AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Lager dere akkurat nok eller lager dere alltid litt ekstra middag? Kjenner folk som porsjonerer opp akkurat nok. Interessant å vite hva andre gjør. Anonymkode: 47d05...10c
moroklompen Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Jeg lager alltid ekstra slik at vi enten har til restemiddag eller lunsj dagen etter.
Gjest Lexie Grey Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Kommer litt an på hva det er. F.eks pasta med kjøttdeig, supper, gryter og middager med ris til er praktisk og lettvint å lage mer av så vi har til en middag til. Så jo, pleier stort sett å lage litt ekstra.
Metzili Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Jeg lager ofte større porsjoner, slik at vi enten kan ha til lunsj dagen etter, eller til å fryse for å ha en rask middag til travle dager.
Inwe Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Lager stort sett ekstra, da har vi middag i flere dager. Har dessuten en samboer som spiser mye og gjerne tar det til lunsj og kvelds i tillegg. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Jeg er singel, lager som regel middag for to dager om gangen. Anonymkode: c5c4c...b55
Ullvott Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 (endret) Lager som regel akkurat nok. Unntaket er når vi har fårikål. Da lager vi alltid nok til to middager. For alt annet hender det at det blir igjen littegrann til overs, men ikke mer enn at det blir til kveldsmat eller lunsj for en av oss. Endret 6. november 2018 av Ullvott
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 alltid litt ekstra! Anonymkode: 64fe0...0cf 2
T-Rex Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 Når jeg lager mat til flere enn meg selv, prøver jeg å beregne rikelig. Da blir det av og til akkurat nok, og av og til litt for mye. Matlysten til folk varierer, og det spiller også en rolle hva maten er. En god lasagne kan det nesten ikke bli for mye av. Siden jeg er en enpersonshusholdning, er ikke dette hver dag, da.
Jerry Lee Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Lager alltid for mye. Resten blir enten kveldsmat, nattmat eller middag dagen etter. Avhenger av hva det er. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 Jeg prøver stort sett å lage akkurat nok. Ingen av oss er spesielt glade i restemat. Unntaket er hvis jeg lager ulike gryteretter, lapskaus o.l. Generelt synes jeg varm mat er best når den er nylaget, rester frister sjelden.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 Både og, spørs hva vi orker å spise den dagen. I blant har mannen rester til lunsj på jobben dagen etter 😊 Anonymkode: c2b1f...91f
Crêpes Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Lager litt ekstra, så samboeren kan ha med seg til lunsj dagen etter Lager jeg gryter lager jeg så mye at jeg kan fryse ned.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 6. november 2018 #14 Skrevet 6. november 2018 Lager som regel for mye, da blir restene til kveldsmat, eller middag dagen etterpå.
Snabeltann Skrevet 6. november 2018 #15 Skrevet 6. november 2018 Vi er fem, så lager akkurat nok eller litt ekstra, om plutselig ungene har med seg en kompis. Men har ikke ork til å lage så mye at det holder til en middag til for alle får vi rester, forsvinner det ofte før kvelds. Har tenåringssønner... 😂
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #16 Skrevet 6. november 2018 Lager akkurat nok, eller alt for mye som jeg fryser ned i porsjoner til dager jeg ikke gidder lage mat. Anonymkode: 0a990...921
Veslefrikk Skrevet 6. november 2018 #17 Skrevet 6. november 2018 Vi er mange og har alltid åpent hus og kan ikke huske sist det var bare oss her i huset som var her på middag, så vi lager alltid alt for mye og blir det noe til overs så går det i matboksene dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #18 Skrevet 6. november 2018 Lager som regel ca en porsjon ekstra, som mannen har til lunsj dagen etter. Anonymkode: 337a5...df4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #19 Skrevet 6. november 2018 Er alene, så lager stort sett akkurat nok, med mindre jeg lager en pizza eller lasagne f.eks.. Når jeg får besøk lager jeg alltid masse, er så redd for at det skal bli for lite. Anonymkode: f89d5...513
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #20 Skrevet 6. november 2018 Lager alltid akkurat nok med mindre vi planlegger å ha rester/ønsker det - da lager jeg dobbelt opp. Anonymkode: 77b53...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå