liker 2
Skrevet

Vi tenker jo at de eldre passer de eldre. Vi tenker mellom fire og åtte :)

Anonymkode: 0f231...b00

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier mye om hvor kjedelig dere to har det sammen, som må ha en flokk for å underholde dere.

Hahaha...nok et modent, gjennomtenkt svar!👍

• Liker 5
Skrevet

Fordi en attpåskatt skulle alle hatt :nigo:

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Meg og min mann har vært sammen i over 10 år før vi fikk nummer en, vi reiste jorden rundt og opplevde en hel masse utrolig koselige, morsomme og triste ting i løpet av desse 10++ årene som gjorde oss enda sterkere som par. Vi ler fremdeles mye ilag og har alltid en haug av ting å snakke om. Vi har i tillegg date-nights for bare oss to når vi vil være alene(og barna er hos besteforeldre som maser hull i hodene våres om å få ha dem på overnatting, vi tvinger dem ikke, de elsker å ha dem, 100% sikkert.) Vi elsker å være alene ilag, men vi absolutt elsker å ha mange barn også. De gir livene våres en helt ny mening, og jo; vi hadde meining før vi fikk nr.1, men barn gir livet en ny og helt annen mening:) 

• Liker 6
Skrevet

Fordi aldersforskjellen var så stor mellom nr 1 og 2. Ville da at nr 2 skulle få et søsken i lik alder. Hadde nok ikke orket tre tette. 

Anonymkode: 666d0...393

Skrevet

Hadde jeg startet tidlig med barn, ville jeg nok fått en attpåklatt.

Men, nå startet jeg heldigvis sent. Koselig med baby når man er 40. 

Anonymkode: 548b7...ec9

• Liker 1
Skrevet

Der er man jo bare forskjellige, og barna også. Noen syns det er koselig med en liten flokk, det er vel ikke så veldig mystisk? 

Jeg har tre barn og opplever veldig lite kaos og krangling. Syns det er aller, aller mest kos. Men for vår del hadde det vært for slitsomt med tre tette, og ventet fire år før nr tre kom. Hadde de to første sovet om nettene og ikke vært så mye syke når de var mindre, hadde nok tredjemann kommet et år før. Den virkelig testen blir jo når permisjonen med yngstemann er ferdig, men da kommer jeg trolig til å jobbe litt redusert for å unngå alt for slitne barn og mye stress. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mye rart skal en se 🤣

Skrevet

Fordi mange kvinner blir helt hektet og avhengig av å føde barn (og oppmerksomheten ved å gå gravid).  

Anonymkode: 77fa7...663

• Liker 2
Skrevet

Hadde to gutter... Så Nr tre kom liksom litt uventet, var ikke planen - men når hun først kom kan jeg ikke skjønne hvordan livet hadde vært uten henne! 😄 En talesterk og tøff jente i gutteflokken gjorde susen! 

Alle må vel kjenne på selv hva som er riktig for dem. Noen vil ha mange barn, og noen vil ikke ha barn i det hele tatt. :)

Men kjenner meg ikke igjen i at flere enn to barn blir mas og kaos... Var ikke spesielt stor forskjell på to og tre barn, så skjønner ikke helt problemstillingen?

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg er litt gal.. har vært småbarnsmor i 26 år i strekk ( bortsett fra to år i midten omtrent) ..og kommer til å være småbarnsmor noen år til. 

Mente selv at det var nok med to og var opprinnelig ferdig med barn da jeg var 21 😏

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...