AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #1 Skrevet 6. november 2018 Hei Jeg ser etter en smokk til baby på en uke gammel. Vil ha en slik smokk der barnet ikke svelger luft..er det noe du kan anbefale? Anonymkode: 5ca42...025
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #2 Skrevet 6. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei Jeg ser etter en smokk til baby på en uke gammel. Vil ha en slik smokk der barnet ikke svelger luft..er det noe du kan anbefale? Anonymkode: 5ca42...025 Beklager skrivefeil i tittelen Anonymkode: 5ca42...025 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #3 Skrevet 6. november 2018 Er det ikke litt tidlig med smokk? Jeg er fornøyd med Mam. Kjempefordel at de kan kjøpes i hvilken som helst matbutikk Anonymkode: 5d775...f37
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #4 Skrevet 6. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke litt tidlig med smokk? Jeg er fornøyd med Mam. Kjempefordel at de kan kjøpes i hvilken som helst matbutikk Anonymkode: 5d775...f37 Ja de på sykehuset sa vent minst 14 dager med smokk men babyen har stor sugebehov. Han ville ammes hvert kvarter. Spiste bare i 5 min og så sovnet. Ville ha pupp igjen etter 15 min. Slik holdt jeg på med i 4 timer da han var 2 dager gammel. Så sa sykepleier at j kan starte med smokk Anonymkode: 5ca42...025
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #5 Skrevet 6. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja de på sykehuset sa vent minst 14 dager med smokk men babyen har stor sugebehov. Han ville ammes hvert kvarter. Spiste bare i 5 min og så sovnet. Ville ha pupp igjen etter 15 min. Slik holdt jeg på med i 4 timer da han var 2 dager gammel. Så sa sykepleier at j kan starte med smokk Anonymkode: 5ca42...025 Det er jo naturens måte å øke melkeproduksjonen på. Dumt å begynne å tukle med den reguleringen så kjapt. Anonymkode: 5f4b9...799 4
Mitral Skrevet 6. november 2018 #6 Skrevet 6. november 2018 Helt normalt at nyfødte vil dekke sugebehovet sitt med pupp. Den første tiden sitter man gjerne med puppen fremme 24/7. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #7 Skrevet 6. november 2018 Gi barnet den nærhet og puppen den trenger. Helt naturlig at de vil henge på puppen 24/7. Stakkars barn... Anonymkode: 548da...59e 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #8 Skrevet 6. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja de på sykehuset sa vent minst 14 dager med smokk men babyen har stor sugebehov. Han ville ammes hvert kvarter. Spiste bare i 5 min og så sovnet. Ville ha pupp igjen etter 15 min. Slik holdt jeg på med i 4 timer da han var 2 dager gammel. Så sa sykepleier at j kan starte med smokk Anonymkode: 5ca42...025 Jeg hadde det også sånn. Vi hadde barnepleier fra nyfødtintensiv innom pga forskjellige ting, barnepleier foreslo smokk for å roe baby (2 dager gammel). Vi fikk en smokk fra henne, har sett de har samme type på sprellbutikkene. Gikk over til mam fra vanlig butikk, vært fornøyd med det:) husk å jobbe med å få baby til å rape gjennom hele døgnet dersom den har luftsmerter Anonymkode: 3e6dd...2f8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #9 Skrevet 6. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gi barnet den nærhet og puppen den trenger. Helt naturlig at de vil henge på puppen 24/7. Stakkars barn... Anonymkode: 548da...59e Man kan helt fint gi nærhet uten å ha puppen i munnen på baby. Hvorfor ''stakkars barn'' fordi at mor ønsker puppen i fred mer enn 5 minutter? Hva med mødrene som ikke kan amme - mener du deres barn lider seg gjennom hele livet? 😛 Smokk er supert, så lenge barnet godtar det. Anonymkode: b2a48...0d4 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #10 Skrevet 6. november 2018 Gå og kjøp mam start og takke meg seinere Det er ekstra myk og for babyen 0-2 måneder. Og ikke høre på kg folk som synes det er helt ok å stappe pupp i barnet 24/7 i 9 måneder. Det er de som er fortsatt nattevåken når babyen er 4 år gammel lol. Alltid sette babyen på pupp først slik at den får mat også bytte over til smokk når den små/trøst suger. Den begynner å spise mer effektiv om noen uker. Anonymkode: 29473...7ef 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #11 Skrevet 6. november 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Gå og kjøp mam start og takke meg seinere Det er ekstra myk og for babyen 0-2 måneder. Og ikke høre på kg folk som synes det er helt ok å stappe pupp i barnet 24/7 i 9 måneder. Det er de som er fortsatt nattevåken når babyen er 4 år gammel lol. Alltid sette babyen på pupp først slik at den får mat også bytte over til smokk når den små/trøst suger. Den begynner å spise mer effektiv om noen uker. Anonymkode: 29473...7ef 🙄 Anonymkode: 20090...8d2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2018 #12 Skrevet 6. november 2018 Min vil ikke ha smokk...er 5 mnd nå...Jeg har bokstavelig talt gått med han som en piercing i puppen (satt på spissen) siden dag en. Han sover nesten ikke og jeg sover nesten ikke. Jeg har ingen råd å komme med, men jeg misunner deg. Tar babyen smokk, så gi babyen smokk. Hyl høyt her om du finner en smokk som er sykt naturtro. Har snart ikke brystvorte igjen. Anonymkode: 0b475...89e 1
Lumos Skrevet 6. november 2018 #13 Skrevet 6. november 2018 Nr 1 tok smokk fra dag en, favoritten var Nuk, både vanlig silikon og lateks. De har en liten bøy opp, og er veldig små i den første størrelsen. Satt som støpt på henne iallfall Nr 2 tar absolutt ikke smokk, har prøvd "alle". De vi har hatt mest "suksess" med, for å sette det veeeeldig på spissen er Chicco helstøpt smokk (tror jeg kjøpte den på lekmer.no) og Avent Soothie. Håper enda på at hun skal ta den F smokken
AnonymBruker Skrevet 7. november 2018 #14 Skrevet 7. november 2018 Vi prøvde fra avent, både smokk og flaske. Det gikk ikke bra. Byttet begge til Mam og er kjempe fornøyd. Prøvde nattsmlkk som gløder, lett å finne i mørket og den er super. Baby gråt mye fra uke 1-5 og den trøstet fint. Vil ikke ha smokk lenger i uke 7 nå, men gråter ikke og dier uten sugebehovet dom var i starten. Anonymkode: e64dc...720
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå