Gå til innhold

Tror husvert blir banket av mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente20

Jeg og samboer flyttet nylig inn i en kjellerleilighet der det bor en familie over. Mann, kone og to barn. Når hun kom ned til oss for at vi skulle skrive under på

noen papirer hadde hun et fryktelig blå øye som hun prøvde å skjule. Vi ble selvfølgelig bekymret, og spesielt for barna. Vi hører konstant grining og masse bråk og roping, det er i tillegg ikke lytt her. De er muslimer, og har hørt at det ikke er vits å anmelde fordi det er lov i deres kultur. Men tenker på de stakkars små, det må vell gå ann å gjøre noe?  

Anonymkode: c067c...979

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forskjell på lov i kultur og Norges lover. Jeg hadde ringt tvert! 

• Liker 40
Skrevet

Dette er absolutt ikke lov, de bor i Norge, og her slår vi ingen. Dette høres bekymringsverdig både for denne moren men også for barna å vokse opp i dette. Her bør dere melde til barnevern... eventuelt politi.

Anonymkode: ef03a...a05

• Liker 25
Skrevet

Meld ifra til BV. Ville ringt politiet også når det er bråkete og fortelle din mistanke. 

Anonymkode: 4b51f...64f

• Liker 15
Skrevet

Bare så det er sagt: jeg er muslim og dette er IKKE vår kultur... anmeld mannen til politiet og hele faenskapet til barnevernet. Dette er ikke greit! 

Om du ikke gjør noe her, er du delvus skyldig i det barna gjennomgår. Å stå på sidelinjen og ikke gjøre noe er for dumt..

Anonymkode: f79b8...db4

• Liker 35
Skrevet

Bor ikke i Stavanger vel? Dette minner om der jeg en gang bodde...

Ville sett meg om etter et annet sted, blir aldri ro i et slikt hus. Lite vits i å ringe noen og men dere kan jo for all del prøve men da skjønner de at det er dere og da får dere høre det.

Anonymkode: a0473...254

• Liker 2
Skrevet

anmeld NÅ!

Anonymkode: 9f53c...f7f

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jente20

Jeg og samboer flyttet nylig inn i en kjellerleilighet der det bor en familie over. Mann, kone og to barn. Når hun kom ned til oss for at vi skulle skrive under på

noen papirer hadde hun et fryktelig blå øye som hun prøvde å skjule. Vi ble selvfølgelig bekymret, og spesielt for barna. Vi hører konstant grining og masse bråk og roping, det er i tillegg ikke lytt her. De er muslimer, og har hørt at det ikke er vits å anmelde fordi det er lov i deres kultur. Men tenker på de stakkars små, det må vell gå ann å gjøre noe?  

Anonymkode: c067c...979

Meld til barnevernet. Meld anonymt hvis dere er redde, og hvis hvis de konfronterer dere så nekter dere. Bv kan hjelpe mor ut av dette. Husk at å være vitne til vold mot den som betyr mest for deg i verden (mor) kan være like skadelig og traumatisk for barnet som å bli banket selv. 

• Liker 8
Skrevet

Hei,

du kan ringe inn anonym bekymring til barnevernet. Og du bør gjøre det.

Anonymkode: 1a56d...da0

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er absolutt ikke lov, de bor i Norge, og her slår vi ingen. Dette høres bekymringsverdig både for denne moren men også for barna å vokse opp i dette. Her bør dere melde til barnevern... eventuelt politi.

Anonymkode: ef03a...a05

Her slår vi ingen? Really? 

Anonymkode: b55e1...ef8

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun mente nok at her er det ikke LOV å slå noen. Jeg synes ikke det var vanskelig å forstå i det hele tatt, men fint jeg kunne oppklare det for deg. 

• Liker 20
Skrevet

Hmmm... jeg tror husverten våres blir mishandlet skal jeg kontakte politi eller skrive innlegg på KG? :ohmy:

Anonymkode: dc310...072

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig så dum? 

Anonymkode: cd227...2f3

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, Tipptoppi skrev:

Hun mente nok at her er det ikke LOV å slå noen. Jeg synes ikke det var vanskelig å forstå i det hele tatt, men fint jeg kunne oppklare det for deg. 

Kutt ut du da. Rasistisk HI uansett hvor vittig du ønsker å være. La folk svare for seg selv. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Kutt ut du da. Rasistisk HI uansett hvor vittig du ønsker å være. La folk svare for seg selv. 

Rasistisk? Er det mulig....

• Liker 10
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Har jeg snakket om rasisme? Rase, religion eller legning? Det er du som må kutte ut. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hmmm... jeg tror husverten våres blir mishandlet skal jeg kontakte politi eller skrive innlegg på KG? :ohmy:

Anonymkode: dc310...072

Herregud... Folkeskikk! Jenta er 20 år og usikker. Bedre å spørre her enn å legge det helt bort. 

Anonymkode: 2e424...ce3

• Liker 19
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor ikke i Stavanger vel? Dette minner om der jeg en gang bodde...

Ville sett meg om etter et annet sted, blir aldri ro i et slikt hus. Lite vits i å ringe noen og men dere kan jo for all del prøve men da skjønner de at det er dere og da får dere høre det.

Anonymkode: a0473...254

Så medmenneskelig du var...🙄

Anonymkode: f6431...8d3

• Liker 5
Skrevet

Jeg har levd i voldelig forhold selv, og du bør absolutt ikke melde med mindre du melder på vegne av barna. Å melde pga den voldsutsatte gjør vondt verre. Om du melder på vegne av den voldsutsatte får de brev i posten og da er helvette løst.

Anonymkode: 7d210...326

• Liker 2
Skrevet

Noen ganger så lurer jeg voldsomt på hva som feiler enkelte som svarer i tråder. Skremmende. 

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...