Gå til innhold

Kjernetid i barnehage, hvem overreagerer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har nettopp begynt i ordentlig barnehage ( gikk i familiebarnehage før). Her opererer de med kjernetid. Alle må hentes og leveres før 09:30og etter 15. Greit nok, vi har signert på dette. Så fikk sønnen min en legetime som gjorde at vi ikke kunne levere før kl 10:30. Vi sa i fra om at vi ikke kunne levere før kl 10, dagen i forveien, men så ble det litt forsinkelser og vi var ikke i barnehagen før 10:30. Vi blir møtt av en dritsur dame som kjefter oss huden full for å ikke «respektere» kjærnetiden. Hun sa hun kunne ta han i mot, men at hun forventet at vi skjerpet oss. 

Jeg ble så sur at heg sa nei takk og tok med meg gutten hjem. Nå sitter jeg med en skikkelig dårlig følelse og føler at forholdet til barnehagen er litt ødelagt. 

Anonymkode: 21de8...0a1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere begge to overreagerer.

• Liker 27
Gjest SayWhat
Skrevet

Det er hun som er urimelig. Drit i henne. Det er sikkert andre bra folk som jobber der. Ta det opp med styrer.

Skrevet

Det hadde jeg ikke akseptert. Du skal ikke føle deg dum, det er den ansatte som har drite på leggen her. 

• Liker 23
Skrevet

Her hadde den ansatte fått høre det først og fremst fra meg, og deretter ville jeg kalt inn til møte med styrer...

Hva er problemet hennes?

Anonymkode: 7ea26...403

• Liker 15
Skrevet

Hvis de ikke kan gjennomføre dagens program, f.eks gå på tur, fordi de må vente på ditt barn, så forstår jeg faktisk at de er irritert. Når du da sier 10 og kommer 10:30 så er jo det en ytterligere forsinkelse. Det er en grunn til at reglene er der. 

Anonymkode: 8f49a...f66

• Liker 18
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de ikke kan gjennomføre dagens program, f.eks gå på tur, fordi de må vente på ditt barn, så forstår jeg faktisk at de er irritert. Når du da sier 10 og kommer 10:30 så er jo det en ytterligere forsinkelse. Det er en grunn til at reglene er der. 

Barnet må jo få gå til legen?

Anonymkode: 4d827...c31

• Liker 39
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle vet jo at det kan bli forsinkelser hos legen.

Nei ts, dette hadde jeg tatt opp med styrer i bhg.

Anonymkode: 10fa6...f95

• Liker 22
Skrevet

Vi har også kjernetid men om barna skal til lege, helsesøster eller lignende er det ingen problem å levere eller hente tidligere/senere. Om de er på tur leverer vi der de er på tur. 

Anonymkode: 527bf...e2b

• Liker 22
Skrevet

Kjernetid er gammeldagse greier. Mange år siden jeg hørte at bhg hadde dette. 

Hos oss kan foreldrene levere når de vil og hente når det passer dem best. 

Men hvis er barn strever sosialt, så anbefaler vi at det leveres tidligere evt, for å komme inn i leken. 

Anonymkode: 3db22...214

• Liker 5
Skrevet

Men når du sa ifra om den sene leveringen, gav du forklaring på hvorfor? 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er heller ikke noe problem å levere der hvor de andre er som regel heller. Herregud assa

Anonymkode: becfe...c25

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har også kjernetid men om barna skal til lege, helsesøster eller lignende er det ingen problem å levere eller hente tidligere/senere. Om de er på tur leverer vi der de er på tur. 

Sånn har vi hatt det i barnehagen her også.

Anonymkode: becfe...c25

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjorde vi også. Ikke noe problem. Leverte da selvsagt et barn som var kledd etter forholdene og fått mat og drikke etter rutinene. 

• Liker 3
Skrevet

Vi har en definert kjernetid 9.30-14. Man blir bedt om å si fra om man må levere senere.

Jeg var en del hjemme da barnet startet, og leverte og hentet av og til utenom. Har aldri fått kommentarer på det. Selvsagt måtte jeg da ta høyde for slikt som at de kan være på tur, det har da også skjedd at gruppen var ute og vi ble værende der og lekte til de kom tilbake til lunsj.  De ønsker at man unngår henting og levering under måltidene, eller passer på å forstyrre minst mulig om man må ta det akkurat da.

• Liker 2
Skrevet

Vi har kassert begrepet kjernetid. Skal vi på tur så går vi på oppgitt tidspunkt og kan nåes på mobil om noen er forsinka. Hadde noen medarbeidere som var litt for opptatt av kjernetid og lite fleksible på henting. Da hadde vi litt møter rundt det at barnehage er et frivillig tilbud som foreldre velger. Vi skal ha litt kjøreregler men ikke være fullstendig firkantet. På grunn av de samme medarbeidere så måtte vi også bruke mye tid rundt det at om et barn ikke virker å trives i barnehagen skal vi først se på oss selv før vi begynner å finne feil på foreldre etc.

Anonymkode: 300fb...3a7

• Liker 11
Gjest Nina1975
Skrevet

Du ga jo beskjed. Da måtte de jo sagt ifra at det ikke gikk. Kan ikke komme etterpå å kjefte for det. Mulig hun som tok imot deg ikke var klar over at du hadde sagt fra?

Gjest BearMama
Skrevet

Den damen hadde nok ikke vært i høy i hatten når jeg var ferdig med henne.....

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet må jo få gå til legen?

Anonymkode: 4d827...c31

Ja, men da kan ikke mor forvente at det passer å levere etterpå heller. Skal en hel barnehage vente på å gå på tur fordi Emrik Maximilliam skal til lege?

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det var spesiell reaksjon hos dere begge, men aller mest hos den ansette. Alle vet at det kan være forsinkelse hos legen, det var jo ikke din feil. 

Men jeg ville tatt opp med bhg både måten du ble møtt på og at det er så lang kjernetid. Syns det er spesielt at man må avtale spesielt hvis man vil hente før kl 15. Jeg er vant til at man vanligvis sier fra hvis det er veldig rare tidspunkt man henter, men jeg henter f.eks. 13.30 en dag i uka, og ingen som sier noe på det. Bhg er jo et frivillig tilbud. Det er bare greit å vite at barna er tilbake fra tur, og at man sørger for å tenke på hvordan barnet kommer seg inn i lek. Dvs at hvis barnet strever med det, kan man heller tenke på å ikke levere så sent. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...