Gå til innhold

Lan Marie Ngyuen Berg og Eivind Trædal får massiv hets etter babynyhet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

«Herregud, formerer hun seg og? Stakkars Norge.» Slik lyder en av mange reaksjoner på nyheten om at MDG-paret venter barn.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P3JMRe/lan-marie-ngyuen-berg-og-eivind-traedal-faar-massiv-hets-etter-babynyhet?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Om noen lurer på hvorfor man ikke får barn til å slutte å mobbe og hetse andre barn. Vel de lærer av voksne idioter på internet. 

Nei jeg er ikke enig med Milijøparties politikk.

Endret av Eugene Onegin
  • Liker 30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke i nærheten av å stemme MDG, men den hetsen og det hatet det paret på stå i er helt horribelt kvalmende. Man kan lurer på hvordan de holder det ut. 

• Liker 31
Skrevet (endret)

Spesielt. Det må jeg si. Selv om jeg ikke akkurat støtter MDG i ett og alt.

Det er så du begynner å lure litt. På mangt og mye. Det er lett å tenke trollfabrikker.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg kjente jeg ble fysisk kvalm da jeg leste hva enkelte har fått seg til å si.

En ting er å være veldig uenig i politikken, men å gå direkte på personen og det ufødte barnet som mange har gjort her er ren mobbing. Og det sier langt mer om den som skriver den slags enn det sier om personen de angriper.

For ordens skyld: Jeg er ikke MDG tilhenger på noe som helst vis, og jeg anser mye av politikken deres som fullstendig vås og urealistiske drømmerier. Spesielt reagerer jeg på noe av hykleriet deres.

Men det er et stykke vei fra å diskutere politikken og deres politiske uttalelser og virkemidler og å angripe personen. Virkelig lavmål.

Skrevet

Hvem er disse sjuke menneskene? Frata dem datamaskinene deres.

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor alt dette hatet mot dette paret?

• Liker 1
Skrevet

Komplett lavmål. Trodde ingenting sjokkerte meg lenger, men det å ønske død over det ufødte barnet til en miljøpolitiker er forbi min fatteevne.

Når det går så langt at Dagbladet må FJERNE saken fra facebook pga hets, og VG kan ikke ha på kommentarfeltet nettsiden sin pga stygge kommentarer...fatter ikke. Jeg håper de verste kommentarene blir anmeldt og fulgt opp helt frem til dom. 

• Liker 20
Skrevet

En ting er å være uenig i politikken, og til og med mislike personene, men personangrep hører ikke noe sted hjemme, og det der var ekstra ufyselig. 

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, FrankDrebin said:

En ting er å være uenig i politikken, og til og med mislike personene, men personangrep hører ikke noe sted hjemme, og det der var ekstra ufyselig. 

Absolutt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i Oslo, jobber i Oslo og hører MYE drit om Lan på jobb nærmest daglig. Mye er forkledd som humor, og de bruker henne nærmest som skjellsord. Jeg har gjentatte ganger diskutert mot, nå senest sa jeg rett ut at jeg syns det er lavmål, kvalmende og vitner om lite intelligens å omtale andre mennesker på den måten. Da ble det slutt. Det er alle slags mennesker. Fellesnevneren er vel at de føler seg bedre ved å pisse litt på andre, sånn litt som folk flest egentlig. For alle er jo enige om at de er bedre enn andre? 

Jeg er ikke MDG’er, men ønsker de vordende foreldre alt godt! Lan er jaggu sterk som står i alt dette! 

• Liker 16
Skrevet (endret)

Tja, deres politikk har jo skapt mye irritasjon, frustrasjon, ulemper, store økonomiske tap, mm, så jeg skjønner at mange er veldig lite glad i paret. Med slike sterke følelser er det nok vanskelig for de det gjelder å oppriktig glede seg at de gifter seg, får barn, osv.

Men det jeg ikke forstår av alle siterte kommentarer er når noen kaller henne for en autist. Har hun autisme? Hvorfor er autist et skjellsord her?

Endret av Drizzt
  • Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, Drizzt skrev:

Tja, deres politikk har jo skapt mye irritasjon, frustrasjon, ulemper, store økonomiske tap, mm, så jeg skjønner at mange er veldig lite glad i paret. Med slike sterke følelser er det nok vanskelig for de det gjelder å oppriktig glede seg at de gifter seg, får barn, osv.

Men det jeg ikke forstår av alle siterte kommentarer er når noen kaller henne for en autist. Har hun autisme? Hvorfor er autist et skjellsord her?

Det er langt mellom å oppriktig glede seg og å komme med sånne kommentarer. Laaaaaaangt.

• Liker 18
Skrevet

Er så utrolig mange idioter der ute, at ingenting overrasker meg lenger. 

• Liker 6
Skrevet

Skal innrømme at min første tanker da jeg leste at hun var gravid var, jeg håper inderlig at hun får barnehage laaaangt fra bosted eller arbeidssted og trenger bil for å få hverdagen til å gå opp. De to har gjort folks liv mer vanskelig enn nødvendig, og vist liten forståelse for det, bare å håpe at de nå får kjenne det på kroppen. 

• Liker 12
Skrevet
53 minutter siden, Parasoll skrev:
Hvorfor alt dette hatet mot dette paret?

Det er i og for seg enkelt å forklare: de har vært tungt ute og knyttet sine politiske posisjoner til sitt privatliv. Så i steden for å fremstå som politiske representanter, fremstår de som politiske personer. Og da blir også de politiske angrepene fort personlige. 

Dette er ingen unnskyldning, denne typen hets er bare enda ett tegn på at velgerene blir mer og mer politisk inkompetente. 

Problemet er heller ikke noe nytt, men det er en politisk tabbe som ikke mange gjør lenger, for selv om det har noen positive sider for å skape engasjement, så er ulempene mye større. Og dette har de i stor grad levd i  de siste par årene, og det ser ikke ut som de har noen ønske om å dempe problemet.

Så kansje er det enklere for dem å takle usaklig og hjernedød personlig hets enn målrettet politisk kritikk.

• Liker 4
Skrevet
Just now, Marissa said:

Skal innrømme at min første tanker da jeg leste at hun var gravid var, jeg håper inderlig at hun får barnehage laaaangt fra bosted eller arbeidssted og trenger bil for å få hverdagen til å gå opp. De to har gjort folks liv mer vanskelig enn nødvendig, og vist liten forståelse for det, bare å håpe at de nå får kjenne det på kroppen. 

Kan skjønne den litt, altså.

Men nå er hun et menneske som skal få en baby, og vi må vel ønske henne det beste, som vi gjør med andre i den situasjonen.

• Liker 1
Skrevet

Blant flere tusen kommentarer så vil det selvfølgelig være noen idioter. Det er ingen stor nyhet.

Alle kjente politikere opplever hets, og det er ikke mulig å unngå. Om de sier noe ulovlig, så er det bare å kontakte politiet. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Lava Anne skrev:

Det er langt mellom å oppriktig glede seg og å komme med sånne kommentarer. Laaaaaaangt.

Ja, det er langt. For min del bryr jeg meg ikke. Jeg er sterkt uenig i deres politikk og føler med alle de har ødelagt og ødelegger for, men kunne ikke tenkt meg å skrive noe sånt til dem. Men som andre har skrevet - håper jeg de får barnehageplass på den andre siden av byen for å se hvordan de får hverdagskabalen til å gå opp med sykkel, til fots og i tide på jobb.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Drizzt skrev:

Ja, det er langt. For min del bryr jeg meg ikke. Jeg er sterkt uenig i deres politikk og føler med alle de har ødelagt og ødelegger for, men kunne ikke tenkt meg å skrive noe sånt til dem. Men som andre har skrevet - håper jeg de får barnehageplass på den andre siden av byen for å se hvordan de får hverdagskabalen til å gå opp med sykkel, til fots og i tide på jobb.

Jeg er også sterkt uenig med politikken til milijøpartiet. og mange andre partier. Men jeg går uansett ikke til personangrep på politikere. Slik en del gjør.

• Liker 3
Skrevet

Slike personer skulle blitt nektet å bruke internett ved dom, for eksempel 3 mnd ved første overtramp, deretter 12 mnd. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...