Gå til innhold

Rfsu graviditetstest - erfaring

Sjallabajss

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg har testet en del med "rfsu test tidlig" og "rfsu test ofte". "Tidlig testene" brukt i dagene før mens, og "test ofte" brukt nå som jeg venter mens. 

Med begge typene opplever jeg å få både positive og negative resultater. Ofte tar det 5-10 min før en svak, men alikevel en strek med farge kommer frem. Noen ganger forsvinner den etter 30 min andre ganger blir den værende. Andre ganger får jeg helt negative resultater. 

Jeg begynner å lure på kvaliteten på disse testene og om det rett og slett er skyggestreker? Jeg leser om fler som har lignende erfaring spes med rfsu. 

Erfaringer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at positive rfsu tester ikke forsvinner (streken blir værende) men de er mye svakere enn andre graviditetstester, og jeg har fått positive og negative om hverandre på samme dag ja.  Men vanskelig å si noe om det med mindre du har bilder av testene?

Anonymkode: dcd5d...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også en graviditetstest av rfsu i morges, og den viste en veldigveldig svak strek. Så jeg er veldig usikker og forvirret om den reknes som positiv eller ikke. 

Til info: jeg sluttet på p-piller for ca 2mnd siden, fikk menstruasjon/blødning som pilleslutt(?) 2-3 dager etterpå. Så mener jeg at jeg hadde eggløsning ca 2 uker etter første ‘mensdag’, og hadde ubeskyttet samleie 2-3 dager før el. Har ikke fått menstruasjon etter dette, så er nå ca 26 dager forsinket med mens. Har også hatt ubeskyttet samleie et par ganger etter dette også. 

Har hatt flere symptomer som tyder på graviditet, som; kvalme, ekstra trett, smålig hodepine hver dag, leamus/iling i venstre side eggstokk, og bare føler det er noe annerledes i livmorområdet. Men så er jeg redd jeg bare har ‘falske’ symptomer siden jeg ‘tror’ jeg er gravid. 

Anonymkode: 6f203...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilde av rfsu testen jeg tok i morges. Hvordan ville dere tolket denne? 

Vurderer å ta en ny om noen dager, og denne gang CB eller et annet merke.

1338D07E-9343-41F0-92F6-45A349A35BF1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jg har brukt rfsu testene en del og har alltid vært gravid når jeg har fått en strek. Jeg tror du er gravid😀 Den øverste testen er tatt 8 dpo sist uke og nederste i dag dagen etter ikm...

CEC1BE7A-9754-4E3E-97D2-7644A9755A64.jpeg

434EE120-6150-4C9F-844B-58FC5B751B4E.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så du tror ikke det er "falsk positiv"/skyggestrek? Har hørt at etter man slutter på p-piller, så kommer sånn pilleslutt-mensen, og det reknes ikke som menstruasjon, og at man dermed ikke får eggløsning etterpå(?). Men jeg fikk jo skikkelig eggløsning (med slim😅) 2 uker etter første "mensdag" (?!). Har tatt flere ebay tester tidligere, som ikke har vist strek (selvom jeg egentlig ikke var klar over at streken kunne være så svak, så jeg sjekket nok ikke godt nok etter da jeg forventet tydelig strek med en gang). Oi, det er sykt dersom jeg har blitt gravid rett etter p-pille slutt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser streken jeg også. Samme som min har vært. Var å tok blodprøve i dag og skal få svar i morra ift hcg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kanskje jeg også må ta turen innom legen i morgen og ta blodprøve. Blir helt frustrert av disse svake strekene og all tolkningen. Vil være 100% sikker på resultatet. Takk for svar 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mensen kommer etter eggløsning, ikke omvendt. 

Anonymkode: b7613...d69

Okei, beklager. Da har jeg missforstått. Jeg har ikke så "peiling" på dette her med syklus osv. Har både googlet og snakket med jordmor som sier at eggløsning skjer midt i syklusen, som vil si ca 14 dager etter første blødningsdag av menstruasjon. 
Da kan jeg iallefall ikke være gravid, for jeg har jo ikke hatt eggløsning under bruk av prevensjon, samt så har jeg bare hatt blødning rett etter pilleslutt. Har ikke hatt blødning på ca. 7 uker. Men det kan også være at syklusen min trenger opptil flere uker/måneder før den er tilbake i rute/stabil, og da er jeg nok heller ikke gravid nå. Tiden vil vise 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ser inne på underforumet prøvere og ufrivillig barnløse ligger der en tråd for tolking av rfsu tester. 

Anonymkode: f413b...4c8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sjallabajss skrev:

Ser streken jeg også. Samme som min har vært. Var å tok blodprøve i dag og skal få svar i morra ift hcg. 

Har du fått svar fra blodprøven i dag? Håper det gikk som du ønsket🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått svar fra blodprøven i dag? Håper det gikk som du ønsket🤞

Ja. Ikke gravid! Jeg var fornøyd med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 år senere...

Hei! Noen som har hatt samme erfaring med rfsu tidlig test? Fikk positiv(?) test for et par dager siden, ikke morgenurin. Tok en ny test ganske nøyaktig 24 timer etter, og da var testen negativ. Samme på morgenurin i dag. Vi har forsøkt å bli gravide i ett år nå, så skuffelsen var riktignok stor da den negative lyste mot oss… Har tenkt på om denne testen var defekt, siden «halve streken» er sterkere. Bildet under er fra den første testen.

C83AA836-64CD-4FCD-97BC-D818BD28FE73.jpeg

Endret av Anonymus12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...