Ron Paul Skrevet 6. november 2018 #21 Skrevet 6. november 2018 At man påpeker hykleriet i at MDG gjentatte ganger har tatt til ordet for at man bør føde færre barn og ihvertfall ikke bør ta bilen til barnehagen, noe hun etter all sannsynlighet vil gå imot nå er helt greit. Men å ønske barnet dødt eller kalle henne autist er langt over grensen for saklig kritikk. 9
Mellomkjøttet Skrevet 6. november 2018 #22 Skrevet 6. november 2018 Som Nygård-Hansen skrev. Hun er kvinne, politiker med omstridt politikk og innvandrer fra langt-vekkistan. En molotovcocktail av en miks som får frem det aller mørkeste av det mørke i folk. Det mangler bare at hun i også hadde et handicap og var lesbisk så hun blitt lynsjet og dratt etter en bil gjennom Karl Johan for lenge siden. 4
Aragorn ll Elessar Skrevet 6. november 2018 Forfatter #23 Skrevet 6. november 2018 Akkurat nå, Mellomkjøttet skrev: Som Nygård-Hansen skrev. Hun er kvinne, politiker med omstridt politikk og innvandrer fra langt-vekkistan. En molotovcocktail av en miks som får frem det aller mørkeste av det mørke i folk. Det mangler bare at hun i også hadde et handicap og var lesbisk så hun blitt lynsjet og dratt etter en bil gjennom Karl Johan for lenge siden. Lan Marie Ngyuen Berg er ikke innvadrer hun er født i Norge. 7
boblevann Skrevet 6. november 2018 #24 Skrevet 6. november 2018 Altså jeg er veldig motstander av mye av politikken deres, og jeg misliker dama rett og slett. Er likevel helt forfjamset. Jeg blir helt sjokkert over hva folk får seg til å skrive, burde vært strenge straffer for slik hets. Men, jeg må innrømme at jeg håper hun får barnehageplass 30 min i stikk motsatt retning av jobb i forhold til bosted - så kan hun selv føle på hvor «enkelt» og bra det er med buss og trikk 6
Bag Skrevet 6. november 2018 #25 Skrevet 6. november 2018 1 hour ago, Ron Paul said: At man påpeker hykleriet i at MDG gjentatte ganger har tatt til ordet for at man bør føde færre barn og ihvertfall ikke bør ta bilen til barnehagen, noe hun etter all sannsynlighet vil gå imot nå er helt greit. Men å ønske barnet dødt eller kalle henne autist er langt over grensen for saklig kritikk. At man skal føde færre barn betyr vel ikke at man ikke skal føde noen barn? 6
Ron Paul Skrevet 6. november 2018 #26 Skrevet 6. november 2018 1 minutt siden, Bag skrev: At man skal føde færre barn betyr vel ikke at man ikke skal føde noen barn? Sant, men argumentet var at barn fører til større co2-utslipp. 1
studerende Skrevet 6. november 2018 #27 Skrevet 6. november 2018 5 timer siden, T-Rex skrev: Det er så du begynner å lure litt. På mangt og mye. Det er lett å tenke trollfabrikker. Neida, det er bare å henge litt i denne delen av forumet så ser du flere brukere her som bruker lignende retorikk. 2
Gjest Opie Skrevet 7. november 2018 #28 Skrevet 7. november 2018 Helt forkastelig når folk holder på slik. MEN, har noen ettergått journalistenes påstander om "massiv hets"? Ja, de har funnet stygge utsagn i kommentarfeltet, men hvor stor andel av de som kommenterer er det som hetser? Mediene vil ha klikk, og det er selvsagt veldig enkelt å finne kommentarer av denne arten, men er de representative? Jeg synes god journalistikk er å undersøke det store bildet, og se om dette virkelig er representativt. Jeg mistenker at de aller fleste som har kommentert saker med denne graviditeten, har kommet med gratulasjoner. På generelt grunnlag, har journalister og medier blitt for opptatte av klikk og sensasjonsstoff, slik at det har gått på bekostning av deres kritiske sans? Jeg bare spør.....
Gjest Blondie65 Skrevet 7. november 2018 #29 Skrevet 7. november 2018 Akkurat nå, Opie skrev: Helt forkastelig når folk holder på slik. MEN, har noen ettergått journalistenes påstander om "massiv hets"? Ja, de har funnet stygge utsagn i kommentarfeltet, men hvor stor andel av de som kommenterer er det som hetser? Mediene vil ha klikk, og det er selvsagt veldig enkelt å finne kommentarer av denne arten, men er de representative? Jeg synes god journalistikk er å undersøke det store bildet, og se om dette virkelig er representativt. Jeg mistenker at de aller fleste som har kommentert saker med denne graviditeten, har kommet med gratulasjoner. På generelt grunnlag, har journalister og medier blitt for opptatte av klikk og sensasjonsstoff, slik at det har gått på bekostning av deres kritiske sans? Jeg bare spør..... De måtte stenge kommentarfeltet. Jeg har også sett kommentarer som beveger seg svært nær grensen i andre aviser, så at hetsen er reell det tviler jeg ikke på. Det er jo ikke akkurat uvanlig at hun blir omtalt i svært lite flatterende vendinger så at noen har gått så grassalt over streken fremstår ikke som usannsynlig.
Stina234 Skrevet 7. november 2018 #30 Skrevet 7. november 2018 (endret) Jeg syntes det er trist at det finnes folk som sender hatmeldinger. Joda hun har fått mange mot seg i politikken men det har da overhodet ikke noe med at hun er gravid. Jeg ville ønske henne at vel og gratulere henne med familiforøkelsen som kommer. Denne tiden skal være en lykkelig tid for paret. Endret 7. november 2018 av Stina234 1
Example Skrevet 7. november 2018 #31 Skrevet 7. november 2018 Så blir det spennende om de nå på sikt vil endre litt mening om ting. Mdgs politikk i Oslo er ikke spesielt barnevennlig. 1
Grandidosa83 Skrevet 7. november 2018 #32 Skrevet 7. november 2018 Jeg må jo si at etter å ha observert Trædals «debatteknikk» i diverse situasjoner og Lan som frontfigur for en «gi faen i alle andres livssituasjon»-politikk, så kommer ikke dette som lyn fra klar himmel. Trædal spesielt er jo så ufyselig mot folk med andre politiske ståsted at han høster i grunn bare som han sår. Det sagt viser kommentarene en mangel på folkeskikk som dessverre er på fremmarsj. Personangrep hører ingensteds hjemme. Men det er jo litt fascinerende at avisene ikke forutså dette. Hadde jeg vært i redaksjonen(e) kunne jeg ha sagt med en eneste gang at kommentarfeltet kunne stenges med en gang. For mange blir det jo som å lage en gladsak ala «Donald og Melania» venter barn og forvente et rosenrødt kommentarfelt.. 3
Madame Butterfly Skrevet 7. november 2018 #33 Skrevet 7. november 2018 Det verste personangrep i norsk politikk er mistillit forslaget mot Listhaug. Når stortingsrepresentanter oppfører seg slik, vil det plante seg nedover i systemet. Jeg ønsker de vordende foreldre til lykke med barnet. 1
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. november 2018 Forfatter #34 Skrevet 7. november 2018 39 minutter siden, Madame Butterfly skrev: Det verste personangrep i norsk politikk er mistillit forslaget mot Listhaug. Når stortingsrepresentanter oppfører seg slik, vil det plante seg nedover i systemet. Jeg ønsker de vordende foreldre til lykke med barnet. Dette må være noe av det mest idiotiske som er skrevet på KG. Mistiillit forslag er ikke personangrep. Uansett så hander ikke denne tråden om Listhaug. Lag en ny tråd om du vil diskutere Listhaug. 7
Honey Dew Skrevet 7. november 2018 #35 Skrevet 7. november 2018 19 timer siden, parmanoia skrev: Jeg er ikke i nærheten av å stemme MDG, men den hetsen og det hatet det paret på stå i er helt horribelt kvalmende. Man kan lurer på hvordan de holder det ut. Vi får trøste oss med at det ikke er de skarpeste knivene i skuffen, som kommer med hetsing. En ting er å være uenig med politikken, men å gå så langt som disse trollene har gjort, er bare helt forferdelig 1
T-Rex Skrevet 7. november 2018 #36 Skrevet 7. november 2018 18 hours ago, studerende said: Neida, det er bare å henge litt i denne delen av forumet så ser du flere brukere her som bruker lignende retorikk. Du tror ikke det er russertroll her på forumet? Jeg er enig i at den typen trolling nok er vanligere på vgd, men du finner utvilsomt noe her også.
FrodeF Skrevet 7. november 2018 #37 Skrevet 7. november 2018 https://m.imdb.com/title/tt0387808/ Vi er på god vei hit 1
OlsenHansen Skrevet 7. november 2018 #38 Skrevet 7. november 2018 4 timer siden, Honey Dew skrev: Vi får trøste oss med at det ikke er de skarpeste knivene i skuffen, som kommer med hetsing. En ting er å være uenig med politikken, men å gå så langt som disse trollene har gjort, er bare helt forferdelig Helt forferdelig faktisk! Du vet det går an å logge av internett? Dette har null effekt på dette paret. Kjendiser har blitt mobbet og hetset siden tidenes morgen, det er en del av det å være kjent. Og spesielt politikere som har ansvar for folk flest kan ikke påberope seg noen immunitet når de tar avgjørelser som går utover andre mennesker. Lan er ansvarlig for en ekstremt usosial politikk som har gått ut over lommeboka og bevegelsesfriheten til de som har aller minst i samfunnet vårt. Samtidig er de støtt og stadig i media og regelrett godter seg over det de har "gjennomført". Da er det så absolutt ikke rart at folk blir forbanna og legger dem for hat, og som politikere så må de rett og slett tåle det. Vi har demokrati og ytringsfrihet her i landet. De personene i denne tråden som mener at hets mot dårlige politikere er viktigere enn demokrati burde alle gå og skamme seg.
Honey Dew Skrevet 7. november 2018 #39 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, OlsenHansen skrev: Helt forferdelig faktisk! Du vet det går an å logge av internett? Dette har null effekt på dette paret. Kjendiser har blitt mobbet og hetset siden tidenes morgen, det er en del av det å være kjent. Og spesielt politikere som har ansvar for folk flest kan ikke påberope seg noen immunitet når de tar avgjørelser som går utover andre mennesker. Lan er ansvarlig for en ekstremt usosial politikk som har gått ut over lommeboka og bevegelsesfriheten til de som har aller minst i samfunnet vårt. Samtidig er de støtt og stadig i media og regelrett godter seg over det de har "gjennomført". Da er det så absolutt ikke rart at folk blir forbanna og legger dem for hat, og som politikere så må de rett og slett tåle det. Vi har demokrati og ytringsfrihet her i landet. De personene i denne tråden som mener at hets mot dårlige politikere er viktigere enn demokrati burde alle gå og skamme seg. Det går an å diskutere sak, uten å ty til ufinheter for å få frem poenget sitt. Hva i alle dager har dette med om jeg er på internett eller ikke å gjøre 3
OlsenHansen Skrevet 7. november 2018 #40 Skrevet 7. november 2018 Det er nå unfint å sette på plass mennesker som setter bagateller over demokrati og ytringsfrihet? "Forferdelighetsgraden" justeres gjerne litt når man hopper fra det virkelige liv til internett. Og i motsetning til det virkelige liv så er det rimelig enkelt å logge av. Hvis du forferdes av disse kommentarene så lurer jeg på hvordan du reagerer når virkelig ondskap utøves.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå