AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Jeg har liksom en slags sperre mot å skrive under nick/brukernavn. Er vel en frykt for å bli gjenkjent selv om jeg vet sjansen for det er liten. Skriver heller aldri noe jeg ikke kan stå for, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg alltid huker av på «anonym». Skriver du under nick? Hvorfor/hvorfor ikke? Eventuelt i hvilke temaer benytter du deg av anonymfunksjonen? Anonymkode: 57443...6b0
født i går Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Jeg skriver under nick for å ha en identitet og føle meg som en del av gjengen. Som AB føler jeg meg så diffus. Jeg får heller passe på å ikke skrive noe veldig identifiserende. 1
Djungelvrål Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Jeg skriver 80 % av meldingene mine under nick. Det er ikke SÅÅÅÅ mye man kan bli gjenkjent her for hvis man ikke går i detaljer. Folk er hysteriske når de skriver f.eks at favorittkaka mi er sjokoladekake under AB, erre mulig. 3
SkjultBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Jeg skriver ikke noe jeg ikke kan stå for Om jeg hadde blitt gjenkjent hadde det uansett ikke vært verdens undergang.
ValarMorghulis Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Skriver mye under nick, men de gangene der jeg snakker om hjemsted, økonomi/arbeidsplass og familie så huker jeg av på anonymknappen. Tror egentlig ikke jeg har så mange i min omgangskrets som kan kjenne meg igjen, men for alt jeg vet kan det hende de bruker fritiden sin på KG i hemmelighet (slik som jeg gjør ). 5
Chablis Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 (endret) Innlegg hvor jeg deler ting som kan kjennes igjen tar jeg under anonym. Skriver som oftest med nick, er så gæren atte . Endret 6. november 2018 av Tipptoppi 1
TeamWP Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Er det stor fare for gjenkjenning trykker jeg på anonym...eller hvis jeg er flau over ting...det hender 🤭 Men ellers synes jeg ikke det er faaarlig å bruke nick. Får jo lettere med meg hvis folk svarer meg/siterer meg da😊 1
Muskath Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 Er det så forferdelig farlig om man blir gjenkjent da? Skriver ikke noe jeg ikke kan stå for. Skriver veldig sjelden under anonym. 1
visp Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 Skriver alt under nick. Det er jo litt morsommere å følge tråder om man gjenkjenner de andre også. Ofte er det kun en stor mengde anonyme og det blir vanskeligere å forholde seg til de. Jeg kjenner en her også som jeg må se i øynene, så går jo ikke helt bananas. 2
BiancaWhite Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Jeg står for det jeg skriver. Er AB dersom det er veldig personlig eller kan gjenkjennes. Men ellers så føler jeg ikke at man som ab blir tatt like seriøst.
Drakan Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 Skriver det meste under nick. Men er noen personlige ting jeg poster som anonym. Så lenge man tenker seg om, blir man ikke gjenkjent med nick. 1
Millimani Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har liksom en slags sperre mot å skrive under nick/brukernavn. Er vel en frykt for å bli gjenkjent selv om jeg vet sjansen for det er liten. Skriver heller aldri noe jeg ikke kan stå for, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg alltid huker av på «anonym». Skriver du under nick? Hvorfor/hvorfor ikke? Eventuelt i hvilke temaer benytter du deg av anonymfunksjonen? Anonymkode: 57443...6b0 Jeg skriver konsekvent under nick, bortsett fra i helseforumet eller andre steder jeg deler veldig personlige opplysninger. Som f.eks. vennskapsforumet eller sorgforumet, men det er forum jeg sjelden deltar i. Hva er vitsen med å gjemme seg bak AB ellers? Hva er vitsen med å skrive anonymt i f.eks. forumet for telletråder og ordleker? Har du et nick du mener andre kan gjenkjenne så kan du bytte det til noe helt annet som ikke gir direkte gjenklang i deg. Jeg var fascinert av Astrid Lindgrens "Mio min mio" da jeg var liten, men det er ikke det samme i voksen alder Millimani er veverskens datter, og navnet nevnes bare noen ytterst få ganger. Ingen vil klare å skjønne det. Hadde jeg valgt å endre nicket mitt til f.eks. "Månemann" ville det blitt enda mer spesielt. Skriver du noen ganger under nick? Skaff deg en dagbok og prøv deg fram I dagbøkene får du ikke lov å skrive anonymt. Det samme er nå tilfelle med forumet "Aktuelle saker og politikk", så der kan du også prøve deg.. I de forumene er ikke muligheten der. Bare husk å oppføre deg pent For å komme over sperren må du begynne å skrive under nick flere ganger etter hverandre. Husk at hvis du gjør det kan du sanke massevis av ryktepoeng (likes) også 1
Lill3My Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Bruker anonymfunksjonen kun hvis jeg deler noe personlig som jeg ikke vil at enhvermann skal vite om, noe som de som kjenner meg ikke allerede vet og heller ikke trenger å vite. Og slike ting deler jeg bare om det er direkte relevant og hjelpsomt mtp det temaet den aktuelle tråden tar opp. Eller hvis det gjelder kleine helse/kroppsgreier... Hehe! Tenker dette er en god måte å bruke "anonym" på. Å gjemme seg bak "anonym" fordi man svarer ufint og usakelig er derimot skikkelig feigt! Jeg vil stå for det jeg skriver, også om jeg kommer med kritikk. Det gjør meg ekstra obs på å vise respekt uansett hvor uenig jeg enn måtte være. Virker, dessverre, som om mange ikke har fått med seg at man kan ha respekt for MENNESKET selv om man er uenig i ENKELTE SAKER. 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #15 Skrevet 6. november 2018 TS Tusen takk for svar, alle sammen. Interessant å lese folks tanker om dette Jeg er enig i at det egentlig ikke er noe å bekymre seg for. Og absolutt enig med @Lill3My, anonymfunksjonen bør aldri brukes for å skrive stygge ting, det har jeg aldri gjort. Takk for spesifikke tips @Millimani, det var veldig hjelpsomt! Skal utfordre meg selv ved å skrive under nick fremover. Anonymkode: 57443...6b0 1
født i går Skrevet 6. november 2018 #16 Skrevet 6. november 2018 5 minutter siden, Lill3My skrev: Virker, dessverre, som om mange ikke har fått med seg at man kan ha respekt for MENNESKET selv om man er uenig i ENKELTE SAKER. Godt sagt, helt sant.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #17 Skrevet 6. november 2018 Bruker anonym mye om jeg svarer i tråder jeg ikke er så interessert i å følge, svare på et spørsmål (for eksempel at jeg foretrekker sjokoladekake), fordi jeg bruker mine innlegg mye til å følge tråder jeg synes er spennende eller verdt å følge. Vet jeg kan bruke favoritter, men det er lett å slå av ved å huke for ab. Som nå. Jeg har svart på TS sitt spørsmål, men det er ikke en spennende tråd. Så da velger jeg ab Anonymkode: 2b7c8...6de
FrankDrebin Skrevet 7. november 2018 #18 Skrevet 7. november 2018 Jeg skriver som oftest under nick, mest fordi jeg ikke har noe å skamme meg over, og fordi det er fort gjort å miste oversikten under AB. Selv om jeg huker av for å bli varslet om svar, skjer det ikke, jeg må selv huske hvor jeg skrev og sjekke "manuelt" for å se om det har skjedd noe nytt siden sist.
waco Skrevet 7. november 2018 #19 Skrevet 7. november 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har liksom en slags sperre mot å skrive under nick/brukernavn. Er vel en frykt for å bli gjenkjent selv om jeg vet sjansen for det er liten. Skriver heller aldri noe jeg ikke kan stå for, så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg alltid huker av på «anonym». Skriver du under nick? Hvorfor/hvorfor ikke? Eventuelt i hvilke temaer benytter du deg av anonymfunksjonen? Anonymkode: 57443...6b0 Hvorfor har du denne frykten for å bli gjenkjent, er du litt paranoid i hverdagen?
EvaLena Skrevet 7. november 2018 #20 Skrevet 7. november 2018 15 timer siden, Peonjenta skrev: Jeg skriver 80 % av meldingene mine under nick. Det er ikke SÅÅÅÅ mye man kan bli gjenkjent her for hvis man ikke går i detaljer. Folk er hysteriske når de skriver f.eks at favorittkaka mi er sjokoladekake under AB, erre mulig. Eller at de skriver at sjokoladekake er favoritt, men kan ikke si hvilken sjokoladekake pga redsel for å bli gjenkjent. Alt under AB selvsagt 😜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå