AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Jeg har noen ganger vært på intervju for en stilling og fått en følelse av at det allerede er tatt en beslutning om hvem som skal få stillingen. Ting som gjør at jeg får den følelsen er at den som ansetter virker generelt lunken og likegyldig (bruker f.eks. laang tid på å svare på e-poster), at det ikke blir bedt om karakterer og referanser og at intervjuer i det hele tatt ikke virker så fryktelig entusiastisk eller opptatt av å bli kjent med meg. Jeg lurer derfor på hvor vanlig dette er? At man kaller inn til intervju (gjerne flere runder), hvis man allerede har en (intern?) kandidat klar? Jeg søker jobb i en annen by enn den jeg bor i og kjenner at jeg blir ganske irritert hvis det er slik at noen bedrifter eller offentlige etater kaller inn folk fra andre steder i landet til intervju bare for at de skal kunne bevise overfor noen at de har gjort en "grundig jobb" med ansettelsen. Jeg vet også fra min forrige jobb at det noen ganger ble kalt inn eksterne søkere til intervju, selv om man allerede hadde en intern kandidat som var tilbudt stillingen. Anonymkode: d923b...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå