AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Siden i sommer har jeg jobbet som vikar via bemanningsbyrå. Jeg har kun jobbet et sted, men har ikke faste arbeidstider og får tildelt vakter fra uke til uke. Noen dager har jeg også blitt ringt etter pga at de trenger folk pga sykefravær e.l. Jeg trives godt i jobben, både med arbeidsoppgavene og trivelige kollegaer, men det uforutsigbare med å være tilkallingsvikar (få tildelt vakter fra uke til uke så det er vanskelig å langtidsplanlegge) er slitsomt og jeg ønsker meg noe mer stabilt. Nå er det ledige faste heltidsstillinger utlyst (intern utlysning som henger på ei tavle på arbeidsplassen) og jeg tenkte å søke. Da jeg nevnte det for en kollega av meg mente vedkommende at det ikke var noe vits, da jeg ikke har jobbet lenge nok via bemanningsbyrået. Det er nemlig en kontrakt mellom firmaet jeg er utleid til og bemanningsbyrået om at vikarer skal jobbe x-antall timer via byrået før vi eventuelt kan ansettes av firmaet direkte. Jeg vet ikke nøyaktig timetall, men har hørt at det dreier seg om opp mot 1000 timer. Per nå har jeg jobbet litt over 600 timer der. Bør jeg søke, om ikke annet for å vise at jeg er interessert i fast jobb der? Jeg har fått veldig gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjør der, både fra skiftlederne og også via kontaktpersonen min i bemanningsbyrået, så jeg håper jo at jeg har sjans til å få en fast stilling en gang i fremtiden. Anonymkode: ed2cf...5c2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Selvfølgelig søker du! Du vet jo ikke om avtalen mellom bedrift og bemanningsbyra, (les kontrkaten mellom dere, men søk!) Anonymkode: 86243...5d9
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #3 Skrevet 11. november 2018 TS igjen. Søknadsfristen utløper i dag og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har fra flere kollegaer, inkludert en skiftleder, når jeg har nevnt at jeg kunne tenke meg å søke fått høre at det tar "noen år" fra man kommer inn som vikar til man blir fast ansatt. Gangen er normalt at man først jobber X-antall timer via bemanningsbyrået, så blir man ansatt direkte hos firmaet som vikar og da har man prioritet for å få mer faste vikariater, f.eks. om noen skal ut i mammapermisjon og så blir man til slutt fast ansatt. Å tro at man skal gå rett fra å være bemanningsbyrå-vikar til fast ansatt er visstnok helt urealistisk. Anonymkode: ed2cf...5c2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #4 Skrevet 11. november 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS igjen. Søknadsfristen utløper i dag og jeg er veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har fra flere kollegaer, inkludert en skiftleder, når jeg har nevnt at jeg kunne tenke meg å søke fått høre at det tar "noen år" fra man kommer inn som vikar til man blir fast ansatt. Gangen er normalt at man først jobber X-antall timer via bemanningsbyrået, så blir man ansatt direkte hos firmaet som vikar og da har man prioritet for å få mer faste vikariater, f.eks. om noen skal ut i mammapermisjon og så blir man til slutt fast ansatt. Å tro at man skal gå rett fra å være bemanningsbyrå-vikar til fast ansatt er visstnok helt urealistisk. Anonymkode: ed2cf...5c2 Dette høres faktisk veldig suspekt ut. https://jushjelpa.no/ansatt-i-et-bemanningsbyra/ Anonymkode: d20d9...438 1
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2018 #5 Skrevet 11. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette høres faktisk veldig suspekt ut. https://jushjelpa.no/ansatt-i-et-bemanningsbyra/ Anonymkode: d20d9...438 Dette er jeg helt enig med deg i. Uansett: Søk! Da har du vist interesse.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2018 #6 Skrevet 11. november 2018 Hadde søkt, hva er det verst som kan hende? Men sjekk dinne egen kontrakt for oppsigelse tid og liknende Anonymkode: 4b48d...59a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå