AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Hvor ofte bæsjer de igjennom bleien? Jeg føler dette har vært et gjentakende problem. Et sted mellom hver og annenhver dag skjer det her. SÅ mye ulltøy som bare blir kastet! Blir jo ikke rent etter å ha ligget og tørket i en pose i barnehagen🙁 føler dette har vært et problem med gan hele veien, men vet ikke hvor vanlig det er... Anonymkode: 9771b...489
Arkana Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Det tror jeg har skjedd oss max én eller to ganger til sammen på tre barn, så jeg vil si at det absolutt ikke er vanlig. Hvor gammel er han? Har han ofte løs avføring ville jeg vurdert en tur til legen for å sjekke for f.eks. matintoleranser. Ellers ville jeg forsøkt en annen type bleier. Bruk gallesåpe på ulltøyet, det trenger ikke kastes. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Det skjedde noen ganger da de var babyer, men aldri etter fylte ett år. Det har stort sett bare vært fast avføring siden den tid. Anonymkode: c867f...bb8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Ville også prøvd andre bleietyper. Har bare ett barn, men har aldri skjedd her (er 2 år nå). Anonymkode: b66a5...0b6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Skjer aldri her. Anonymkode: 73ed7...a39
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 3 minutter siden, Arkana skrev: Det tror jeg har skjedd oss max én eller to ganger til sammen på tre barn, så jeg vil si at det absolutt ikke er vanlig. Hvor gammel er han? Har han ofte løs avføring ville jeg vurdert en tur til legen for å sjekke for f.eks. matintoleranser. Ellers ville jeg forsøkt en annen type bleier. Bruk gallesåpe på ulltøyet, det trenger ikke kastes. 1 år og 4 mnd. Dette har vært et problem hele veien. Vi har prøvd alle merker i alle størrelser, opp og ned, ingenting hjelper. Gallesåpe Og sitrondråper tar ikke alt det heller. Vi koker og farger en del klær også, men noen ganger må det bare kastes. I alle fall ikke når det har skjedd i barnehagen og det har rukket å størkne godt. Ts Anonymkode: 9771b...489
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville også prøvd andre bleietyper. Har bare ett barn, men har aldri skjedd her (er 2 år nå). Anonymkode: b66a5...0b6 Har prøvd ALLE typer. Vi har holdt på å styre med dette i 1 år og 4 mnd. Nå. Ikke den ting vi ikke har prøvd, bortsett fra tøybleier, men poenget er jo at jeg er lei av å tørke bæsje og vaske klær, ønsker ikke mer av det. Ts Anonymkode: 9771b...489
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde noen ganger da de var babyer, men aldri etter fylte ett år. Det har stort sett bare vært fast avføring siden den tid. Anonymkode: c867f...bb8 Ben er ikke rennende, men tyter ut ( beklager grafisk bilde) enten holder ikke bleia på mengden innhold ( for liten) ellers så tyter det ut ved lårene ( fordi bleien er for stor. Ts Anonymkode: 9771b...489
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 Stikk en snartur til legen, også prøver du ut tøybleier. (Om du har prøvd alle andre metoder) Evt kjøp en bokser eller truse for småttiser å ha utenpå, kansje den holder både bleie og bæsj på plass:-) Anonymkode: cb9dd...c12
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Prøv dobbelt lag med bleier? Normal størrelse innerst, en størrelse større utenpå. Anonymkode: b66a5...0b6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv dobbelt lag med bleier? Normal størrelse innerst, en størrelse større utenpå. Anonymkode: b66a5...0b6 Han driver akkurat og lærer seg å gå, så det ville jo blitt et hinder i hverdagen... ts Anonymkode: 9771b...489
Camlon Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Ben er ikke rennende, men tyter ut ( beklager grafisk bilde) enten holder ikke bleia på mengden innhold ( for liten) ellers så tyter det ut ved lårene ( fordi bleien er for stor. Ts Anonymkode: 9771b...489 Høres ut som om den er for myk. Jeg ville tatt en titt på maten og eventuelle intoleranser.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Skjer hver dag her men kun i barnehagen. Men det er fordi de ikke fanger det opp så fort og da blir det til at han sitter/ruller rundt så det tyter utover klærne. Så får hjem en pose med klær med bæsj på hver dag. Hjemme skjer ikke dette da vi oppdager det med en gang så vi får skiftet raskt. Anonymkode: 87e47...9af
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #14 Skrevet 6. november 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjer hver dag her men kun i barnehagen. Men det er fordi de ikke fanger det opp så fort og da blir det til at han sitter/ruller rundt så det tyter utover klærne. Så får hjem en pose med klær med bæsj på hver dag. Hjemme skjer ikke dette da vi oppdager det med en gang så vi får skiftet raskt. Anonymkode: 87e47...9af Her skjer det ikke bare i barnehagen, og jeg løper på badet med han når jeg skjønner hva som har skjedd. Ts Anonymkode: 9771b...489
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #15 Skrevet 6. november 2018 Jobber i barnehage og opplever det nesten aldri. Kun om det er en luktfri bæsj som kommer i utetid en og det er mye klær på som kamuflerer lukten. Har ikke opplevd det dette barnehageåret. Har du prøvd ALLE bleiemerker, også de billige? Anonymkode: 9d338...19c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #16 Skrevet 6. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i barnehage og opplever det nesten aldri. Kun om det er en luktfri bæsj som kommer i utetid en og det er mye klær på som kamuflerer lukten. Har ikke opplevd det dette barnehageåret. Har du prøvd ALLE bleiemerker, også de billige? Anonymkode: 9d338...19c Ja, absolutt alle! Pampers, libro, Coop, kiwi, englamarken, rema 1000, buksebleier, vanlige bleier, i en vektstørrelse under, en over etc. Vet ikke hva mer heg skal gjøre! Går i en dårlig barnehage som ikke følger med og ikke reagerer. Får bare stadig skitne klær hjem i en pose, «uhel igjen🤷🏼♀️« har ikke inntrykk av at det er løs avføring som er problemet. Ts Anonymkode: 9771b...489
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #17 Skrevet 6. november 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her skjer det ikke bare i barnehagen, og jeg løper på badet med han når jeg skjønner hva som har skjedd. Ts Anonymkode: 9771b...489 Ok. Vi fikk også beskjed av barnehagen om å prøve forskjellige merker. Til slutt sa jeg at nok for være nok. Her er problemet at de ikke oppdager det tidlig nok. Mtp at det aldri skjer hjemme. Men i ditt tilfelle er det bare at han bæsjer mye. I følge de barnehageansatte er 1-2 år en alder hvor noen bæsjer mye og dette er et bekjent problem. Ville ikke bekymret meg. Anonymkode: 87e47...9af
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #18 Skrevet 6. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Vi fikk også beskjed av barnehagen om å prøve forskjellige merker. Til slutt sa jeg at nok for være nok. Her er problemet at de ikke oppdager det tidlig nok. Mtp at det aldri skjer hjemme. Men i ditt tilfelle er det bare at han bæsjer mye. I følge de barnehageansatte er 1-2 år en alder hvor noen bæsjer mye og dette er et bekjent problem. Ville ikke bekymret meg. Anonymkode: 87e47...9af Ja! Det er store mengder! Jeg skjønner ikke t det går an at en så liten kropp km produsere så mye. Kjøper vi bleier som passer kroppen, så renner det over, kjøper vi bleier som er store nok til å håndtere mengden, siver det ut ved lårene🤦🏼♀️ Han har vært sånn hele tiden da, er ikke noe han har begynt med nå. Føler han rett og slett ikke har en «bleiekropp» Ts Anonymkode: 9771b...489
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå