AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Jeg fikk innkallelse til en ekstrajobb som virker veldig interessant og jeg har veldig lyst på den. Fikk nå Mail om at dette er et gruppeintervju. (Etter at jeg har takket ja til intervju) Jeg har vært på et sånt intervju før og det er ikke noe jeg ønsker å gjøre igjen. Kan jeg si at jeg da må takke nei til intervjuet? Det er kun en ekstrajobb innen kommunen(helse/sosial) Anonymkode: 1599e...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Vil ikke sitte i et rom med 7-10 andre fremmede å fortelle om meg selv og mitt liv, Min oppvekst, erfaring og kvalifikasjoner. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Anonymkode: 60806...003 Anonymkode: 1599e...7a6 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 Du kan så klart takke nei til intervjuet, men da er du selvsagt utvilsomt ute av dansen om den jobben. Hva er grunnen til at du ikke ønsker gruppeintervju? Det er jo ikke sikkert det blir slik som sist... Jeg hadde tvunget meg gjennom gruppeintervjuet, selv om jeg hatet det. Synes rett og slett ikke man kan ha slike «krav», dersom man vil ha jobb. Men er jobben lite viktig for deg, er det jo bare å droppe det. Problemet vil dog antakelig dukke opp igjen på et senere tidspunkt... Anonymkode: b6e98...b83 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 Da har du vel ikke så lyst på jobben likevel? Jeg synes du skal prøve likevel. Det er ikke alle gruppeundervisning som er satt opp på samme måte. Anonymkode: 0e29e...ecf
Macro Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Da må du nesten takke nei, siden du ikke ønsker å stille.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Du kan selvfølgelig si nei til et intervju. Ingen kan tvinge deg til å møte opp, men eneste du oppnår med det, er at du ikke får jobben. Gruppeintervju bruker de om det er jobber som krever mye samarbeid eks. Var selv i et slikt Intervju en gang, syntes det var greit vi fortalte kort og enkelt om oss selv (la ikke ut om livet vårt i gruppa), løste/diskuterte noen caser de kom med, også et speedintervju midt i, med 2 personer som stilte meg litt mer konkrete intervjuspørsmål. Jeg ville stilt opp om jeg ville hatt jobben, men spørs hvor mye du vil ha jobben da. Anonymkode: 378f8...524
TheGirlWhoWaited Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 Selvfølgelig kan du si nei - men da kan du ikke regne med å få jobben, heller. Du kan vel ikke trenge den så innmari mye da, siden dette er god nok grunn for deg til å la være? Jeg mener; hvor ille kan dette egentlig være?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 Jeg hadde også takket nei. Liker ikke grupper! Anonymkode: de753...3e4 11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Slike intervju er en forbanna uting!! Anonymkode: bb979...adb 15
TheGirlWhoWaited Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 Det kan godt hende at dere ikke liker grupper, og synes at dette er forbanna uting - men hvis du ønsker en jobb og du i tillegg skal jobbe sammen med andre mennesker (i grupper) bør du nesten klare å gjennomføre et bittelite jobbintervju i en gruppe. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #12 Skrevet 7. november 2018 En sånn intervjusituasjon høres ut som et mareritt for meg. Jeg har ingen problemer med å fungere sammen med kolleger, eller samarbeide i team, men et sånt intervju ville aldri fått frem mine gode sider. Dette lager unødvendige hindringer for et mer inkluderende arbeidsliv der "alle skal med"- vi som er introverte og/eller har angstlidelser kan oppleve at terskelen blir for høy når andre personlighetstrekk åpenbart foretrekkes. Det finnes sikkert noen stillinger der er slikt intervju får frem hvem som er beste kandidat, men for en ekstrajobb innen helse? Virkelig? Anonymkode: 1621f...e2e 8
Sandie Skrevet 7. november 2018 #13 Skrevet 7. november 2018 Tror gruppeintervju brukes mest for at bedriften skal spare tid i rekrutteringsprosessen. Man kan ikke avgjøre en persons samarbeidsegenskaper basert på kun en overfladisk gruppeoppgave. 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 Jeg har bestemt meg for å gå, men har allerede begynt å grue meg. Anonymkode: 1599e...7a6
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #15 Skrevet 7. november 2018 Jeg har holdt og vært med på flere gruppeintervjuer i ansettelse av bla sommervikarer. Intervjuform er valgt pga tidsmangel, slik at vi får tatt inn fler på intervju. Alle får mulighet til å snakke og tar hensyn når jeg merker at noen er usikkre. Ofte så kommer de seg etterhvert. Det er uansett flere ting en ser på enn bare intervjuet. Og trenger flere typer. Anonymkode: 794c5...b6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå