AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Hei! Jeg er desperat etter tips. Etter at jeg sluttet på p-pillen for 4 år siden fikk jeg ekstremt mye kviser (hadde aldri slitt med det før). Jeg gikk på tetrakykliner (funket ikke) og så til slutt isotretinoin som fjernet alle kvisene, men jeg sitter igjen med en del arr på kinn. Jeg har vært så og si kvisefri de siste to årene etter iso, men nå, de siste 3 månedene har jeg igjen fått masse kviser. Spesielt på kinn, ved ørene, haken og litt ved hårfeste i pannen på begge sider. Dette er hormonelt. Jeg har PCOS så jeg tror det er derfor jeg har fått det nå. Jeg bruker ordentlig rens, prøvd alt mulig fra La Mer til apoteksvarer... hver morgen og kveld. Bruker sminke for akne osv. Det er som sagt, hormonelt. Jeg lurer nå på om jeg skal teste kjemisk peeling og evt. laser etter det. Men jeg trenger tips om det beste stedet å dra i OSLO for å få fikset dette. Er det noen som har noen erfaringer med kjemisk peeling, hvilken type bør jeg ta? Hvordan fungerer det? Hvilken laser mot akne arr? Det finnes så mange steder, men jeg vil dra et sted som virkelig ser meg og som faktisk funker for jeg er drit lei. Hilsen jente, 28 år. Anonymkode: 51e53...a4f
Shamgura Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Hei! Jeg har samme problem. Vært av p-piller i ett år nå og har masse kviser på kinnene, i pannen ved hårfestet og på haken. Jeg har testet peeling hos hudterapaut og opplevde bare å få mer. Dette er sikkert individuelt tho'.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #3 Skrevet 7. november 2018 Les om Inositol og andre hormonregulerende midler. Jeg har ikke pcos men har slitt med kviser siden jeg var 12 (er nå 31) og har selv funnet god hjelp i noe som heter calcium-d glucarate. Før trodde jeg siste utvei var Isotretinoin da jeg hadde prøvd alt annet, men siden problemet er hormonelt kan det komme tilbake på tross av denne harde, men effektive kuren. Calcium d glucarate hjelper hovedsakelig for de som har mye overflødig østrogen i systemet (østrogen som er "merket" for utskylling via leveren kan bli liggende igjen i kroppen), men tror det også kan redusere testosteron noe. Jeg er utrolig glad for at jeg kom over dette preparatet og synes det har fungert veldig bra for meg. Østrogen dominanse kan også gi kviser og vi får i oss mye xenoøstrogener i dag via bl.a miljøgifter. Har i hvert fall hørt om en del med pcos som har opplevd at Inositol har hjulpet med å redusere testosteronet. Anonymkode: 1429a...c8d 1
Anonymendo90 Skrevet 7. november 2018 #4 Skrevet 7. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les om Inositol og andre hormonregulerende midler. Jeg har ikke pcos men har slitt med kviser siden jeg var 12 (er nå 31) og har selv funnet god hjelp i noe som heter calcium-d glucarate. Før trodde jeg siste utvei var Isotretinoin da jeg hadde prøvd alt annet, men siden problemet er hormonelt kan det komme tilbake på tross av denne harde, men effektive kuren. Calcium d glucarate hjelper hovedsakelig for de som har mye overflødig østrogen i systemet (østrogen som er "merket" for utskylling via leveren kan bli liggende igjen i kroppen), men tror det også kan redusere testosteron noe. Jeg er utrolig glad for at jeg kom over dette preparatet og synes det har fungert veldig bra for meg. Østrogen dominanse kan også gi kviser og vi får i oss mye xenoøstrogener i dag via bl.a miljøgifter. Har i hvert fall hørt om en del med pcos som har opplevd at Inositol har hjulpet med å redusere testosteronet. Anonymkode: 1429a...c8d Er dette tabletter man kjøper på kostholdsbutikker? Er inositol og calcium d- glucarate to forskjellige piller man tar? Jeg er villig til å prøve alt før Iso igjen.. tusen takk!! Kan dra å kjøpe i dag hvis jeg får svar fra deg 😊
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #5 Skrevet 7. november 2018 Selges ikke på helsekostbutikker som jeg vet om nei. Kjøper selv via nettet. Thorne calcium d glucarate (kapsler) er hva jeg bruker og har brukt i over ett år nå (kjøpt på moodmama.com). Synes den er ganske dyr men det skal være god kvalitet. Inositol tror jeg kun selges i pulver form. Synes du skal lese deg litt opp på det først Anonymkode: 1429a...c8d
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #6 Skrevet 7. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selges ikke på helsekostbutikker som jeg vet om nei. Kjøper selv via nettet. Thorne calcium d glucarate (kapsler) er hva jeg bruker og har brukt i over ett år nå (kjøpt på moodmama.com). Synes den er ganske dyr men det skal være god kvalitet. Inositol tror jeg kun selges i pulver form. Synes du skal lese deg litt opp på det først Anonymkode: 1429a...c8d Skal også sies at det ikke har fjernet problemet mitt 100 %, men får ikke lenger slike voldsomme cystiske acne utbrudd som jeg fikk før. En kvise i ny og ne, men det kan jeg leve med. Anonymkode: 1429a...c8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå