Gå til innhold

finne seg ikke-norsk kjæreste, ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det egentlig så ille dersom han faktsik jobber? føler liksom at siden vi i Norge har bygget opp et så bra samfunn, så bør det være forbeholdt oss. men det har blitt noe egoistisk og grådig med nordmenn også. Vi skal ikke godta at innvandrere kommer og er gratispassasjerer i landet vårt, det irriterer meg grønn så jeg skjønner at folk reagerer slik sett. men på en annen side virker det som at vi bare skal ha alt for oss selv . at man automatisk er et bedre menneske fordi man er norsk. 
Så hva om jeg finner noen fra et annet land? er det fremdeles en innvadrer på lik linje med flyktingene? 

Anonymkode: 17256...8f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvilket land han er fra. Jeg har en ikke-norsk kjæreste selv, men han er europeisk. Kunne aldri hatt en kjæreste fra utenfor Europa, USA, Australia eller et annet land som er likt oss.

Anonymkode: a350a...8c4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

innvandrere kommer og er gratispassasjerer

Langt de fleste utlendinger i landet er jo i arbeid, bidrar til verdiskaping og bygger landet. 

Media, visse politikere og nettroll elsker å fokusere på de som ikke er i jobb. 

Uansett er det helt andre kvaliteter enn nasjonalitet som betyr noe når man skal finne seg en partner. Å leve med en fra en annen kultur gir en mulighet til å utvide sin horisont, lære og oppleve nye ting. 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på hvilket land han er fra. Jeg har en ikke-norsk kjæreste selv, men han er europeisk. Kunne aldri hatt en kjæreste fra utenfor Europa, USA, Australia eller et annet land som er likt oss.

Anonymkode: a350a...8c4

Hva med Kina, Japan, Sør-Afrika (Cape Town) , Tyrkia , Pakistan, India ? 

Pakistan er veldig ymse vet jeg, for jeg vet om nordmenn som har flyttet dit med barn og mann, uten at de i det hele tatt ble frarådet! ? 
Sør Afrika..er ikke det ganske likt oss?
Japan og Kina ? Kineserne er likevel litt vel forsjellige fra oss kanskje.
Tyrkia er utrolig nydelig, og jeg har vanskelig for å tro at bare fordi de er tyrkere så er de drittmennesker..alle millionene som bor der liksom.
India, de er hinduer. Har et par kanadiske venninner som jobber der. og det vrker da ikke så ille ?! 
Sør Amerika ? 

Anonymkode: 17256...8f3

Skrevet

Så lenge fyren jobber (gitt at han ikke er for syk) og bidrar til samfunnet som de fleste andre så har det vel hjemlandet hans lite å bety. 

Anonymkode: b4ced...d9c

• 4 uker senere...
Skrevet

Ikke-norsk kan bety så mye. Utfra hva du skriver tenker jeg kanskje du mener noen fra et annet folkeslag og kultur. Og det kan sikkert funke det, men man kan også oppleve at de kulturelle forskjellene blir for store og at det ikke blir bare bare å avslutte forholdet når man oppdager det. Basert på egen erfaring.

Skrevet

Jeg er ikke etnisk-norsk. Ingeniør på masternivå... tjener som f.... mer er europeisk da.

Noe for deg? :)

Anonymkode: c1144...58d

Skrevet

Hva gjør det om man finner seg en sveitisk partner ?

Anonymkode: 39609...8ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...