Gå til innhold

Hvor handler du klær til barna dine?

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Hvor handler du klær til barna dine?

Jeg er mest opptatt av foreldre til barn på mellomtrinnet, altså fra femte til syvende klasse.

Handler du på Hennes, Lindex og Kapp-Ahl eller handler du på Vero Moda, Miss Sixty og B-Young?

Skriv også om du har gutt eller jente, er du snill...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har kun en katt, og den er så uanstendig at den går uten klær. Det er forresten en guttekatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Trodde ikke jeg kunne svare her jeg, men nå ser jo at denne tråden er åpen for alle.

Standup-komikeren har allerede svart.

Så da går pinnen videre...

Vi har 5 barn til sammen.

Stedatter er 11 år.

Til henne handler vi klær på H&M, KappAhl, Lindex og Cubus.

Guttene er 7,8 og 9 år.

Til de handler vi samme steder.

Vi har valgt å ikke kjøpe dyre merkeklær.

Og barna har aldri sagt de ville ha det heller.

Med unntak av Skogstad jakker og regntøy samt treningstøy i Addidas.

Det fordi vi synes det er av bedre kvalitet og kan gå i arv.

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Har en sønn på 12 år og han kjøper vi klær til hos H&M, KappAhl og Cubus. Han er fornøyd med det. Er heldigvis ikke opptatt av merkeklær. Skulle han bli det så får han tjene penger til det selv. Ikke tale om at jeg betaler i dyre dommer kun for et spesielt merke. Jentene på 8 og 9 år kjøper jeg klær til på de samme stedene som eldstemann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Har tre barn på 17, 12 og 10, og det meste handler jeg på warehouse. Fine plagg til en billig penge, og barna mine har heldigvis ikke blitt opptatt av motehysteriet. :wink:

Kan også handle på H&M, cubus ol, om de har gode tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det klær fra billigkjedene, jeg kjøper nemlig heller 2 gensere på H&M enn 1 fra Miss Sixty. Dette gjelder stedatter (snart 8 år) og Ida (snart 2 år).

Ida har i tillegg en del tøy som er arvet, kjøpt i bruktbutikk og lånt. Det viktigste for meg er at hun har rene og hele klær som ser nogenlunde ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kjøper bare tøffe, pene klær til datteren min. Syns de har mye bra overalt unntatt Cubus. Ergo handler jeg overalt unntatt Cubus.

Ronja_80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en datter på 12 som jeg handler klær til på H&M, Kappahl, Cubus osv. Bruker ofte å skrive etter klær til både henne og min sønn på 7 fra H&M og Ellos. Gode klær til en rimelig pris. Mine barn er heldigvis ikke opptatt av merkeklær, men at klærne er gode og ha på og ser ok ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av kjedene er H&M desidert favoritten når jeg skal kjøpe klær til min 8-åring (gutt) og lillebroren. Liker best L.O.G.G.- tøyet (men det spørs jo hvor lenge guttungen vil kle seg så klassisk, da....)Siden jeg liker sporty klær, hender det seg at jeg shopper på G.sport eller Sportshuset også. Finner liksom ikke noe på Kapp-Ahl (unntatt gode truser, det skal de ha) og Cubus (unntatt bunadskjorter...). Ellers blir det litt Fretex, når jeg finner kvalitetstøy eller merkevarer som f.eks. levi's. Merkebutikker som Timberland, Fru Lyng og Ferner Jacobsen handler jeg bare barneklær på salg på, og da gjerne pentøy. Heldigvis sokner vi til en skole der folk går i alt mulig. Jeg jobbet en tid som lærer i Bærum, og der var merkevarepresset heftigere laaaangt nedi klassetrinnene, og likedan "issue" ifht. mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Stort sett H&M, men også Lindex og Cubus.

Eldstejenta på fjorten handler på "voksendamebutikker". Noe Miss Sixty-plagg har aldri blitt kjøpt inn i dette hus.

Synes mange av de såkalte merkeklærne for mindre barn er usedvanlig kjedelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizzi

Barna mine på 9, 10 og 14 år handler jeg til overalt. Hun på 14 er i perioder veldig opptatt av merkeklær, men da må hun betale halvparten selv. Ellers handler jeg veldig mye av klærne på Fretex. Utrolig hvor mye fint man kan finne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er det bare meg som synes at Hennes og Maurits klærne har dårlig kvalitet? I fjor handlet vi hele garderoben til 5 åringen der, og etter svært kort tid hadde ola buksen gått i oppløsning, en genser var mer grå enn hvit der det skulle være hvitt, og det var hull under armene. Fargene falmer etter 3 vask og ser ut som klærne var 2 år gamle. Men så er det noen t-skjorter som er uslitelige, så alt er ikke like dårlig, men det er umulig å vite på forhånd. Så min erfaring ble at handelen ikke ble så billig likevel, for jeg måtte jo kjøpe en del ting på nytt. Denne gangen går jeg et annet sted. Vet bare ikke hvor ennå.

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Annbjørg

Jeg handler stort sett bare klær på Cubus. Jentungen min er 3 år. Liker H&M også, men det er på andre siden av byen og det er sjelden jeg gidder å dra dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hun på 8 år handler jeg en del klær på Cubus og Kappahl.Til hun på 8 mnd handler jeg det meste på H&M og på Ellos.

Men kjøper også mye brukt til hun på 8 mnd.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg som synes at Hennes og Maurits klærne har dårlig kvalitet? I fjor handlet vi hele garderoben til 5 åringen der, og etter svært kort tid hadde ola buksen gått i oppløsning, en genser var mer grå enn hvit der det skulle være hvitt, og det var hull under armene. Fargene falmer etter 3 vask og ser ut som klærne var 2 år gamle. Men så er det noen t-skjorter som er uslitelige, så alt er ikke like dårlig, men det er umulig å vite på forhånd. Så min erfaring ble at handelen ikke ble så billig likevel, for jeg måtte jo kjøpe en del ting på nytt. Denne gangen går jeg et annet sted. Vet bare ikke hvor ennå.

Karen

Jeg har aldri hatt tilsvarende problem med barnetøyet på Hennes. Faktisk har vi L.O.G.G.-plagg som er i bruk av unge nr. 4 (her arves det mellom søsken og søskenbarn) og som fortsatt ser anstendig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lille Solstråle
Har tre barn på 17, 12 og 10, og det meste handler jeg på warehouse. Fine plagg til en billig penge, og barna mine har heldigvis ikke blitt opptatt av motehysteriet. :wink:

:o Handler du klær til en 17åring på warehouse uten at vedkommende klager??

Jeg lot ikke mamma kjøpe klær til meg etter at jeg var rundt 13-14, og i hvert fall ikke på warehouse :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gutta på åtte og ti handler jeg stort sett på KappAhl.

Til minstemann handler jeg der jeg finner noe fint/praktisk/det jeg skulle trenge.

Cubus, Hennes, KappAhl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...