Gjest synseren Skrevet 27. mars 2005 #21 Skrevet 27. mars 2005 Har aldri ønsket drastiske endringer i livet. Realiserer og utvikler meg hver dag jeg. Trenger ikke reise på andre siden av jordkloden for å følge en drøm. Men det er nå meg
Gjest Chrizzy Skrevet 27. mars 2005 #22 Skrevet 27. mars 2005 Her er en kjempe fin side med sitater, om det å ha drømmer http://www.worldofinspiration.com/Quotes.a...pg=1&category=5 Alle var fine men trekker ut en "When you reach for the stars, you may not get one, but you won't come up with a handful of mud, either." Ukjent og en til "The poorest man is not without a cent, but without a dream." Ukjent
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #23 Skrevet 27. mars 2005 Jeg har innsett at det er mange ting som hadde vært morsomt å gjøre som jeg ikke vil få gjort - for eksempel å reise mye. Mine drømmer handler om meg selv i hverdagen her i Norge - hvordan jeg skal være og hvem jeg skal ha rundt meg, hvilken jobb jeg skal ha - slike ting. Dette jobber jeg hardt med
Fibula Skrevet 27. mars 2005 #24 Skrevet 27. mars 2005 Men av aaaaaaaaaaalle KGs venner, må det da være noen som har gjort, eller drømmer om å gjøre noe slikt selv? Skulle jeg tror i det minste? Jeg har gjort det! Har sluttet i en sikker jobb, for å ta utdannelsen jeg har drømt om siden jeg var ung. Forskjellige grunner gjorde at jeg ikke fikk fullført denne utdannelsen da, og siden tok jeg en kortere fornuftsutdannelse. Jeg har alltid hatt lyst til å fullføre utdannelsen igjen, og til slutt fant jeg ut at det var bedre å hoppe i det og heller angre på noe jeg har gjort enn noe jeg ikke har gjort. Det handler om å være tro mot seg selv tror jeg.
Usikker Skrevet 27. mars 2005 #25 Skrevet 27. mars 2005 Jeg er nok en av de som sitter på urealiserte drømmer - som ikke tør å gjøre hva som kreves :-? Men - jeg prøver å gjøre det beste ut av det som ER, og det jeg HAR. Lykkes jeg med det da? Både JA og NEI :klø: Og noen kvantesprang blir det da av og til. Kvantesprang for meg - vanlige, små steg for deg. Tror det er viktig å tørre og spørre seg sjøl hva som er viktig for MEG - og gi blaffen i hva andre mener og synes. Vanskelig mange ganger - men godt de gangene man tør.
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #26 Skrevet 27. mars 2005 Jeg liker spesielt det første eksempelet, og ser for meg at jeg skal finne noe som jeg brenner mer for enn en kjedelig sivin.-jobb: http://www.dagbladet.no/magasinet/2004/01/03/387425.html Ah! Flott TK :-)
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #27 Skrevet 27. mars 2005 Om jeg skulle endret på noe' date=' så måtte det vært å redusere stilling og fått mer tid til å male bilder. [/quote'] Nettopp loop, det er slikt jeg tenker på
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2005 #28 Skrevet 27. mars 2005 Det handler om å være tro mot seg selv tror jeg. Stemmer. Dette er vel 'nøkkelen' i seg selv, Fibula.
Nellie Cortado Skrevet 27. mars 2005 #29 Skrevet 27. mars 2005 Jeg bærer på små "oppfyllbare" drømmer! Da er det mye større sansylighet for at de blir realisert. Ellers tror jeg det er viktig uansett å ikke jobbe for mye. Med mindre du er Pave, President eller Kofi Annan, så ER du ikke jobben din. Når man sitter som gammel krok og ser tilbake på livet er det nok ikke "jobbminnene" du setter pris på.
Gjest Gjesta Skrevet 28. mars 2005 #30 Skrevet 28. mars 2005 Hmm, godt spørsmål kafka...!!! Jeg måtte tenke lenge på denne. Det er vel ikke sånn at jeg har lyst til å slutte i jobben og flytte laangt borte . Jeg har vel for mye som binder meg her til å ønske det, men jeg må innrømme at en drøm for meg er å få en stort hus langt inne i skogen hvore jeg kan ha masse dyr. To Irske ulvehunder, og noen andre raser samt en minigris og en hest... Å kunne sitte ute på terassen og vite at ingen forbipasserende kikker på meg hadde vært greit, samtidlig som jeg kunne latt hunden springe løs.., men jeg hadde ikke ville bodd dert alene, det måtte være sammen med en mann ....såpass skal jeg innrømme Jeg hadde også kunne tenkt meg å gå ned til 60% stilling . Det er også en drøm . Også å tilbringe en sommer i USA og bare kjøre rundt i sørstatene. Også å reise rundt i India i noen måneder med bare ryggsekk og ta ting som de kommer, men dette er en drøm jeg hart hatt lenge siden jeg var veeldig ung !!! jeg har masse andre drømmer også Kafka, men jeg har enb hund som vil ut nå...og må bare avslutte.....
Gjest SumoBryter Skrevet 28. mars 2005 #31 Skrevet 28. mars 2005 Jeg irriterer meg for mye over drømmer jeg ikke har fått realisert på grunn av manglende bestemthet når jeg var ung. Jeg vet at hadde jeg fulgt mine drømmer hadde jeg i dag ha vært i en yrke som jeg både trivdes i og er flink til, men istedet er jeg i en situasjon hvor jeg ikke kan realisere yrkes drømmene i hvertfall på 20år frem over. Når det gjelder kjærlighet har jeg gjort det totalt motsatte, og det har vel vært mange som har ment at jeg er helt gal slike sjanser som jeg har tatt, men det plager meg ikke jeg har fulgt hjertet jeg tror ikke jeg hadde klart å gjøre noe annet. Så kjærlighetsvis har jeg oppnådd drømmene mine selv om det krevde mye arbeid, mer enn mange ville klart, det blir vel det samme med yrkesdrømmene, en dag skal jeg gjøre det jeg var født til å gjøre, men veien dit kommer til å kreve svette og tårer, og klarer jeg det ikke så har jeg ihvertfall gjort mitt beste. Ofte er det slik at man trenger en platform for å arbeide mot sine mål, og jeg har ennå å finne ut hvordan jeg kan skaffe en plattform nå såpass sent i livet. Når det gjelder barna mine skal jeg ALLTID preke til dem hvor viktig det er at de følger sitt hjerte karrieremessig og ikke tenke for mye på hva andre sier at er lurt for jeg tror at om man har hjertet med i det man gjør har man større sjanse på suksess.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2005 #32 Skrevet 29. mars 2005 Jeg har bare hatt en drøm her i livet og den er nå fullført! Nå kan kanskje livet bli normalt...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå