Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen relativt teite spørsmål 😂 Jeg skal på behandling om litt under 1 mnd. Vi skal prøve inseminasjon først. Jeg har tusen tanker i hodet og er redd for å bli stressa eller at behandlingen føles alt for klinisk. Vi skal på privatklinikk.

Jeg har aldri gått på p-piller, har alltid hatt (og har) stabil syklus med normal sykluslengde og eggløsning. Har vært på vannscan og ultralyd. Alt ser greit ut, og alle prøvene som vi har tatt på forhånd har vært bra.

Jeg er så redd for å ikke bli gravid! Jeg merker at jeg har så store forhåpninger, men som jeg prøver å dempe hele tiden. Jeg tenker på alt som ligger til rette for å lykkes, men at det likevel er stor sjanse for å ikke lykkes. Så er jeg redd for å ødelegge for meg selv ved å bli for stressa. 

Jeg vet jeg er teit og tankespinnet mitt begynner å bli litt vel i overkant mye for meg. Jeg vil gjerne snakke med noen med egne erfaringer. Flere som har vært på behandling og kan si noe om følelsene i forveien? Hvordan taklet du det, og hvorfor håndterte du ev. at det ikke gikk på første forsøk?

For åtte år siden begynte jeg å ha lyst på barn, men eksen min var ikke klar. Det ble etterhvert slutt mellom oss, og kjæresten min og jeg har vært sammen en god stund før vi nå har bestemt oss for å prøve. Barneønsket har ligget latent i meg, og jeg merker at jeg er fylt med så mange følelser at jeg nesten blir sprø 😂

Anonymkode: 37963...06a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! 

Det er veldig vanlig i denne prosessen, har vært der selv og det er til å bli gal av. Vi trengte noen forsøk (icsi) var åpne med folk rundt oss om prosessen etterhvert og det var bra for oss. 

Det er jo helt naturlig å tenke på om man lykkes eller ikke. Det er jo en del på spill av tid, fokus og penger og man har så lite kontroll på utfallet 😬 det er ikke så mye du kan gjøre så overlat det til klinkken! Noen klinikker har vel også veileder/coach/psykolog som man kan vurdere snakke med hvis det blir for ille 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...