AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Det står på pakken "Må gjennomvarmes før servering" jeg har aldri sett dette før og har spist kalde grillpølser maaange ganger. Er det farlig å spise de kalde? Anonymkode: 03bbe...f10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Nei det må de ikke. Anonymkode: e4a95...766 2
Muskath Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Det er ikke farlig, men de kan inneholde sykdomsfremkallende bakterier. Derfor anbefales det at de varmes ordentlig.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Ja, de må det. Det har de faktisk alltid trengt, men det e rnå de siste årene det har kommet advarsel på pakkene da mange tydligvis ikke har fått det med seg. Anonymkode: abf62...ba9 6
født i går Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 (endret) Det har stått på pakken hele tiden. (Trodde jeg.) Det går sannsynligvis helt fint å spise dem kalde, men som nevnt over kan du bli syk av det. Selv har jeg spist mang en kald grillpølse i løpet av livet og kommer til å gjøre det igjen. Endret 6. november 2018 av født i går
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Takk for svar. Men hvorfor skriver de "Må" på pakken og ikke bare "bør eller anbefalt" Er det forskjell på kylling og kalkunpølser og vanlige grillpølser? Anonymkode: 03bbe...f10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 https://www.godt.no/artikkel/24008711/derfor-maa-du-ikke-spise-kalde-poelser Anonymkode: b6491...aed 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 https://www.nrk.no/livsstil/_-ikke-spis-kalde-polser-1.14086110 Anonymkode: b6491...aed
Chablis Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Men hvorfor skriver de "Må" på pakken og ikke bare "bør eller anbefalt" Er det forskjell på kylling og kalkunpølser og vanlige grillpølser? Anonymkode: 03bbe...f10 Fordi hensikten med produktet er ikke å spise dem kalde, selv om mange gjør det. På kjøttdeigen skriver de ikke at den skal stekes eller kokes fordi den generelle befolkning skjønner dette. På pølser derimot er det svært vanlig med kald pølse i hånda feks når middagen tar tid og det er denne uvanen de nå vil ha bort siden man kan bli syk av det.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 Jeg fant ut at det sto dette på pakkene, etter å ha spist kalde grillpølser, wienerpølser, og røkte kjøttpølser i 35 år... Og tenkte at det kunne jeg like gjerne fortsette med.. Anonymkode: c8812...6dd 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 Du kan vel koke dem?! Anonymkode: 03275...f5e 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Jeg spiser dem som regel kalde.
Rullestolbruker Skrevet 6. november 2018 #14 Skrevet 6. november 2018 Man kan bli syk. Selv om man har spist kalde pølser i årevis kan det plutselig komme et parti med E-coli bakterier. Så blir du syk. De fleste blir jo ikke det, men det er en generel advarsel, som mange ikke tror på https://www.godt.no/artikkel/24008711/derfor-maa-du-ikke-spise-kalde-poelser Med pølser som i dag blir laget av kjøtt som kommer fra mange steder i verden, så blir det kanskje mer og mer risikofritt. Man har jo sett i nyhetsbildet av resturanter og andre har drålig hyigene. Har slakteriene det også, kan det komme bakterier i kjøttet. Jo jeg har spist mye kalde pølser og aldri blitt syk før. Men man vet jo ikke fremover.
FrankDrebin Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 Er nok best å steke eller trekke dem først ja, vet jo aldri, dessuten smaker de jo bedre når de er varme uansett.
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2018 #16 Skrevet 7. november 2018 Wow....dette var nytt. Da har jeg nok levd i ekstremsportens verden i hele mitt liv og har trolig pådratt meg en galopperende Hoppèria som jeg ikke blir frisk av... *jeg kommer til å fortsette med å nyte dem kalde om jeg så behager* 3
Jerry Lee Skrevet 7. november 2018 #17 Skrevet 7. november 2018 8 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Wow....dette var nytt. Da har jeg nok levd i ekstremsportens verden i hele mitt liv og har trolig pådratt meg en galopperende Hoppèria som jeg ikke blir frisk av... *jeg kommer til å fortsette med å nyte dem kalde om jeg så behager* Samme her. Har nytt kalde ventepølser , og ellers maulet rett fra pakka i 50 år. 1
Thildamor Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 13 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Wow....dette var nytt. Da har jeg nok levd i ekstremsportens verden i hele mitt liv og har trolig pådratt meg en galopperende Hoppèria som jeg ikke blir frisk av... *jeg kommer til å fortsette med å nyte dem kalde om jeg så behager* Det har visst jeg også.....🙈 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 7. november 2018 #19 Skrevet 7. november 2018 12 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Wow....dette var nytt. Da har jeg nok levd i ekstremsportens verden i hele mitt liv og har trolig pådratt meg en galopperende Hoppèria som jeg ikke blir frisk av... *jeg kommer til å fortsette med å nyte dem kalde om jeg så behager* Nytt for meg og, har spist kald pølse mange ganger, spesielt som barn. Ja, ja lever forsatt 😄
Hoppetaujenta Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 Men så kommer spørsmålet. . .er vi virkelig sikre på at vi ikke har strøket med av all pølsemumsingen og bare nekter å gi slipp på KG fra "over there"? ...og jeg mener ikke amerika. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå