Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner en som betaler ca 4% rente på sitt boliglån. Han sier han har en bra deal fordi han kan trekke fra noe på skatten eller noe sånt sånn at han allikevel alt i alt betaler lite i renter? Skjønner ikke hva han mener? Trodde lavest mulig rente alltid lønte seg? 

Anonymkode: f7937...e68

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror han vet veldig lite om renter og rentefradrag (noe alle får). Han har ikke en egen eksklusiv avtale med skatteetaten. 

• Liker 1
Skrevet

La nå idioten sitte med den høye renta si

Anonymkode: 6e046...862

• Liker 2
Skrevet

Lavest mulig rente lønner seg alltid! Du får 23 % fradrag i skatt av rentene du betaler, men det vil alltid være bedre å betale et lavere beløp i første omgang. 

Anonymkode: fc81d...bb6

• Liker 2
Skrevet

Ja da jeg spurte han (er faren min så føler han burde ha mer peiling enn meg) om hvor mye han betalte i renter sa han at det er vanskelig å svare på fordi han hadde en personlig avtale med banken eller noe.. er en liten bygdebank.. han fortalte at han og en han kjenner i banken hadde regnet seg fram til at om han betalte ca 4% i renter ville det lønne seg? Jeg får det jo ikke til å stemme.. 

jeg skal snart ta opp mitt første boliglån og han sa at det ikke var best med lavest mulig rente? Han forvirrer meg 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lavest mulig rente lønner seg alltid! Du får 23 % fradrag i skatt av rentene du betaler, men det vil alltid være bedre å betale et lavere beløp i første omgang. 

Anonymkode: fc81d...bb6

Er sikkert dette han snakker om da? Han mener kanskje at disse 23% i fradrag dekker opp for den høye boliglånsrenta?

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sikkert dette han snakker om da? Han mener kanskje at disse 23% i fradrag dekker opp for den høye boliglånsrenta?

Han må jo uansett betale 77 %selv. 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg skjønner ikke. Han har vel rundt 1 million i lån om det er relevant 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner ikke. Han har vel rundt 1 million i lån om det er relevant 

DU bør vertfall sørge for å få lavest mulig rente :) Han har misforstått.

Anonymkode: 17b11...30f

• Liker 3
Skrevet

Mulig han har så liten inntekt at et høyt rentefradrag gjør at han har mindre skattbar inntekt. Skal riktignok være veldig lav inntekt for at 4% rente på et lån på 1 mill skal utgjøre så mye da. 

Anonymkode: 6a0db...230

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig han har så liten inntekt at et høyt rentefradrag gjør at han har mindre skattbar inntekt. Skal riktignok være veldig lav inntekt for at 4% rente på et lån på 1 mill skal utgjøre så mye da. 

Men det er uansett ingen god grunn til å betale 4% rente. 

Skrevet
14 minutter siden, BMF skrev:

Men det er uansett ingen god grunn til å betale 4% rente. 

Nei, det er det ikke, men det finnes fortsatt folk som tror det 🙂 lønner seg jo aldri med lån.

• Liker 2
Skrevet

4%! Herregud. Fikk 2.63% og fornøyd med det. 

Anonymkode: c73c6...d0e

Skrevet

Han er 100% ufør, men han hadde en godt betalt jobb før han ble ufør så tror han har Max ufør, så da har han vel ikke så lav inntekt? Jeg prøvde å si det til han, men han sa han hadde «special deal» så ja, ja 😅 jeg fortalte han at jeg ville få rente på 2.29% og han sa det var urelevant og ikke bra 

Skrevet

Be han legge fram et regnestykke som viser den «fete» dealen hans. 😂😂👍🏻

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...