Gå til innhold

Hilser ikke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd flere ganger når jeg leverer barnet mitt i barnehagen at noen ansatte i avdelingen ikke hilser på meg når vi kommer. De hilser på barnet og det er jo det viktigste, men hadde satt pris på å bli møtt med et hei jeg som forelder også.

Er det flere som har opplevd dette? Synes ikke det er så hyggelig å levere i barnehagen når det er slik. Gjelder ikke alle ansatte da.

Anonymkode: 879e1...a97

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen mennesker bare er sånn, dessverre. 

• Liker 1
Skrevet

Viss det er noe jeg reagerer på så gir jeg tilbakemelding, og bhg gjør det samme til oss foreldre. Mye bedre enn å gå å irritere seg. 

Anonymkode: 92a6e...309

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig opp og ned i BHG jeg har barna også. Kommer an på hvem som er på jobb. De er veldig velkomne med barna da, så jeg tenker at det er viktigst at de har fokus der. Og jeg forsøker alltid å få øyekontakt å si hei til den ansatte før jeg går, og sier «ha en fin dag» når jeg går.

• Liker 4
Skrevet

Skjer hos oss også. Nå hilser jeg først for å ikke være irritert etterpå

Anonymkode: ae6f2...304

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg aldri opplevd. Alle jeg har møtt både på skole, barnehage og SFO har alltid hatt øyekontakt, smilt og hilst (og sagt ha det bra når vi går) og hilser både på meg og barnet. Jeg ville stusset om noen ikke hilste. Det er ikke vesentlig i forhold til hvordan de tar seg av barna, men jeg tenker at det er normal høflighet og en del av jobben når den innebærer kontakt med mennesker. 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viss det er noe jeg reagerer på så gir jeg tilbakemelding, og bhg gjør det samme til oss foreldre. Mye bedre enn å gå å irritere seg. 

Anonymkode: 92a6e...309

Går ikke og irriterer meg, men stusser litt, så da tenkte jeg å høre her om flere har opplevd det samme og hvor normalt det er. Er jo ikke barnet dette gjelder, så derfor litt tilbakeholden med å gi tilbakemelding til bhg.

Ts

• Liker 1
Skrevet

I barnehagen barnet vårt nylig har startet i, hilser de noen ganger...andre ganger er ingen ansatte å finne...og jeg opplever at barnet ikke blir ønsket velkommen. Det er vanskelig, og jeg tenker at jeg må snakke med dem om dette. Altså, et hei og et smil koster så lite. Barnet blir raskere varm i trøya også...

Men hvordan tar man opp dette uten å virke vanskelig/kritisk?..

Anonymkode: 2dfdb...0fb

• Liker 1
Skrevet

Hilser du da? Om du ikke gjør det, ville jeg startet der.

Om du hilser uten å få svar, ville jeg nok tatt det opp. Å besvare en hilsen er normal høflighet, og det vil jeg gjerne at voksne som omgår barna mine skal vise.

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går ikke og irriterer meg, men stusser litt, så da tenkte jeg å høre her om flere har opplevd det samme og hvor normalt det er. Er jo ikke barnet dette gjelder, så derfor litt tilbakeholden med å gi tilbakemelding til bhg.

Ts

Du får øyekontakt med den ansatte og sier hei først. Problem løst. 

Anonymkode: 36bf3...c51

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får øyekontakt med den ansatte og sier hei først. Problem løst. 

Anonymkode: 36bf3...c51

Er nettopp det som er problemet, får ikke øyekontakt selv om jeg prøver heller. Ikke så lett å hilse på noen da. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er nettopp det som er problemet, får ikke øyekontakt selv om jeg prøver heller. Ikke så lett å hilse på noen da. 

Ts

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Er uansett ikke normalt å klage til barnehagen fordi noen ansatte ikke hilser, man gjør jo ikke det. Jeg hadde nok også følt det ubehagelig om noen ikke hilste ved levering eller henting. 

Skrevet
9 minutter siden, Tatja skrev:

Er uansett ikke normalt å klage til barnehagen fordi noen ansatte ikke hilser, man gjør jo ikke det. Jeg hadde nok også følt det ubehagelig om noen ikke hilste ved levering eller henting. 

Nei, det føles liksom ikke helt riktig når det er meg det gjelder. Hadde det enda vært barnet de ikke hilste på. Men det er jo uansett ikke trivelig å levere når det er slik. Hadde jeg klaget på det, så hadde jeg uansett følt at de hilste bare pga tilbakemeldingen. Hadde jo vært enda verre 😁

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det føles liksom ikke helt riktig når det er meg det gjelder. Hadde det enda vært barnet de ikke hilste på. Men det er jo uansett ikke trivelig å levere når det er slik. Hadde jeg klaget på det, så hadde jeg uansett følt at de hilste bare pga tilbakemeldingen. Hadde jo vært enda verre 😁

Skjønner jeg godt. Hva med å si 'Hallo' litt høyere enn vanlig? Da skjønner de nok tegninga. 

Skrevet

Har reagert på det samme i mitt barns barnehage. Under oppstarten på stor avdeling, var det kun én ansatt som hilste og presenterte seg. Tok lang tid før jeg oppfattet hvem som jobbet der (stor bhg), de fleste navnene måtte jeg lære av mitt barn. Elendige på å hilse om morgenen alle sammen, ingen sier hadet når barnet reiser om ettermiddagen.

Akkurat hilsingen går mye bedre nå, jeg er overtydelig på å smile og si høyt hei til alle ansatte jeg ser, både ved henting og levering. Jeg synes dette er viktig, det har noe med grunnleggende folkeskikk å gjøre. Merker jo selv hvor uggen følelse jeg får når ansatte ikke gidder se på meg engang, og slik vil jeg faktisk ikke oppdra mitt barn. Avskjeden er verre, både voksne og barn er så opptatte at ingen merker at du går engang.

Anonymkode: a6a67...8c8

• Liker 2
Skrevet

Uten sammenligning for øvrig, men da jeg hadde hund, opplevde jeg at enkelte jeg kjente hilset overstrømmende på hunden og ikke så mye som så på meg. Da kunne jeg finne på å si høyt «Hei, *mitt navn*!» som om jeg hilste på meg for dem, haha!

Vet ikke om det er så lett å gjøre tilsvarende i barnehagen, da. Kommer an på stemningen. Om de bare glemmer seg fordi de har dårlig bevissthet rundt å være imøtekommende med foreldrene, tar de det sikkert pent og får seg en liten vekker. Om de har dårlige holdninger til foreldrene, derimot, blir de vel møkksure...

Skrevet

Jeg er mor til 3 pene barn og har alltid blitt godt tatt i mot i barnehagen. Mannen min har derimot opplevd å ikke bli hilst på når han leverer. Dette synst jeg ikke noe om.

Skrevet

Kanskje de er opptatt med andre barn og vil vise deg og barnet ditt at de ser barnet uten å avbryte for mye av det samspillet som pågår med de andre barna? 

Anonymkode: 450cb...d63

Skrevet

Er det personal på avdelingen eller generelt i barnehagen?

Jeg er student for tiden i barnehagen, å synes den der hilse på delen er vanskelig rett og slett. Foreldrene er ofte så opptatt av barnet, så å finne det rette tidspunktet å bryte inn og hilse på. Tror og håper det blir lettere når en kommer ut i det på ordentlig, for jeg vil hilse, synes bare ikke det er så enkelt.

Anonymkode: a90b3...b94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...