Gå til innhold

Ok å la brødskive med skinke stå på benken i 12 timer før den spises?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå hadde nemlig mannen laget klar frokost til ungen til i morgen tidlig, og syntes det var helt innafor at den stod i romtemperatur til i morgen tidlig. Jeg sa at det er uaktuelt, at den må stå kaldt. Er jeg hysterisk?

Anonymkode: 7c310...538

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skinke type kokt eller type spekeskinke? 

Den kokte ville jeg uten tvil kastet. Er det spekeskinke, holder den seg greit. 

Anonymkode: 36e64...3f2

Skrevet

Kokt skinke. Jeg fikk avverget det og satt den i kjøleskapet. Men irritert på mannen som mener det er helt innafor 😡 Har googlet, men finner ingen konkrete tall for hvor lenge kjøttpålegg kan oppbevares i romtemperatur. Skulle gjerne vist han noe fra mattilsynet.

Anonymkode: 7c310...538

Skrevet

Kokt skinke tåler ganske mye, antar den var pakket inn i plastduk eller noe? Ellers blir den jo misfarget. 

Anonymkode: 15e6d...e1f

Skrevet

Jeg pleier å lage nistemat kvelden i forveien, og så legge det i kjøleskapet til neste morgen. 

Anonymkode: f8f43...752

Skrevet

Hadde ikke fått stå på benken min over natta ihvertfall. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde aldri spist det. 

Hva er problemet med å bare sette det i kjøleskapet, liksom?

Anonymkode: 86ada...3c3

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke spist skinke som hadde stått ute i romtemperatur siden dagen i forveien iallfall. Langt mindre latt ungen min spise det.

• Liker 1
Skrevet

mener matkontrollen, forbrukerinspektørene eller noe liknende hadde en episode om dette? Svaret etter hva jeg husker var i alle fall et rungende nei til at det skulle spises, bare fra morgenen til lunsjtider bar visst bakterieveksten allerede ganske så stor på kjøttpålegg. 

Anonymkode: 2b395...919

Skrevet
På 6.11.2018 den 20.36, AnonymBruker skrev:

Kokt skinke tåler ganske mye, antar den var pakket inn i plastduk eller noe? Ellers blir den jo misfarget. 

Anonymkode: 15e6d...e1f

Feil. 

Kokt skinke blir fort bedervet. 

Anonymkode: 36e64...3f2

• Liker 2
Skrevet

Ville ikke spist kjøttpålegg som hadde stått ute over natten nei. Sånn mat settes i kjøleskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...